Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-05 15:26
Dag mede-GoT'ters,

Momenteel ben ik op zoek naar een lichtgewicht virtualisatieprogramma. Dat aangezien ik hier op Windows 7 draai en graag in Linux Ubuntu wil werken. Het probleem is dat ik nogal een gamer ben, denk aan gewone schietspellen en andere überzware spellen.

Uiteraard heb ik al wel gezocht op dingen als lichtgewicht virtualisatieprogramma en in het engels. Helaas wordt daar niet veel gezegd van hoe en wat. Ook heb ik al op de engelse Wikipedia gekeken waar zeer veel virtualisatieprogramma's worden vergeleken. Maar daar staat ook niks tussen m.b.t. lichtgewichte programma's. Wel ken ik virtualisatieprogramma's als VMware en VirtualBox

Hebben jullie toevallig tips & trucs of iets dergelijks van hoe dit te realiseren enzo.?

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wat bedoel je met 'lichtgewicht'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29
Je wil games draaien in de VM onder Ubuntu? Wordt me niet echt duidelijk...

Games onder een VM kun je echt wel shaken trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Xanland schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:48:
Dag mede-GoT'ters,

Momenteel ben ik op zoek naar een lichtgewicht virtualisatieprogramma. Dat aangezien ik hier op Windows 7 draai en graag in Linux Ubuntu wil werken. Het probleem is dat ik nogal een gamer ben, denk aan gewone schietspellen en andere überzware spellen.
[..]
Wat is dan het probleem. Windows 7 als host met Ubuntu binnen de virtualisatie. Dus als je gaat gamen (Onder de Windows host), doe je met Ubuntu niks, en zal dat geen enkel probleem zijn.

VirtualBox is gratis, dus dat kan je zonder probleem gewoon uitproberen.

En Windows 7 heeft per default al VirtualPC bij zich, en kan je dus ook prima testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-05 15:26
eamelink schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:55:
Wat bedoel je met 'lichtgewicht'?
Virtualisatieprogramma's die zo min mogelijk van de CPU en RAM trekken, zodat ik het eventueel ook nog kan draaien tijdens het gamen. Tevens doel ik er ook op dat er niet te veel onnodige optie's in zitten. Het moet eigenlijk zo lijken dat ik dat OS gewoon normaal installed heb!
mad-dog schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:55:
Je wil games draaien in de VM onder Ubuntu? Wordt me niet echt duidelijk...

Games onder een VM kun je echt wel shaken trouwens...
Nee games op mijn Windows, puur voor games dus. Daarbij de rest gewoon onder Linux Ubuntu in een (lichtgewicht) VM.

@hierbovem: Waar kan ik die VirtualPC dan precies vinden...?

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:41
Xanland schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 00:21:
[...]
Virtualisatieprogramma's die zo min mogelijk van de CPU en RAM trekken, zodat ik het eventueel ook nog kan draaien tijdens het gamen. Tevens doel ik er ook op dat er niet te veel onnodige optie's in zitten. Het moet eigenlijk zo lijken dat ik dat OS gewoon normaal installed heb!
VirtualBox kent in ieder geval de 'seamless mode' wat wel een aardige benadering is voor wat je wil. Het laat zegmaar de randen van het scherm om je VM heen weg, net als de achtergrond, waardoor je dus twee taakbalken krijgt en de apps 'seamless' naast elkaar kunt hebben.

Verder zal Linux weinig tot geen resources gebruiken in idle, net als elk OS, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Qua geheugengebruik zit je al snel aan de 1GB om de boel een beetje vlot te laten draaien, net als in een gewone PC natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 22:01
De linux driver ondersteuning en integratie van VMware is net wat lekkerder dan die van MS. Ik raad VMware Player aan. Gratis te downloaden na registratie.

De hoeveelheid CPU en RAM die je vm gebruikt heb je zelf in de hand. RAM stel je zelf in en CPU bepaal je door het aantal programma's en deamons dat je draait in je vm. Je maakt jezelf heel erg blij door wel een aparte harde schijf te nemen voor de vm. Zo worden de lees/schrijf processen van vm en spel gescheiden van elkaar.

In combinatie met Ubuntu zijn resources simpel te sparen door te kiezen voor Ubuntu Minimal. Deze versie heeft geen overbodige poespas (alleen wat je zelf installeert en dus zelf nodig hebt).

Mocht je het willen proberen: Microsoft Virtual PC.

while (! ( succeed = try ()));

Pagina: 1