Twee monitors, een wordt niet gedetecteerd (HD 5970)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:20
Ik heb een raadsel. Twee nieuwe monitoren, 23", 1920x1080, aangesloten via DVI op mijn HD 5970. Eentje wordt herkend en werkt, de ander niet. Als ik de kabels omwissel bij de videokaart, dan de doet de ander het wel, en de eerste weer niet meer.

Als ik echter mijn tv aansluit, doet die het wel gewoon. Dus de dvi-poort op de videokaart is niet brak of zo. Ook kan ik de 2e monitor aansluiten middels een vga-kabel, met een dvi-verloopje, dat dan in de videokaart gaat.

Waarom kunnen beide monitoren niet via dvi aangesloten worden? Als ik er een derde bij koop, is het vrij cruciaal dat er twee dvi-poorten werken.

Drivers vervangen trouwens, maakt niks uit .. Het gaat om twee P2310H's van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:09
En zowel Windows als CCC zelf vindt de 2e niet neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Paprika schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 13:45:
En zowel Windows als CCC zelf vindt de 2e niet neem ik aan?
Correct, de 2e monitor gaat gewoon in slaap stand. Hij weet wel dat ie op de pc is aangesloten, want als je de kabel er uit trekt, zegt: no dvi-signal detected ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:09
Wat gebeurd er als je de monitor, die in de poort zit wat het gewoon goed doet, uittrekt... doet die 2e het dan wel of nog altijd niet? (familiar probleem toen ik eyefinity wilde gaan gebruiken :+)

[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 20-03-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Paprika schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 13:49:
Wat gebeurd er als je de monitor, die in de poort zit wat het gewoon goed doet, uittrekt... doet die 2e het dan wel of nog altijd niet? (familiar probleem toen ik eyefinity wilde gaan gebruiken :+)
Net geprobeerd, antwoord = nee. Wat ik ook heb geprobeerd, is de vga-kabel en de dvi-kabel omwisselen bij de videokaart. Hij ziet dan eerst alleen het beeldscherm met de vga-kabel, maar als ik dan detect displays doet, ziet ie het scherm met de dvi-kabel wel! In de andere dvi-poort dus.