C++ editor met "javadoc" popups

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ik ben op dit moment actief aan het programmeren in java. Niet alleen omdat java zo'n geweldig simpele taal is, maar ook omdat java, indien goed geprogrammeerd, toch heel snel kan zijn.

De rede dat ik echter liever geen gebruik maak van een C-variant (Obj-C, C++) is omdat ik iets moois mis van java bij C varianten: popups van de documentatie bij netbeans IDE.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/03/19/1269010129-50.png

Nou is mijn vraag: Is er een cross-platform C variant i.c.m. een editor die vergelijkbare features heeft?
Dat is, als ik bijv. een classe heb geschreven, dat ik de zelf-geschreven documentatie kan zien wanneer ik deze classe gebruik in een ander bestand.

Netbeans IDE lijkt dit niet te ondersteunen, ondanks dat er C++ support is. Ik doe mijn programmeerwerk op een Mac, maar ik programmeer het liefst met de mogelijkheid voor meerdere platformen, incl. windows, linux & mac.

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 19-03-2010 17:55 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 17:57
Eclipse is een cross-platform IDE and kan voor JAVA in elk geval netjes doen wat jij wil - ik neem aan voor C/C++ ook wel :)

In hoeverre de geschreven code compileerbaar is op andere platformen hangt vooral af van wat je doet - MaNGOS bijvoorbeeld is bijna volledig in C++ geschreven en kan prima compileren op linux, OS-X en windows (deze laatste middels Visual Studio trouwens, wat ook erg fijn werkt maar vast niet op een Mac verkrijgbaar is :+). Vereist wat compiler directives, maar het kan in elk geval wel.

[ Voor 65% gewijzigd door FragFrog op 19-03-2010 18:29 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
FragFrog schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:26:
Eclipse is een cross-platform IDE and kan voor JAVA in elk geval netjes doen wat jij wil - ik neem aan voor C/C++ ook wel :)

In hoeverre de geschreven code compileerbaar is op andere platformen hangt vooral af van wat je doet - MaNGOS bijvoorbeeld is bijna volledig in C++ geschreven en kan prima compileren op linux, OS-X en windows (deze laatste middels Visual Studio trouwens, wat ook erg fijn werkt maar vast niet op een Mac verkrijgbaar is :+). Vereist wat compiler directives, maar het kan in elk geval wel.
Aan "Ik neem aan" heb ik niet zoveel. Dat is juist de vraag, en netbeans IDE kan het niet voor C++ (en ja, ik heb de betreffende plugin; er komt gewoon geen popup). Ik vraag me af of het uberhaupt mogelijk is, aangezien objecten zelf niet als variable opgeslagen worden; in plaats daarvan moet je ernaar wijzen met een geheugenpointer. Lastig te traceren voor zo'n IDE lijkt mij.

De hoofdvraag is hier ook welke editor, de voorwaarde is dat ik het liefst een crossplatform omgeving heb. De editor hoeft niet crossplatform te zijn (als het maar werkt op mac), maar de geschreven code moet, met eventuele aanpassingen, ook gecompileerd kunnen worden voor tenminste windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gamebuster schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:57:
[...]

Aan "Ik neem aan" heb ik niet zoveel.
Dan probeer je het toch!

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb hier een vrij recente Netbeans (nightly build van een paar weken geleden denk ik) en daar werken doxygen-style comments gewoon... Ik gebruik Netbeans niet voor C++ dus weet niet zeker of het goed werkt, maar probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
.oisyn schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:15:
[...]

Dan probeer je het toch!
Aannames kan ik zelf ook maken. Netbeans en eclipse zijn vrijwel hetzelfde: allebei java-IDE's. Waarom zou netbeans het niet kunnen en eclipse wel? Ik heb liever een antwoord van iemand die er ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
JanDM schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:40:
Ik heb hier een vrij recente Netbeans (nightly build van een paar weken geleden denk ik) en daar werken doxygen-style comments gewoon... Ik gebruik Netbeans niet voor C++ dus weet niet zeker of het goed werkt, maar probeer het eens.
Had het al geprobeerd in een recente versie van netbeans + C++ plugin. Zelfs een functie maken met comments erbij boven de main-functie heeft geen effect. De comments worden, in tegenstelling tot java, ook niet automatisch gemaakt. Zelfs bij javascript en php worden de comments ingevuld wanneer je /*[ENTER] typt en werken deze comments ook in andere functies, maar alleen in hetzelfde bestand.

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 19-03-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Screenshot. De comment staat in test.h, en in main.cpp #include ik die en is de comment direct zichtbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
JanDM schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:46:
Screenshot. De comment staat in test.h, en in main.cpp #include ik die en is de comment direct zichtbaar :)
Owke :D
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
offtopic:
Welke BBCodeParser is dat?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Pagina: 1