Toon posts:

HD5850 naar S-Video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb op internet gezocht uiteraard, maar kwam tot mijn teleurstelling niet tot een goede oplossing.
Ik heb laatst mijn videokaart vervangen met een Radeon HD5850, en eerst kon ik mijn videokaart op mn televisiescherm aansluiten via een S-video kabel, ik kan echter geen manier vinden om de uitgangen van mn Radeon HD5850 naar S-video te veranderen.

Nu vraag ik me af wat de goedkoopste manier is om van
-DVI
-DisplayPort
-HDMI
naar
-S-video
te gaan.

Hopelijk kunnen jullie wel een oplossing vinden, want het enige wat ik kon vinden zou ws DVI->VGA->S-video->S-video verlengkabel zijn.

Alvast hardstikke bedankt

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:37
Ik denk dat de goedkoopste oplossing een nieuwe tv is. S-video is analoog en je hebt alleen zoals je zelf al zegt VGA als analoog uit.

Een nieuwe lcd tv sluit je via HDMI aan wat volledig digitaal is en daardoor ook beter beeld geeft.

De enige oplossing voor s-video is de oplossing die je zelf al had gegeven en die is niet goedkoop (en erg storingsgevoelig)

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:26
na te hebben gegoogled ben ik er achter dat HDMI-Svideo wel bestaan maar redelijk prijzig is.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Zoals kfaessen zegt is s-video een analoog signaal (composiet). Jouw videokaart geeft dat signaal niet.
Je hebt dus een actieve converter nodig, welke al snel over de €100 kosten.
Heeft je televisie geen digitale ingang?

Je zou een 2de goedkoop videokaartje kunnen bijplaatsen om je tv op aan te sluiten.