Internet tijdens vakantie Engeland, Wales en Ierland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb er al veel over gelezen en zie door de bomen het bos niet meer. Daarnaast schijnt er dit voorjaar nog wat te veranderen in de tarieven.

Mijn vraag: in augustus gaan wij op vakantie naar Ierland via Engeland en Wales. Ik wil graag de hele vakantie internet op mijn laptop, dus niet alleen afhankelijk zijn van wifi-points. Internet via de gsm of aanschaf van een dongel-achtige is een optie. Hoe kan ik dit op een betaalbare manier regelen? Het gaat met name om surfen, mailen, beetje foto's uploaden etc.

Wie weet een pad in het bos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:45
Tja, je zou bijvoorbeeld eens bij de providers in de UK kunnen kijken, zoals O2 of Vodafone, welke gewoon mobiel internet aanbieden tegen beter tarief dan je met een Nederlandse telco zal krijgen. Ik gok dat er nog een zooitje opties zal zijn, maar daar kun je met wat Googlen wel bijkomen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De voordeligste optie is momenteel een prepaid (payandgo) simkaart van T-Mobile UK of 3 UK (de provider "3" dus). Bij 3 UK moet je er wel rekening mee houden, dat ze alleen beschikken over een UMTS netwerk.
Voor de tarieven en voorwaarden kun je het beste op hun websites kijken, het is alweer een tijdje geleden, dat ik er was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07

lordsnow

I know nothing

Reis je alleen door Engeland en Wales? Of verblijf je er ook een tijd? Want als je alleen op doorreis bent in GB, op weg naar Ierland, dan zoef je daar in een uurtje of 7 door weet ik uit eigen ervaring. Dan hoef je voor GB dus niks te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gebruik maken van de kennis op het forum: [Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Leftblank schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 00:29:
Tja, je zou bijvoorbeeld eens bij de providers in de UK kunnen kijken, zoals O2 of Vodafone, welke gewoon mobiel internet aanbieden tegen beter tarief dan je met een Nederlandse telco zal krijgen. Ik gok dat er nog een zooitje opties zal zijn, maar daar kun je met wat Googlen wel bijkomen natuurlijk.
zit je dan niet vast aan contracten voor langere duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lordsnow schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 02:13:
Reis je alleen door Engeland en Wales? Of verblijf je er ook een tijd? Want als je alleen op doorreis bent in GB, op weg naar Ierland, dan zoef je daar in een uurtje of 7 door weet ik uit eigen ervaring. Dan hoef je voor GB dus niks te regelen.
Het is wel de bedoeling daar zowel op de heen- als terugreis te overnachten, misschien nog een dagje blijven om iets te bekijken. Gaat dus maar om een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 08:38
Ik heb hier eerder al een stuk over geschreven (ik heb dat topic gemaakt), deze voorwaarden gaan nog steeds op. Kijk bij een hoop andere landen in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gaat op vakantie, maar wilt gebruik maken van internet? Wow blijf dan gewoon thuis.
Volgens mij ga je juist op vakantie om van alle onzin ontdaan te zijn of heb ik het nou mis?

Verder zou ik gewoon gebruik maken van de WiFi die aangeboden word bij de hotels enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:16:
Je gaat op vakantie, maar wilt gebruik maken van internet? Wow blijf dan gewoon thuis.
Volgens mij ga je juist op vakantie om van alle onzin ontdaan te zijn of heb ik het nou mis?
Wat is dat voor vreemde mentaliteit altijd? Als je op vakantie bent mag je niet internetten? Internet is ook gewoon onderdeel van 's mens z'n vrije tijd hoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kan best dat je er niet uit komt, maar we verwachten op GoT wel dat je in je topicstart aangeeft wat je zelf al geprobeerd hebt. Waar heb je al gezocht? Wat heb je gevonden en waarom kom je er niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap je opmerking. Ik heb veel gezocht en gelezen, maar ik ben toch een beetje huiverig vanwege de verhalen van mensen die in het buitenland internetten en vervolgens een megarekening krijgen. Daarom wil ik het graag zeker weten. Ik begrijp dat een lokale prepaid-sim de slimste oplossing is. Die van T-mobile lijkt het meest voor de hand te liggen. Wat ik me wel afvraag is of ik die verbinding in Nederland al fatsoenlijk kan instellen of dat ik het risico loop om in Ierland tegen configuratieinstellingen / -problemen aan te lopen. Daarnaast schijnt er dit voorjaar wat te veranderen in de tarieven. Maakt dat wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 08:38
Nogmaals, kijk in het genoemde topic onder een hoop andere landen. Die werkt overal ter wereld en is in NL configureerbaar.
Pagina: 1