Zakken laptop prijzen hard?

Pagina: 1
Acties:

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:00
Zoals de topictitel zegt :)

Komend schooljaar ga ik, na een tijdje gewerkt te hebben, weer aan school beginnen. Nu had ik hiervoor altijd een laptop, maar die is tussentijds gesneuveld (zusje, cola). Moet er dus een nieuwe komen. Ik zou het ook wel fijn vinden om em nu alvast te hebben voor de zomer, lekker buiten wat internetten enzo. Nu vroeg ik mij dus af of dat financieel handig is. Als ik nu een laptop koop, hoe groot is de kans dat die zelfde laptop in augustus 150 euro (ik noem maar een x bedrag) minder kost? Of valt het wel mee allemaal en daalt ie hooguit een paar tientjes? Want in dat geval neem ik em voor die paar tientjes alvast nu meteen :)
Bedankt voor de reacties alvast!

PS;
Ik heb nog geen specifieke laptop op het oog ofzo, is allemaal speculatie. Als types ook uitmaken hoor ik dat natuurlijk ook graag

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Laat ik 't anders stellen: die kans is ruwweg even groot als dat diezelfde laptop, in augustus gekocht voor prijs X, in januari volgend jaar prijs X-150 kost.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-12 15:33
je kan dan gewoon meer laptop kopen voor hetzelfde geld.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zo moet je niet denken bij computers: heb je hem nu nodig, nu kopen, anders gewoon wachten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Persoonlijk zou ik nog even wachten tot de Core i5/i7 laptops wat meer beschikbaar komen. Veel bedrijven hebben wel aankondigingen gedaan maar nog echt concreet is er weinig te bestellen.

https://discord.com/invite/tweakers

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12 14:06
Inhakend op redfoxert: dat lijkt me een aardig idee als je nú de laptop nog niet nodig hebt. Ik zou dan overigens voor een mooi afgeprijsde C2D gaan, die zijn prima en zullen vast redelijk in prijs dalen als de i5/7-laptops gemeengoed worden....

Verwijderd

Er lijkt veel voor te zeggen om eerst te kijken wat de school voor specificaties en programma's wil. Anders bestaat de kans dat alle andere leerlingen een snellere en krachtiger draagbare computer hebben. En wellicht biedt de school de mogelijkheid om de laptop goedkoop aan te schaffen via een leerlingenregeling. Ook zijn er websites die laptops goedkoper aanbieden voor leerlingen en studenten. De goedkoopste draagbare computer met Windows 7 kost zonder leerlingenkorting op het moment ongeveer 350 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 17:01 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
Hier valt echt niks zinnigs over te zeggen. Prijzen bij elektronica zijn maar aan 1 ding gekoppeld: vraag.

het kan zo zijn dat een laptop een jaar lang op hetzelfde niveau, een ander zakt 100-200 euro in een paar maanden tijd. Alles hangt af van wat de concurrentie doet en wat de laatste ontwikkelingen zijn op de markt. Een nieuwe processor of videokaart gooit natuurlijk ook veel roet in het eten.

Onlangs is de Core i3/i5/i7 uitgekomen en ook de HD5xxx-serie videokaarten. Als je zo'n laptop haalt, dan zit je wel redelijk goed. De prijzen zijn namelijk al heel scherp op die laptops (zie oa de Sony Vaio E-serie).

De Core i3/i5 met Nvidia videokaart zijn ook redelijk save aangezien de 4xx-serie van Nvidia nog wel even op zich laat wachten.

Core 2 Duo laptops zijn wel relatief duur. Echt in prijs heb ik ze niet zien zakken, terwijl de Core i3 en Core i5 toch echt veel beter zijn. Die laptops zou ik dus niet kopen.

AMD notebooks zijn al vrij goedkoop. Pas in de zomer zal een nieuwe lichting daarvan komen die niet echt heel revolutionair zijn. Ook daar zit je goed gebakken in principe kwa prijs.

Maar echt, koop gewoon een goede laptop als je er 1 wilt. Ze kunnen wel in prijs zakken, maar het voordeel is wel dat er voorlopig geen nieuwe technologie op komst is. Je investering blijft wel langer bij en je gaat ook niet achterlopen. (in het geval je voor een Core i3/i5 laptop zou gaan). En een zomer lang kunnen genieten is wel een groot voordeel.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

gambieter schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:57:
Zo moet je niet denken bij computers: heb je hem nu nodig, nu kopen, anders gewoon wachten.
Tenzij je echt concrete aanwijzingen hebt dat bepaalde hardware in prijs gaat zakken op korte termijn. Maar 150 euro goedkoper in twee maanden tijd zie je zelden en die concrete aanwijzingen zijn er ook niet echt. Dus als je hem van de zomer al wilt gebruiken: ga je gang. Die tien euro prijsdaling die je kan verwachten (zoiets is gemiddeld wel redelijk in zo'n periode denk ik?) is het wel waard als je er een extra zomer lol mee hebt toch...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
GENETX schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:37:
Prijzen bij elektronica zijn maar aan 1 ding gekoppeld: vraag.
...en de eurodollar koers.

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:43
Hangt er vanaf. Zoals hierboven staat, als je i5/i6 wilt, kan je beter even wachten. Wil je alleen maar school dingen er op doen (office ed), dan is dat echt niet nodig.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
Juist andersom dus 8)7

Core i3/i5/i7 zijn al spotgoedkoop en die gaan dus echt niet zakken. Concurrentie van AMD is ver te zoeken voor Intel. Imho, de Core i3/i5 en i7 hebben zoveel vraag dat ze er bij Intel niet aan kunnen voldoen. Tegelijkertijd kannabaliseren ze daarmee ook nog de Core 2 Duo serie die net zo duur is 8)7
Pagina: 1