Sinds een herinstallatie van Windows 7 komt mijn netwerkkaart van mijn XPS M1710 niet goed meer op. Hij komt op limited connection en staat in het network & sharing center bij 2 netwerken: home en unidentified. Resultaat: geen enkel adres is nog bereikbaar, noch intern als extern. Ik krijg wel gewoon een IP adres.
- al gedaan: NIC driver opnieuw installeren
- disable/enable
- Vast IP (geen optie gezien mijn laptop regelmatig eens verhuist)
Wanneer ik disable/enable doe, komt de NIC wel enkel in het home network terecht en gaat alles vlot. Alles is weer bereikbaar en in het N&S center staat acces type: internet.
1) zijn er mensen die dit ook hebben?
2) waar is in godsnaam die gigantische prul die "network & sharing center" noemt uit te schakelen. Sinds de release van 7 is dit zowat mijn grootste pijnpunt. Ik wil gewoon zoals vroeger mijn NIC en de rest regel ik wel zelf
.
Via wifi werkt trouwens alles wel goed, maar data overgooien over wifi ipv gigabit is niet meteen iets waar ik warm voor loop.
- al gedaan: NIC driver opnieuw installeren
- disable/enable
- Vast IP (geen optie gezien mijn laptop regelmatig eens verhuist)
Wanneer ik disable/enable doe, komt de NIC wel enkel in het home network terecht en gaat alles vlot. Alles is weer bereikbaar en in het N&S center staat acces type: internet.
1) zijn er mensen die dit ook hebben?
2) waar is in godsnaam die gigantische prul die "network & sharing center" noemt uit te schakelen. Sinds de release van 7 is dit zowat mijn grootste pijnpunt. Ik wil gewoon zoals vroeger mijn NIC en de rest regel ik wel zelf
Via wifi werkt trouwens alles wel goed, maar data overgooien over wifi ipv gigabit is niet meteen iets waar ik warm voor loop.