hulp gevraagd met HEX files

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk is mijn topic in de juiste sectie gepost...

Het zit zo: ik heb een samsung s5600 telefoon en ik (en verschillende andere mensen op een forum) willen de firmware aanpassen om een nieuw thema te installeren (samsung ondersteunt dat namelijk niet rechtstreeks). Voor de samsung s5230 Star is dat gelukt. De firmware kan je downloaden en dan moet je een file openen met een HEX editor. In die file zitten verschillende SWF bestanden achter elkaar gecodeerd die de verschillende elementen van het thema voorstellen. Met WinHex kan je die bestanden extraheren uit de HEX code omdat men erachter is gekomen waar de verschillende SWF bestanden beginnen en eindigen. Die kun je dan openen met Flas Decompiler Trillix en bewerken.
Voor mijn s5600 echter, heeft Samsung enkele kleine wijzigingen aangebracht in de recente firmware (in een van de oudste kan je de SWF er ook nog uithalen, maar die is outdated en niet echt bruikbaar) over hoe de SWF files zijn opgeslagen. Want als je dezelfde methode gebruikt, dan krijg je SWF bestanden die allemaal rode blokjes vertonen in plaats van icoontjes in Flash Decompiler Trilix (corrupt ofzo). Omdat ik (en de mensen op dat forum) niet genoeg kennen van HEX codes weten we niet wat we moeten doen. Kan iemand ons vertellen hoe we er juist achter komen waar een file begint in die HEX code? Of zou er nog iets anders verkeerd kunnen zijn?

links:

de guide om de file van de samsung s5230 te modden: (ik weet niet of links naar een ander forum is toegestaan, indien niet, verwijder deze gerust, maar het zou wel moeilijk zijn voor iemand om te weten hoe het precies werkt zonder deze link :) )

http://darkforestgroup.com/forum/index.php?topic=2929.0

link naar de recentste firmware voor de samsung s5600 (waar het probleem dus in zit)
http://www.megaupload.com/?d=3MY96IPB

Enige help, of inzicht in HEX codes zou heel erg leuk zijn!

mvg,

Anton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als eerste: Dit heeft helemaal niks met "HEX-codes" te maken. HEX is enkel een representatie methode voor binaire data. Het voordeel van de hex representatie is dat elke byte kan worden weergegeven met twee tekens.

Wil je op zoek gaan naar swf bestanden dan zul je moeten weten hoe een swf bestand eruit ziet. Vaak hebben ze een aantal start bytes die altijd hetzelfde zijn. Dan is het makkelijk te vinden waar de data begint. Vervolgens zul je gewoon net zo lang door moeten zoeken tot je het hele bestand hebt. Kan het misschien zijn dat je gewoon te weinig data binnen hebt? Ik zou me best voor kunnen stellen dat het niet uit maakt wanneer je teveel data neemt. Dan kun je net zo lang data er af snoepen totdat de swf niet meer werkt en dan heb je een indicatie waar het einde van de swf zit.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Uit een stukje code om de headers van die bestanden te parsen blijkt dat ze beginnen met FWS of CWS. Als je kijkt naar die screenshots beginnen de bestanden steeds met CWS (en eindigen ze voor het volgende bestand), waar je nu naar zoekt. Eens proberen op FWS?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties!
FWS is inderdaad ook te vinden in die HEX file, maar als ik een blok code afzonder tussen een FWS of CWS en de volgende FWS of CWS geeft dat nog altijd de rode blokken in de flash decompiler. Wat zou er nu nog fout kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
SEA >> PRG

Dit topic gaat even voor overleg dicht. U hoort nog van ons ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

We laten dit topic helaas dicht. Enerzijds omdat het vrij weinig met programmeren te maken heeft en juist veel met hacken van third party gesloten formaten, en anderzijds omdat je zelf al aangeeft hier niet genoeg kaas van gegeten te hebben om echt wat zinnigs te kunnen doen met de files. Voor hetzelfde geld zitten de icons wel als resource in dezelfde file vertopt en zit je het nu als Flash te parsen, of misschien staan de resources wel in andere files. Zonder zelf enigszins ervaring hiermee te hebben ga je hier niet uitkomen, en wij kunnen het hier niet voor je doen; meer tips dan je nu al hebt gehad ga je niet krijgen, domweg omdat er behalve patroonherkenning niet veel anders op zit. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.