[PHP] Tabel sorteren op percentage

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-08 22:20
Inmiddels weer lekker zoet geweest en volgens mij heb ik de standen binnen het aanmeldingsformulier bijna af kunnen ronden, alleen zou ik graag willen dat ik van de onderste stukje kan sorteren op percentage... alleen iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

Hieronder de code zoals deze er nu in zit, alleen weet ik zelf niet hoe ik hem om moet zetten om deze af te laten lopen op percentage.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
<?php if($_GET['id'] == "sbog") { ?>
<h2>Top 15
<?php } else { ?>
<h2>Top 20
<?php } ?> van meeste aanmeldingen per straat</h2>

<table width="600" border="0">
  <tr>
  <?php if($_GET['id'] == "sog") { ?>
    <td><strong>Wijk:</strong></td>
    <?php } ?>
    <td><strong>Straatnaam:</strong></td>
    <td align="right"><strong>Aantal:</strong></td>
    <td align="right"><strong>Totaal:</strong></td>
    <td align="right"><strong>Procent:</strong></td>
  </tr>
<?php

if($_GET['id'] == "sbog") {
$query_straat = mysql_query("SELECT COUNT(`id`) AS id, address AS address FROM `aanmelden` WHERE `name` != '' AND `place` = 'Soesterberg' AND `active` = '1' GROUP BY `address` ORDER BY `id` DESC LIMIT 15"); 
} else {
$query_straat = mysql_query("SELECT COUNT(`id`) AS id, address AS address, district AS district FROM `aanmelden` WHERE `name` != '' AND `active` = '1' GROUP BY `address` ORDER BY `id` DESC LIMIT 20"); 
}

while($row_straat = mysql_fetch_array($query_straat)){

if($_GET['id'] == "sbog") {
$query_straat2 = "SELECT address FROM aanmelden WHERE address = '".$row_straat['address']."' AND `place` = 'Soesterberg' AND `ohwner` != 'Portaal'";   
$query_straat2_r = mysql_query($query_straat2) or die (""); 
$query_straat2_res = mysql_num_rows($query_straat2_r); 
} else {
$query_straat2 = "SELECT address FROM aanmelden WHERE address = '".$row_straat['address']."' AND `ohwner` != 'Portaal'";   
$query_straat2_r = mysql_query($query_straat2) or die (""); 
$query_straat2_res = mysql_num_rows($query_straat2_r); 
}   

echo'
  <tr>';
   if($_GET['id'] == "sog") { 
   echo' <td>'.$row_straat['district'].'</td>';
   } 
    echo'<td>'.$row_straat['address'].'</td>
    <td align="right">'.$row_straat['id'].'</td>
    <td align="right">'.$query_straat2_res.'</td>
    <td align="right">'.sprintf ('%01.1f', $row_straat['id'] / $query_straat2_res * 100).'% </td>
  </tr>';

}
?>
</table>   

link: *weg*

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 19-03-2010 20:28 ]

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je niet het percentage berekenen met een sql query? Dan kun je een sort toepassen. En anders kun je wellicht iets doen met een geajaxte tabel. Er zullen vast wel sorterings plugins zijn voor b.v. jQuery o.i.d.

Bijvoorbeeld: http://tablesorter.com/docs/

[ Voor 9% gewijzigd door Noork op 19-03-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-08 22:20
Eh volgens mij niet, want de gegevens zijn namelijk niet het zelfde. Bij het ene wordt er wat mee geteld en bij de andere mag het weer niet mee geteld worden.

Of n iedere geval zou zo niet weten hoe ik dat voor elkaar moet gaan krijgen als ik hem hierop ook nog wil gaan sorteren.

Voorbeeld die je stuurt ziet er mooi uit, alleen denk inderdaad dat dat daarvoor je gegevens overal gelijk moet zijn. Trouwens misschien ook niet, ben er mee aan het spelen nu

[ Voor 24% gewijzigd door Alexander82 op 19-03-2010 20:15 ]

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Alexander82 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 20:00:
Hieronder de code zoals deze er nu in zit, alleen weet ik zelf niet hoe ik hem om moet zetten om deze af te laten lopen op percentage.
Sorry, maar zo werken we hier niet. Dit is niets meer dan een Kan iemand even...? en daar doen we hier niet aan. We verwachten eigen inzet en initiatief; niet "hier is mijn code, hoe maak ik het zus-en-zo?". Lees even onze Quickstart en zie wat we hier verwachten van een topicstart(er) ;)

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 19-03-2010 20:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.