filesharing tussen Windows en OS X... Hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Ola Tweakers!

Net een tijdje zitten searchen en lezen, maar ik kom er niet uit!

Wat ik wil is eigenlijk heel simpel, maar ik zou niet weten hoe het moet.
Stel je de volgende situatie voor:

Windows Pc's (XP SP3 en Vista) -> Mac Pro OS X Snow Leopard 10.6.2

Ik zou graag bepaalde mappen op mijn Mac willen sharen, zodat ik er met mijn Windows Pc's toegang tot heb. Hoe stel ik dit in OS X in? Hoe connect ik dan met mijn Pc's?

Het liefst zou ik gewoon Netwerkomgeving willen gebruiken op mijn Pc's. Daar wil ik mijn Mac met zijn gedeelde mappen zien en gewoon files kopiëren, plakken, verwijderen etc.

Is dit zo simpel? Of is het toch wat ingewikkelder?
Tot op heden nog geen goede tutorial kunnen vinden!

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ga naar systeemvoorkeuren -> delen -> bestandsdeling aanvinken. Daar kan je mappen kiezen en gebruikers autoriseren, maar je kan ook gewoon alleen het vinkje aanklikken.

Je kan dan via windows (\\ip_mac) bij je mac, log je in met de inloggegevens van je mac.

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Yeah I know, daar was ik ook al geweest.
Het vervelende is, dat dit in Snow Leopard 10.6.2 allemaal niet zit. Of verborgen op een andere plek ofzo...

Hier was ik bv. ook al geweest, goede tutorial, maar helaas.... is niet zo in Snow Leopard!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zo moeilijk is het niet te vinden. Als je zoekt naar "mac os x bestanden delen windows" kom je uit op Een Mac configureren om bestanden met Windows-gebruikers te delen waar stap voor stap wordt uitgelegd hoe dit voor elkaar kunt krijgen. Aangezien dit toch wel redelijk eenvoudig te vinden is, gaat dit topic op slot. Mocht je er niet uitkomen, dan mag je een nieuw topic openen. Vermeld dan wel duidelijk wat het probleem is, waar je naar hebt gezocht, wat je hebt gevonden en wat je hebt geprobeerd.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.