Sennheiser HD 457 Headphone

Pagina: 1
Acties:

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-02 21:36
Hallo, ik heb het vermoeden dat de boxen in mijn headphone zijn ontploft (ze kraken bij bepaalde tonen). Ik vroeg me af bestaat er ook een bepaald geluidsbestand met alle tonen die er zijn (ik kan dit in ieder geval niet vinden), waarmij ik de status van de Headphone kan testen?

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 12:05
Een toongenerator bedoel je? Ik zou die van NCH even proberen. NCH Tone generator.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

jocd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:28:
Hallo, ik heb het vermoeden dat de boxen in mijn headphone zijn ontploft (ze kraken bij bepaalde tonen). Ik vroeg me af bestaat er ook een bepaald geluidsbestand met alle tonen die er zijn (ik kan dit in ieder geval niet vinden), waarmij ik de status van de Headphone kan testen?
Ik denk niet dat ze echt opgeblazen zijn, anders klonk het echt wel kut.

Wat vaak gebeurt is dat er haren gaan zitten tussen het kussen en de luidspreker en die hoor je tegen de luidspreker aan trillen (klinkt als gekraak). Kwestie van kussen loshalen, alle haren eruit halen en weer monteren

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Als er een scheur in de dome zit kan het resoneren bij een bepaalde frequentie, dus wat Killer zegt klopt niet geheel. Het is overigens wel iets wat je eerst even moet checken voor het verder uit elkaar haalt.

Waarom had je dat ding overigens zo hard staan? Denk om je oren zou ik zo zeggen.

Meh ...

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-02 21:36
Boxman schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:38:
Een toongenerator bedoel je? Ik zou die van NCH even proberen. NCH Tone generator.
Ja dat bedoelde ik bedankt!
Twarp schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 02:36:
Als er een scheur in de dome zit kan het resoneren bij een bepaalde frequentie, dus wat Killer zegt klopt niet geheel. Het is overigens wel iets wat je eerst even moet checken voor het verder uit elkaar haalt.

Waarom had je dat ding overigens zo hard staan? Denk om je oren zou ik zo zeggen.
Via dat programma resoneert er niets mee dus ik denk dat Killer in dit geval gelijk heeft. :)
Overigens heb ik die koptelefoon nooit zo hard staan maar als ze inderdaad 'ontploft' waren dan kwam dat denk ik omdat ik mijn laptop eerst op boxen had aangesloten waardoor het master volume op de laptop hoog moest staan en terwijl ik daarna mijn koptelefoon er in deed, vergeten om dat volume weer omlaag te zetten waardoor je dus in een keer muziek luistert met een ontzettend hoog volume.

[ Voor 21% gewijzigd door jocd op 20-03-2010 12:37 ]