Ik heb sinds kort een nieuwe ATI kaart waarbij een Cross fire kabel zat. Mijn oude Nvidia 8800GTS heb ik nu over en vriend van me heeft dezelfde 8800GTS. Kan ik de Cross fire kabel gebruiken om de 2 Nvidia 8800GTS te koppelen of heb ik hiervoor een SLI kabel nodig?
Ati heeft Crossfire, NVidia heeft SLI. Deze zijn niet te mengen, dus, nee, je kunt de Crossfire kabel niet gebruiken.
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
Voor zover ik het weet is er geen standaard waaraan een bridge tussen twee of meer kaarten moet voldoen, dus ik denk niet dat die voor CrossFire en SLI gelijk aan elkaar zijn qua lay-out van contactpunten. Waarschijnlijk gaat dit niet werken.
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
Crossfire

SLI

Lijken wel op elkaar, maar zijn niet compatible.

SLI

Lijken wel op elkaar, maar zijn niet compatible.
Ok maar hoe kom ik dan aan zon kabel, heb al gegoogld maar volgens mij kan je die niet in NL kopen.
Maak even een gezocht in V&A, er zijn best veel mensen die er heel veel hebben en er wel 1 in een envelop willen sturen voor een minimaal bedrag.
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Ik heb inmiddels wat reacties op mijn vraag gekregen en vraag me af of het uitmaakt welk merk SLI bridge ik mag gebruiken. de Kaart is van merk Nvidia en ik heb nu een aanbod van een flexibele asus SLI bridge voor 10 euro incl verzend.
Is dit iets?
Is dit iets?
Het is gewoon een SLI bridge, het merk maakt echt totaal niks uit.
en een vaste bridge van 8 cm is dat standaard en past dat altijd?
Dat ligt dus ook aan de afstand van je PCIe sloten.DeMuts schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:20:
en een vaste bridge van 8 cm is dat standaard en past dat altijd?
8 cm is aardig veel... zeg ongeveer 3 sloten. Je wilt je gpu's in SLI toch geen 5 sloten uit elkaar gaan zetten? 2 - 3 sloten is normaal, dus dat zal geen probleem zijn.
de SLI kaart die ze aanbieden heeft een afstand van 8 cm
Als ie flexibel is, is ie zowel voor 2 als 3 sloten afstand bruikbaar.DeMuts schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:28:
de SLI kaart die ze aanbieden heeft een afstand van 8 cm
Als ie vast is zul je precies de juiste moeten hebben.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=ALiveSATA2-GLAN
dit is de mobo van mijn vriend, gaat hier een SLI kaart oppassen? Ik ben er bang voor eigelijk.
dit is de mobo van mijn vriend, gaat hier een SLI kaart oppassen? Ik ben er bang voor eigelijk.
Nee. Hij heeft maar 1 PCIe-16x slot, dus kan er maar 1 videokaart in.
De enige SLI config die je daarin kunt draaien is met 2x voodoo2 in SLI. Maar dat wil je gewoon echt niet.DeMuts schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:46:
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=ALiveSATA2-GLAN
Ok duidelijk gaat dus niet werken, waarschijnlijk heb ik dan binnenkort 2 dezelfde 8800GTS 320mb te koop zonder SLI bridge.
Bedankt voor alle antwoorden er mag een slotje hierop!
Daar schiet je niets mee op. Want je kunt maar een zo'n kaart op dit bord stoppen. Je hebt geen twee PCIe sloten. Dus het past niet.DeMuts schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 23:12:
Ok duidelijk gaat dus niet werken, waarschijnlijk heb ik dan binnenkort 2 dezelfde 8800GTS 320mb te koop zonder SLI bridge.
En dat is nog afgezien van de onzin van 8800GTS 320MB's in SLI zetten... De meeste spellen waar je dat nuttig kunt gebruiken zijn oudere games, want gek genoeg passen de nieuwere, waar de extra performance nuttig is, niet in de 320MB frame buffer per kaart.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Strikt gezien kun je zo'n 8800GTS nog wel in een x1 slot kwijt als je die een beetje uitvijlt. Dan nog werkt het niet in SLI, want dat kan dat bord helemaal niet aan, maar je kunt er wel 2 in kwijt als het echt zou moeten.kalizec schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 23:43:
[...]
Daar schiet je niets mee op. Want je kunt maar een zo'n kaart op dit bord stoppen. Je hebt geen twee PCIe sloten. Dus het past niet.
En dat is nog afgezien van de onzin van 8800GTS 320MB's in SLI zetten... De meeste spellen waar je dat nuttig kunt gebruiken zijn oudere games, want gek genoeg passen de nieuwere, waar de extra performance nuttig is, niet in de 320MB frame buffer per kaart.
Wat ik met mijn laatste reactie bedoelde, is dat ik dan dus binnenkort 2 losse dezelfde 8800GTS kaarten te koop heb zonder SLI bridge en zonder moederbord. Dus voor de liefhebber met een SLI Moederbord kan je deze 2 kaarten kopen voor wat extra performance.kalizec schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 23:43:
[...]
Daar schiet je niets mee op. Want je kunt maar een zo'n kaart op dit bord stoppen. Je hebt geen twee PCIe sloten. Dus het past niet.
Dat verhaal dat dit alleen werkt voor oude games dat wist ik nog niet, maar goed dat is mijn probleem ook niet dan aangezien ik dik tevreden ben met mijn Sapphire HD 5750 met een dikke 1GB
Wat ik nog wilde vragen betreffende de Cross fire van mijn Ati kaart kan ik hier elke andere Ati kaar op aansluiten die uiteraard Cross fire aankan? Ik had gelezen dat je hiervoor niet exact hetzelfde kaartje nodig had.
verkeerd gelezen.. CFX kan alleen met kaarten uit dezelfde serie. dus 5750 met 5750 of 5850 met 5870. maar een 5750 gaat niet met een 5850
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Pagina: 1