Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over iets wat ik niet helmaal begrijp.
Ik heb dus een intel icore 7 aangeschaft en zodoende kijk ik bij een audioprogramma in Windows taakbeheer, omdat ik gekraak ervaar bij het inspelen met een midi-keyboard.
Nou staat er bij de cores (8 ) in taakbeheer er 1 bij die helemaal naar 100% schiet terwijl de andere 7 heel laag blijven.
Waar zou dat aan kunnen liggen?

Bij voorbaat dank voor de reacties!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-02 19:50
Het is misschien wel handig als je de rest van je specificaties ook even post, anders kunnen we niets!
Is je applicatie ook multithreaded?

[ Voor 15% gewijzigd door Zandpad op 19-03-2010 17:20 . Reden: Hier onder was net is sneller :S ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan is er waarschijnlijk een proces actief dat 100% van je cpu vraagt. Omdat je echter meerdere cores hebt (en als de applicatie singlethreaded is) zul je maar 1 van je 4(8) cores actief zien.

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 19-03-2010 17:19 ]

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
antwoord op je vraag is waarschijnlijk de applicatie...

Wat voor app is het? :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:59

D4NG3R

kiwi

:)

Het is trouwens Core i7 niet icore 7 ;)

Dit betekend gewoon dat 1 van de 8 threads iets aan het verwerken is.. Niks bijzonders. Het zou zelfs nog een turbo boost kunnen ontremmen.. (Dan word 1 core overgeklocked, en de rest terug geklokt)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Core i7 idd te snel getyped.
Ja het programma is multithreaded. Cubase.(legaal)

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik D4NG3R NL goed begrijp kan dat dus goed zijn dat er 1 van de 8 zo naar 'het dak schiet'.
Dat stelt me gerust, want ik had dit systeem laten samenstellen voor muziek maken.

Bedankt voor de reacties!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 17:48 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:59

D4NG3R

kiwi

:)

Het zal geen problemen opleveren normaliter nee.. Probeer eens Prime95 voor een uurtje te laten lopen (of een uur of 3/4 als je echt compleet zeker wilt zijn) op 8 threads

http://majorgeeks.com/Prime95_d4363.html.

Normaal is dit bedoeld om stabiliteit te testen na overclocks, maar ook een stock-clocks kan je er gewoon mee testen ;).

Beste is nog om de "Torture" optie te gebruiken (stressed je CPU 100%) -En nee, dit doet geen schade aan je CPU ondanks de naam :P-

Een korte tip trouwens: Gebruik de Edit knop IPV een dubbele post! Zijn de modjes ook weer wat blijer haha.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ok die Prime 95 ga ik laten draaien.
Het is een nieuwe computer/processor maar ik wil toch alles uitsluiten.

Bedankt allen nogmaals!!
Pagina: 1