• pimshw1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05-2023
Hoi, zojuist een upgrade set ingebouwd met de volgende componenten;

MSI 770-G45 versie 2.0 Socket AM3, DDR3
2 maal Corsair 2Gb CL9-9-9-24 DDR3
AMD Athlon II X3 2,9GHZ

Als ik de boel aansluit gebeurt er niets. Geen piepen geen van de fans gaat draaien.

Van alles geprobeerd. Oude board terug gezet voedingfan en CPU coolingfan gaan draaien. Is echter defect dus kan ik niet verder mee.
Ik gebruik een ANTEC voeding van 480watt.
Volgens het boekje is 350W genoeg.
Ik had nog een oude 400 watt zalman voeding liggen die ingebouwd alles begint te draaien Led op moedeboard brand, echter er zit geen zespolige molex op voor de NVIDEA Geforce VGA kaart.

Ik heb dit niet eerder meegemaakt. Is die Antec voeding om een of andere reden niet goed genoeg?
Oude omgeving was een DFI LANparty NF4 met AMD athlon 64 X2 3800+

Tips zijn welkom.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
vermeld er even bij wat voor Nvidia videokaart je hebt, dit is namelijk wel cruciaal om een beeld te vormen over het benodigde vermogen

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik had nog een oude 400 watt zalman voeding liggen die ingebouwd alles begint te draaien Led op moedeboard brand, echter er zit geen zespolige molex op voor de NVIDEA Geforce VGA kaart.
Maar je krijgt dus nog steeds geen beeld? Dan weet je natuurlijk nog niks. Misschien heb je iets verkeerd aangesloten en zit er bv op de Antec een betere beveiliging als de Zalman. Maar weet je zeker dat het het mb wat defect was?

• pimshw1
nedernakker schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:31:
vermeld er even bij wat voor Nvidia videokaart je hebt, dit is namelijk wel cruciaal om een beeld te vormen over het benodigde vermogen
De videokaart is een Club 3D CGNX-GTS882DD, maar zonder kaart blijft het dus ook stil.

• pimshw1
Nielson schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:36:
[...]
Maar je krijgt dus nog steeds geen beeld? Dan weet je natuurlijk nog niks. Misschien heb je iets verkeerd aangesloten en zit er bv op de Antec een betere beveiliging als de Zalman. Maar weet je zeker dat het het mb wat defect was?
Nee ik kan de videokaart niet aansluiten. Die beveliging zou goed kunnen, maar hoe kom ik daar achter.
Ik denk zelf dat de CPU van de oude config het begeven heeft. Wel een idee. Ik ga eens kijken wat de oude CPU op het nieuwe mobo doet.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Check wel even of je oude mb de nieuwe cpu ondersteunt, anders heeft testen niet veel nut. Je hebt toevallig niet een ander pci-e videokaartje (bij voorkeur eentje die geen extra stroomaansluitingen nodig heeft) liggen waar je mee kan testen? Zat er bij je huidige videokaartje ook geen verloopjes van molex naar pci-e 6-polig? Probeer anders even nog een andere voeding te lenen.

/edit: Oh ja, en je hebt bij het vervangen van het mb wel gelet op de afstandsbusjes onder je mb, zodat er geen eentje zit op de plek waar geen gat zit? Loop anders deze ook even na: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 24% gewijzigd door Nielson op 20-03-2010 10:54 ]

• pimshw1
Nielson bedankt voor het meedenken.

Oude CPU idee ben ik niet verder mee gegaan. Ik ben op zoek gegaan naar een video kaart zonder voeding.

Alle nieuwe spullen weer ingebouwd en VGA kaart aangesloten en ja hoor beeld :).
Het vreemde is dat de BIOS helemaal geen "opstart" piep geeft dat gaf bij mij het idee dat het niet goed zat toen ik eea zonder videokaart aansloot. Oude OS boot niet ivm nieuwe hardware, maar daar wordt nu aan gewerkt.

Is nu de conclusie dat de voeding niet goed is nu toch de juiste? En wat zou er niet goed aan zijn.
Zijn de genoemde kabeltjes van molex naar 6 pins voeding te koop?

De Zalman voeding heeft maar 20 pins voor het moederboard volgens de manual van MSI is dit geen probleem. Er zit een 24 pins aansluiting op.
Als het even kan wil ik deze voeding gewoon blijven gebruiken met de zwaardere VGA kaart. Of is het toch verstandig een extra investering in een zwaardere voeding te doen?
Pagina: 1