Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
ik heb een probleem met windows en ik wil windows opnieuw installeren.ik heb windows xp.
ik weet dat je dit kan doen door bij het opstarten een code in te voeren zoals ctr + F6 ofzo.
nu wilde ik graag weten wat de code is voor mijn laptop? ik heb al veel combinaties geprobeerd en via het systeemwerkset en dan systeemherstel kom ik er niet want ik blijf de problemen houden.
moet ik per se een windows cd kopen of kan dit ook anders?

mvg

victor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

De code die jij waarschijnlijk bedoelt, is een toetsencombinatie waarmee je in het bootmenu van Windows terecht komt. Naar mijn weten is dat F8 tijdens het opstarten.

Er zijn ook toetsen(combinaties) om in je BIOS terecht te komen, die moet je niet hebben.

Om je systeem opnieuw te installeren heb je een Windows CD-rom nodig. Voor systeemherstel volgens mij niet per sé, maar je geeft al aan dat dat niet werkt. Het kan zijn dat je bestanden van CD nodig hebt.

Bij een laptop wordt dikwijls geen hele Windows CD geleverd, maar een recovery-cd. Die heeft geen key, die CD start je computer op, waarna hij op een verborgen gedeelte van je harde schijf een nieuwe Windows installatie ophaalt.

Als je een sticker met een licentiecode onderop je laptop hebt zitten, dan volstaat het om de juiste (er zijn er veel!) Windows versie te downloaden, zo mogelijk van Microsoft zelf. De code die onderop je laptop staat, geldt dan voor het opnieuw installeren.

Verder haal je een aantal termen door elkaar, bijv. een recovery key en een toetsencombinatie om in het Windows bootmenu te komen... begin eerst maar met F8 tijdens het opstarten. En een recoveryCD kan ook helpen. Staat er een Windows-code onderop je laptop?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb een code onder op mijn laptop staan. een product key is dat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar, als je in dat boot menu komt, kun je daarvan je laptop terug naar fabrieksinstellingen krijgen?
zodat je zegmaar alle programma's en verborgen bestanden kwijt bent