Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Topicstarter
Dinsdag komt hier een Western Digital Caviar Green WD15EARS 1.5TB, 64MB Cache, Interne Harddisk Drive. Die ga ik even met een hard disk adapter (SAT/IDE TO USB) aan mijn XP-32bit-machine hangen. Bij deze nieuwe generatie schijven (met een grotere clustergrootte) wordt voor XP-machines het gebruik van WD Align aangeraden. WD Align System Utility moet worden gedownload. VRAAG: Hoe kan de XP-machine na installatie van het WD-uitlijnprogramma werken met de bestaande oude generatie dataschijf die erin zit? Maakt XP dan onderscheid tussen de bestaande schijf en de via USB nieuw aangehangen Caviar Green? geraadpleegde faq's.
ghg, Joe Druipgrot

[ Voor 41% gewijzigd door druipgrot op 20-03-2010 01:20 . Reden: vereenvoudigd tot één vraag ]

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
(jarig!)
Het enige wat de align utility doet is het correct plaatsen van het begin van de partitie. WinV en Win7 maken een partitie standaard met 128K offset (uit mn hoofd), en winXP met 60K of 64K, iets wat dus niet strookt met de clustersizes op jouw EARS disk.
Zodra de partitie gemaakt is maakt het helemaal niets meer uit op welke machine je de schijf gebruikt. Je kunt de schijf dus ook aan een Win7 machine hangen, partitioneren zonder tool of problemen, en vervolgens gebruiken in je WinXP systeem.

/offtopic
Hier op GoT groeten we elkaar niet in de posts, een 'mvg.....' is dus niet nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr Alfabet op 20-03-2010 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Topicstarter
Mr Alfabet schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 04:17:
Het enige wat de align utility doet is het correct plaatsen van het begin van de partitie. WinV en Win7 maken een partitie standaard met 128K offset (uit mn hoofd), en winXP met 60K of 64K, iets wat dus niet strookt met de clustersizes op jouw EARS disk.
Zodra de partitie gemaakt is maakt het helemaal niets meer uit op welke machine je de schijf gebruikt. Je kunt de schijf dus ook aan een Win7 machine hangen, partitioneren zonder tool of problemen, en vervolgens gebruiken in je WinXP systeem.

/offtopic
Hier op GoT groeten we elkaar niet in de posts, een 'mvg.....' is dus niet nodig.
Hartelijk dank, het correct plaatsen van het begin van de partitie, zo uitdrukkelijk had ik het nog nergens gelezen.

En in plaats van een nieuwe topic op te starten: Hier op GoT is het de vijfde disk in populariteit, maar in het forum van WD worden de green caviar drives totaal afgeserveerd: zie hier. Hoe moet ik dat rijmen? Ik ga hem niet in RAID gebruiken en hij mag langzaam zijn, maar die verzameling klachten schrikt me toch wel af! Natuurlijk komen alleen probleemgevallen op zo'n forum af, maar zo erg, het lijkt een regelrechte case voor een consumentenprogramma als kassa, inclusief frustraties over een bedrijf dat niet thuis geeft. Dacht ik dat de keuze van de combinatie mobo, processor en geheugen het meest complex was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte Tweaker Druipgrot,

U kunt bedenken waar de harde schijf voor gebruikt gaat worden en het beschikbare budget. Daarna kan er veel gezocht en gelezen worden op google en tweakers.net. Dit proces kan herhaald worden voor de andere onderdelen. Dan kan gevraagd worden aan een moderator of er een topic over de onderdelenkeus geopend mag worden. Na verkregen toestemming kan er met de beschikbare informatie een topic gestart worden met een beschrijving van de verkregen informatie, het beschikbare budget en de voordelen en de nadelen van een aantal opties. Zonder toestemming is het een kwestie van een post plaatsen met dezelfde informatie en dezelfde vragen in een geschikt topic.

Met vriendelijke groet,

Tweakerbezoeker uon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Topicstarter
@uon, U bent zeker een bijzonder geval, zo lees ik in topic: WD20EARS:
Dus ik zou denken dat u hier meer over kunt vertellen.

Ik twijfel of een topic over de (populariteit van) Caviar Green zin heeft. Het verhaal zal hier positief zijn overeenkomstig de populariteit in de prijswatch. Net zoals ik het antwoord al wist toen ik hem op WD stelde: "I should have never gone down to desktop drives in the first place." Hopeloos dit, tuurlijk loop je meer risico als je maar 40% van de prijs voor de topproducten wilt uitgeven, maar je verwacht van Western Digital toch niet dat ze in haar goedkoopste lijn rotzooi verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
(jarig!)
@uon: _Dune_ in "Het grote SSD topic ~ Deel 6"

Ik draai zelf al een tijdje aangenaam op de WD Green 1.5TB EARS disks. Geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Topicstarter
Mr Alfabet schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 20:41:
@uon: _Dune_ in "Het grote SSD topic ~ Deel 6"

Ik draai zelf al een tijdje aangenaam op de WD Green 1.5TB EARS disks. Geen problemen mee gehad.
ik houd hem ook, in weerwil van alle ergernissen die over dit schijfje op de wd-community de ronde doen was ik meteen verkocht door de stille langzame (100MB/sec) schijf. Wel koop ik waarschijnlijk vrijdag die Medion externe harde schijf van anderhalf TB bij Aldi voor €99,99 zodat ik alles dubbel kan backuppen... Die Medion van een half TB die ik eerder kocht voldoet namelijk al jaren erg goed. ik zie die EARS trouwens niet in je onderschrift.

[ Voor 3% gewijzigd door druipgrot op 27-03-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
(jarig!)
druipgrot schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:07:
[...]
ik houd hem ook, in weerwil van alle ergernissen die over dit schijfje op de wd-community de ronde doen was ik meteen verkocht door de stille langzame (100MB/sec) schijf. Wel koop ik waarschijnlijk vrijdag die Medion externe harde schijf van anderhalf TB bij Aldi voor €99,99 zodat ik alles dubbel kan backuppen... Die Medion van een half TB die ik eerder kocht voldoet namelijk al jaren erg goed. ik zie die EARS trouwens niet in je onderschrift.
De Seagates zijn vervangen door de EARS, en het zijn er ondertussen 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Topicstarter
Mr Alfabet schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 17:09:
[...]

De Seagates zijn vervangen door de EARS, en het zijn er ondertussen 9.
maak van WD150EARS maar even WD15EARS. :-) Je hebt vast ook -zelfs van Western Digital dacht ik- gelezen dat de green caviar EARS niet geschikt zou zijn voor RAID? Welke redenen had je om er dan toch voor te kiezen? Heb je de termijn dat de schijf in idle gaat verlengd?

(als ik geen bezwaar hoor wil ik de titel van dit draadje na je antwoord wijzigen in Green Caviar WDxxEARS /WD Align, dat komt meer overeen met de inhoud van dit draadje en er is volgens mij geen ander topic over.)

[ Voor 3% gewijzigd door druipgrot op 28-03-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

druipgrot schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:54:
(als ik geen bezwaar hoor wil ik de titel van dit draadje na je antwoord wijzigen in Green Caviar WDxxEARS /WD Align, dat komt meer overeen met de inhoud van dit draadje en er is volgens mij geen ander topic over.)
Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Topicstarter
Hoe ik de titel van dit draadje wil wijzigen? Ja dat is vers twee, daar was ik nog niet aan toe. Ik heb alleen mijn wil geuit: "als ik geen bezwaar hoor wil ik de titel van dit draadje na je antwoord wijzigen"

een verzoek indienen bij de moderators misschien? goeie vraag: hoe?! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Via een topic report boven aan ieder topic > Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif

[ Voor 22% gewijzigd door kluyze op 29-03-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Topicstarter
kluyze schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:51:
Via een topic report boven aan ieder topic > [afbeelding]
je spreekt in raadselen, bedoel je die recent ingevoerde tags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Huh? Nee, jij vraagt hoe je een verzoek kan indienen bij de moderatoren, om je titel te laten aanpassen. Dit kan door bovenaan de pagina bij elk topic op dat handje te klikken en te vragen naar een titel aanpassing.

Dus jij klik in dit topic bovenaan op de pagina op dat handje en je typt iets van:
"kan de titel van mijn topic aangepast worden naar ..."
en dan op verzenden of zo klikken en als een mod dit ziet zal hij als hij goesting heeft de titel veranderen.
Pagina: 1