Aldi Printer defect aangekocht (na 2 maanden uitgepakt)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:58
Hey,

Een kennis van mij heeft in januari een printer bij aldi gekocht.
Deze heeft ze niet gebruikt totdat de oude echt op was, een week of 2 geleden.
Toen heb ik deze voor haar geïnstalleerd, maar nu blijkt dat hij geen blauw print, waarschijnlijk is de cartridge uitgedroogd.

Nu heb ik medion gebeld, en zei geven aan dat als ik dit binnen 2 weken na aanschaf had gemeld, ik een nieuwe cartridge had gekregen.
Nu moest ik het zelf maar uitzoeken, want zo stond het in hun voorwaarde.

Hoe zit dat ? mag zoiets zomaar ?

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Laatst online: 14:39
Is meer iets voor het shopping forum gok ik zo, maar je garantie gaat tellen op het moment dat je het aanschaft. Ook al koop je iets, laat je in een doos dicht op zolder staan en na een jaar kom je er achter dat het product defect is. Bot gezegd; PECH!

En een DOA moet je binnen 1 week zelfs melden meen ik

[ Voor 10% gewijzigd door Goldman op 20-03-2010 15:03 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:45
Nee, het lijkt me dat ook op cartridges garantie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:16

SmartDoDo

Woeptiedoe

-> SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is de garantie gewoon van toepassing op het hele apparaat.
Als heij dus niet naar behoren print (of dit nu in de orginele cartridge zit of ik de printer) zou ik gewoon een RMA aanvragen en de printer laten repareren danwel omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:51:
volgens mij is de garantie gewoon van toepassing op het hele apparaat.
Als heij dus niet naar behoren print (of dit nu in de orginele cartridge zit of ik de printer) zou ik gewoon een RMA aanvragen en de printer laten repareren danwel omruilen.
Op cartridges en dergelijke artikelen zit niet de garantie die op de printer zelf zit. Uitdrogen van een cartridge kan namelijk gebeuren en gewoon een gebruikersfout zijn.

Hoe weet de TS trouwens of het de cartridge of de printer is? Eerst een nieuwe cartridge proberen, zou ik zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 20-03-2010 16:55 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 21:55
Terug gaan naar de winkel, die moet het oplossen, niet Medion.

(en succes)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Je krijgt geen garantie op een verbruiksitem. Daarnaast is het ruim 2 maanden geleden, een beetje erg laat dus een begrijpelijke reactie van Medion.

[ Voor 53% gewijzigd door AvanCade op 20-03-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:43
Inderdaad het risico van dingen laten liggen.

In dit geval kan de uitdroging wellicht zijn ontstaan omdat de printer tegen een radiator opgeslagen heeft gestaan. Het is dus niet uitgesloten dat het toch een 'user error' is, al is het aan de verkoper om te bewijzen dat dat het geval is (omdat je binnen de 6 maanden na aanschaf zit).

Als het vaker voorkomt dat de cartridges uitgedroogd zijn bij verkoop wordt het al onmogelijk om dat te bewijzen voor de verkoper.

Tip: koop een nieuwe cartridge en maak daarna de keuze of je er energie in wilt steken om bij de verkoper een nieuwe cartridge te krijgen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:45

Robtimus

me Robtimus no like you

coyote1980 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:00:
Tip: koop een nieuwe cartridge en maak daarna de keuze of je er energie in wilt steken om bij de verkoper een nieuwe cartridge te krijgen.
Afhankelijk van het type printer kan de inkt duurder zijn dan de hele printer. Nu hebben de cartridges die meegeleverd worden wel een lagere capaciteit dan los gekochte cartridges maar dat zijn kosten die je soms maanden (in mijn geval zelfs jaren*) kunt uitstellen.

* als je niet vaak print, zoals ik, moet je je cartridges eruit halen en bewaren in een sealed bag met wat vochtig papier. Af en toe het papier vervangen en je inkt droogt niet uit. Ik had mijn printer in 2002 gekocht, en vorig jaar pas kon ik niks meer met de inkt. Niet omdat hij op was of uitgedroogd was maar omdat ik de cartridges kwijt was ;)
Ik heb uiteraard de printer maar weggedaan ipv 80 euro voor inkt te gaan betalen. Ik koop wel een nieuwe printer als ik die nodig heb.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
  • Laatst online: 09:58
bedankt voor de reacties allemaal.
Ik ga in ieder geval adviseren nieuwe cartridge's te kopen.

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor volgende aanschaf: neem een canon printer. De compatible cardridges zijn erg goedkoop.Ik heb zelf een i865. De goedkoopste cardridges die ik heb kunnen vinden waren 15 Euro voor 5 SETS cardridges (set bestaat uit 2 zwarte, cyaan, magenta en geel) De kwaliteit is dan niet denderend maar een kwaliteit duurder is al heel behoorlijk en dan praat je over 25 euro voor 3 SETS cardridges.)
Pagina: 1