Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 21:01
Ik heb pasgeleden een systeem met i5 750 en ATI 5750 videokaart gekocht.
Eigenlijk heb ik toen geen problemen gehad, die begonnen pas na de aankoop van een LG W2253V-PF scherm.
Het CPU bleef daarna constant op 100 procent staan.
Net nadat je de computer opstart staat hij gewoon op 20, daarna loopt hij op tot 100 procent en blijft daarna op dat niveau.
Ik heb gekeken bij taakbeheer, er stonden geen processen die enorm veel cpukracht opeisten.
Ook een systeemscan van AVG Free leverde geen virussen op.
Hier het venster van het taakbeheer: http://img213.imageshack.us/img213/705/cpuj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florejaen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-03 13:05
Ben je zeker dat je alle processen beken hebt?

In Win7/Vista kan je ook kiezen in taakbeheer voor "processen van alle gebruikers weergeven".

Je zou dan normaal toch de boosdoener eruit moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-05 07:58
Ik vind dat je toch aardig wat geheugen verbruikt, dus dan zal er waarschijnlijk wel ergens een zwaar/verkeerd programma aanstaan.

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Als het geen zichtbare processen zijn, dan zijn het:
- of onzichtbare processen (virus of evt proces van andere gebruikers).
- of het zijn een constante stroom van interrupts (driver issue).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 20:50
kalizec schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:54:
Als het geen zichtbare processen zijn, dan zijn het:
- of onzichtbare processen (virus of evt proces van andere gebruikers).
- of het zijn een constante stroom van interrupts (driver issue).
En dat laatste wordt erg duidelijk als je bij taskmanager kiest voor view->show kernel times.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 15:03

Blord

Hello Kitty !

Kijk eens bij de tab Processen en sorteer op Processor. De processen die de meeste CPU-power gebruiken staan bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 09:06
Je ziet wel eens dat WindowsUpdate vaag doet en 100% CPU load trekt, maar dan zou dat altijd nog maar 1 core moeten zijn, en niet alle 4. Dit ruikt wat mij betreft het meest naar hardware/driver issues, en ben ook benieuwd naar de kernel-tijden waar DigiK-oz naar verwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
florejaen schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:43:
Ben je zeker dat je alle processen beken hebt?

In Win7/Vista kan je ook kiezen in taakbeheer voor "processen van alle gebruikers weergeven".

Je zou dan normaal toch de boosdoener eruit moeten kunnen halen.
Bedankt! Zo had ik ze nog niet gezien.
Nadat ik ´processen van alle gebruikers weergeven´ aan had gevinkt, zag ik er vier staan die elk 25 procent verbruikten (per core).
Die processen zijn FahCore_78 (en dan vier keer).
Na deze uitgeschakeld te hebben daalde het CPU niveau naar 6 procent!
FahCore is onderdeel van Folding@Home, dat gebruikt je niet ongebruikte rekenkracht voor een medisch programma.
In elk geval, hij draait weer goed nu!
Hartelijk bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door slico op 20-03-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:59

Haan

dotnetter

Lol, dus dat is gewoon ontzettend logisch dan dat je CPU volledig wordt belast..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:57

sjaool

Every life should have 9 cats

Nu draag je dus niet meer bij aan het folding-programma. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je bij het installeren van je ATi Catalyst drivers tevens het Folding@Home pakket hebt geïnstalleerd. Deze staat standaard aangevinkt als je de drivers bij AMD vandaan hebt. Folding@Home is een distributed computing cliënt waar men zich bezighoud met o.a. het vouwen van eiwitten, resultaten kunnen mogelijk een beter inzicht geven in de werking, wat op haar beurt weer een positieve bijdrage kan leveren op bijvoorbeeld de gezondheidszorg.
AMD/ATi proberen zo een steentje bij te dragen aan een betere wereld.
Prestatiegewijs merk je zo goed als niets van de Folding@Home cliënt, hij draait op een lage prioriteit binnen je systeem en verbruikt enkel je idle cycles. Zodra je dus iets gaat doen wat de processor nodig heeft dan doet de Folding@Home cliënt keurig een stapje opzij en krijgt je app de CPU cycles die het nodig heeft.

AMD/ATi heeft dit pakket trouwens keurig tussen de lijst met te installeren pakketjes staan, teminste als je de Custom vorm aanklikt ipv Express, ik kies atijd Custom dus ik heb geen idee of je het eerste keuzemenu met folding er in dan ook voor de neus krijgt... Als je echter een "doorklikker" (slechte gewoonte!!) bent als het op het installatie van software aankomt, ja dan kun je wel eens ongewenst software op je PC krijgen.

Zodra je nu reboot verwacht ik dat je Folding@Home gewoon weer terugkrijgt. Het wordt namelijk meestal geïnstalleerd als een service, bij de volgende boot zal die dus weer gestart worden.
Als je er van af wilt moet je de desbetreffende uninstaller draaien. Mogelijk moet je dat doen vanuit de ATi Catalyst uninstaller, waar je dan Folding@Home uitvinkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 20-03-2010 12:05 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 15:03

Blord

Hello Kitty !

Ik dacht dat de Folding@Home van ATI alleen maar over de GPU gaat. De CPU wordt hierbij niet belast.
Het kan zijn dat iemand stiekum Folding@Home op je systeem geinstalleerd heeft. Dit is wel in strijd met de voorwaarden van Folding. De eigenaar van de computer moet uitdrukkelijk toestemming geven voor zulk werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Even beetje gezocht.
FahCore_78 is volgens mij de Classic Windows Uniprocessor cliënt. Ik heb geen idee welke de ATi drivers meeleveren, maar ik zou ook de GPU client verwachten, maar zeker weten doe ik het niet omdat ik nog nooit F@H op die manier geïnstalleerd heb.
Mogelijk dat iemand die er toch op heeft gezet? Of dat de ATi Catalyst in staat is te detecteren dat je 4 cores hebt en er vier keer een F@H proces op gestart mag worden? ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
Ultraman schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:03:
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je bij het installeren van je ATi Catalyst drivers tevens het Folding@Home pakket hebt geïnstalleerd. Deze staat standaard aangevinkt als je de drivers bij AMD vandaan hebt. Folding@Home is een distributed computing cliënt waar men zich bezighoud met o.a. het vouwen van eiwitten, resultaten kunnen mogelijk een beter inzicht geven in de werking, wat op haar beurt weer een positieve bijdrage kan leveren op bijvoorbeeld de gezondheidszorg.
AMD/ATi proberen zo een steentje bij te dragen aan een betere wereld.
Prestatiegewijs merk je zo goed als niets van de Folding@Home cliënt, hij draait op een lage prioriteit binnen je systeem en verbruikt enkel je idle cycles. Zodra je dus iets gaat doen wat de processor nodig heeft dan doet de Folding@Home cliënt keurig een stapje opzij en krijgt je app de CPU cycles die het nodig heeft.

AMD/ATi heeft dit pakket trouwens keurig tussen de lijst met te installeren pakketjes staan, teminste als je de Custom vorm aanklikt ipv Express, ik kies atijd Custom dus ik heb geen idee of je het eerste keuzemenu met folding er in dan ook voor de neus krijgt... Als je echter een "doorklikker" (slechte gewoonte!!) bent als het op het installatie van software aankomt, ja dan kun je wel eens ongewenst software op je PC krijgen.

Zodra je nu reboot verwacht ik dat je Folding@Home gewoon weer terugkrijgt. Het wordt namelijk meestal geïnstalleerd als een service, bij de volgende boot zal die dus weer gestart worden.
Als je er van af wilt moet je de desbetreffende uninstaller draaien. Mogelijk moet je dat doen vanuit de ATi Catalyst uninstaller, waar je dan Folding@Home uitvinkt.
toon volledige bericht
Ik ben inderdaad zo´n doorklikker:(
Folding@Home werd inderdaad bij mijn ATI software geinstalleerd.
Erg leuk dat je meehelpt aan een medisch onderzoek, maar ik wil eerlijk gezegd niet dat mijn computer telkens op zijn max draait.
Daarom heb ik ze maar verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Daarnaast, met een stevige CPU stijgt je stroomverbruik ook vrij aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Je kamer verwarmen moet je toch :p
Pagina: 1