bt-ac 180 kit blue compressor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Regelmatig moet ik pc's schoonblazen. Voor dit doel gebruik ik nu flesjes lucht. Dit is duur. Daarnaast kun je een compressor bijv. gebruiken om je banden op te pompen van de auto. Hij mag echter niet zo duur zijn. Er zijn nogal wat verschillende meningen over compressor's maar die discussie is op dit forum al gebeurd.

Heeft er iemand ervaring met de bt-ac 180 kit blue compressor voor 99 euro te koop bij praxis. IS 8 bar maar hoe lang leverd hij die 8 bar, is dit genoeg om een pc schoon te blazen, lang genoeg en krachtig genoeg?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:51
monta schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:31:
IS 8 bar maar hoe lang leverd hij die 8 bar,
Zo lang als je hem aan laat staan? Zo'n compressor is snel genoeg weer terug op druk.
is dit genoeg om een pc schoon te blazen, lang genoeg en krachtig genoeg?
8 bar lijkt me alleen nuttig als je de componenten van je moederbord wilt afblazen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-10 16:42
De tijd dat ie acht bar is licht er aan hoe groot het reservoir is en hoe snel hij dat weer aanvult. Maar het lijkt mij meer dan genoeg om je PC schoon te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Laatst online: 22:09

SA007

Moderator Tweaking
Xander schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:33:
[...]

Zo lang als je hem aan laat staan? Zo'n compressor is snel genoeg weer terug op druk.
De goedkope vaak niet, die zakken af naar 2-3 bar na een halve minuut/minuut lopen, maar het is zeker genoeg om een pc schoon te blazen.
[...]

8 bar lijkt me alleen nuttig als je de componenten van je moederbord wilt afblazen.
Haha, suc6 hoor :)
Zelfs een jumpertje krijg je met 8 bar luchtdruk er niet zomaar af hoor, laat staan componenten.

Wel moet je opletten dat je geen stof gaat blazen naar plekken waar het problemen kan veroorzaken, dus de stof de kast uitblazen. En vooral de voeding niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 05:51
SA007 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:46:
[...]

Haha, suc6 hoor :)
Zelfs een jumpertje krijg je met 8 bar luchtdruk er niet zomaar af hoor, laat staan componenten.
Goed, misschien overdreef ik wat, maar 8 bar is wel wat overdreven hoog om een computer schoon te blazen. :+

Ik zet de uitgangsdruk van mijn compressor meestal rond de 2,5 bar, da's in mijn ervaring meer dan voldoende om al het stof weg te krijgen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 15:08
In principe kan schoonblazen ook kapotblazen zijn. Door wrijving van de lucht tegen een isolator (bijvoorbeeld binnenin de rubber persluchtdarm) ontstaat er statische elektriciteit en die kan elektronica beschadigen. Veel kans dat je geen problemen hebt, maar als iets opeens niet meer werkt kan dat de reden zijn.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Maar er zit volgens mij geen resorvoir in. Het is een soort koffer model. Ik kan hem niet testen dus weet ook niet of er wel genoeg kracht uitkomt. Ik wil er ook mijn luchtroosters mee schoonblazen maar dan moet ie wel genoeg kracht hebben.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Laatst online: 22:09

SA007

Moderator Tweaking
Ow, dat heeft hij zeker weten.

@naftebakje, De meeste slangen van gedeeltelijk van rubber, wat je niet statisch kan laden (geleid enigsinds op hoge spanningen) en is de spuitmond zelf van metaal, wat zelf vasthebt.
Aka, de statische spanning kan eigenlijk nooit opbouwen boven ESD uit het human-body model waar bij de meeste electronica op gemodeleerd is. Dus de kans dat dat problemen gaat geven is imho verwaarloosbaar.

Kans is heel wat keren hoger dat je stof blaast op een punt waar het problemen gaat geven, zoals in de optica van je dvd speler of ergens een lager van een ventilator in of dat je smeer van je compressor ergens blaast waar het niet hoort dan dat je iets sloopt met statische electriciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:44

Part

Helemaal niets.....

Volgens:
http://www.gereedschaptot...p?module=shop&item_id=773

Inhoud tank: NVT

Bij het blazen met lucht heb je altijd te maken met ESD.
Heb eens een poster gezien waar ze de spanning lieten zien van lucht uit een spuitmond en dat ging om vele 10tale KV's. Het aarden van de spuitmond heeft nagenoeg geen effect omdat de spanning pas later ontstaat door de verschillende snelheden van de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Met zo'n ding kom je ook al een heel eind:

Afbeeldingslocatie: http://www.beanos.com/~tsoutij/wp/wp-content/uploads/2009/04/iphone_vs_dust01.jpg

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
  • Laatst online: 27-04-2020
Ook al eens gedacht aan vocht in je samengeperste lucht?

Heb zelf een standaard Ferm compressor, maar hiertussen zit wel een regelbaar reduceerventiel, om de druk op max 2 bar te brengen, en een vochtafscheider, voor je raadt het al... vocht af te scheiden.

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Is dat hele goede met compressors en vocht niet een tikkeltje overdreven ?
Ik heb hier zo'n compressor in koffer formaat staan. Prima ding om ff wat dingen uit te blazen. (En verf mee te spuiten maar dat houd hij niet lang vol :P)
Je ziet er wel wat vocht vanaf komen, maar volgens mij is dat echt te verwaarlozen.
Als je je pc niet gelijk aanzet na het uitspuiten kan het weinig kwaad lijkt mij. Nog nooit problemen ermee gehad.

Hallo!

Pagina: 1