Onkyo tx-sr607 vs Marantz nr1501

Pagina: 1
Acties:

• Gooose
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik ga vandaag voor een nieuwe receiver. Al een lange tijd heb ik de onkyo in gedachte. Vanmorgen werd ik blij verrast door de looks van de marantz. Ik weet het, looks zijn in audio onbelangrijk...maar zo'n grote kast vind ik persoonlijk niet zo heel mooi. Marantz heeft daar een mooie oplossing voor.

Als ik deze twee vergelijk valt me het uitgangsvermogen (en dan met name het verschil) gelijk op. 140 w voor de ONkyo en slechts 50 voor de marantz.

In mijn thuissituatie moet de receiver 2 stereo boxen aansturen, verder heb ik op diverse plaatsen in het huis (badkamer, kantoor etc) een losse box in het plafond zitten. Mijn vraag is of dan voldoende vermogen heb bij die Marantz.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Onkyo overdrijft met de cijfers.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:55

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Chevy454 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:14:
Onkyo overdrijft met de cijfers.
Handig als je ook onderbouwd wat er overdreven is. Wellicht meten beide bedrijven gewoon op een andere manier?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 11:15

FeaR

In GoT we trust

Bor de Wollef schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:15:
[...]Handig als je ook onderbouwd wat er overdreven is. Wellicht meten beide bedrijven gewoon op een andere manier?
Bij deze dan: Onkyo meldt het vermogen gemeten bij een enkel kanaal, bij 6 Ohm en bij een enkele waarde. In de praktijk houdt de Onkyo een Watt of 35 over. Dus de Marantz die bij 8 Ohm meet en over een groter bereik is dus beter met 50 Watt...

Al heeft de Onkyo met de 30-35 Watt vermogen in meerkanaals gebruik nog steeds meer dan voldoende voor het aansturen van speakers. Beetje gebruik vraagt een Watt of vijf. Dus daar hebben beide exemplaren geen moeite mee.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 20-03-2010 11:02 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• homecinema4all
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10-2025
Het vermogen van de Marantz is realistischer dan de onkyo, zie onderstaande:

Power output (8 ohm RMS / 20Hz - 20kHz, 0,08%) 50W
( vermogen bij 8 ohm en bij een volledig frequentiebereik van 20 tot 20.000 HZ !! , bij alle kanalen aangedreven)

Onkyo:

140 W/Ch at 6 Ω, 1 kHz, 1 Channel Driven, IEC

De Onkyo zal het vermogen dus niet halen als deze op 8 ohm speelt, en als de speakers 8 ohm zijn en wanneer alle kanalen direct gebruikt worden.

Ships, net te laat :-)

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
maar als je 'm puur voor 2 stereo speakers gebruikt, zou ik gewoon voor een stereo versterker gaan, dan lijkt me een AV-receiver wat overkill...

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:04

sjaool

Every life should have 9 cats

Zo te lezen in je TS heb je al een voorkeur voor de Marantz.
Als ik jou was zou ik die dan ook aanschaffen vanwege je voorkeur voor de looks.
Komt bij dat 50 Watt meer dan genoeg vermogen is voor een stereo-opstelling.

Nu weet ik alleen niet of de Marantz qua mogelijkheden aansluit bij datgene waarvoor jij hem wilt aanschaffen.

P.S. als je je verdiept in hoe versterkers en marketing werken en je kunt door de wirwar van cijfers heen prikken dan is de Onkyo ook geen slechte keus. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door sjaool op 20-03-2010 11:31 ]

"When you grow up your heart dies"

• Gooose
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-01-2019
Bedankt voor de info. Nu is de voorkeur nog stereo. Op termijn wellicht 2.1 (virtual surround) of 5.1. Ik ga eens kijken naar een goeie dealer. Wellicht dat ik er ook gelijk een marrantz dvd-speler bijkoop. Weet iemand trouwens wat af van upscalling bij de marantz...?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 11:15

FeaR

In GoT we trust

Upscaling is gewoon van analoge signalen naar HDMI. Staat verder niet of er wordt gescaled tot bijvoorbeeld 1080p of dat het signaal alleen naar digitaal wordt geconverteerd. Dus dat als er 480p binnen komt dat er dan gewoon digitaal 480p uit komt. Maar upscaling door receivers is toch overrated eigenlijk aangezien elke tv dat wel kan...

Overigens kan je niet zo maar elke speakers aansluiten om met 2.1 virtueel surround te krijgen. Met dit soort receivers heb je dan een normale 2.1 set-up en dus alleen geluid van voren. Virtueel surround is een apart soort speaker die het geluid kan laten klinken als surround. Verder niet heel erg interessant eigenlijk...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1