4launch RMA duurt erg lang

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-03 21:08
Hoi,

Ik heb voor twee jaar geleden een complete pc bij 4launch besteld.
Hiervan is begin februari de videokaart stuk gegaan, dus ik heb een RMA aanvraag gedaan (deze is goedgekeurd omdat op de videokaart nog garantie zat). Op 11 februari is de RMA status veranderd naar ontvangen, met als bericht "uiterlijk binnen 4 weken zal de videokaart gerepareerd worden". Maar je raad het al; ik heb nog geen werkende videokaart thuis.

Het eerste mailtje dat ik stuurde was op 9 maart met als melding dat de 4 weken bijna om waren.
Hun antwoord was dat ik nog maar even moest wachten op Asus.
Ik belde woensdag 17 maar weer; ik moest nog maar weer wachten op Asus, ik heb afgesproken met 4launch dat ik vandaag een mail zou krijgen met een status update van asus over mijn videokaart. Ook heb ik afgesproken dat ik volgende week een werkende videokaart thuis zou hebben.
Maar dus ook vandaag geen email. Dus ik weer bellen; 'ja wij kunnen dit proces niet versnellen, bla bla, afhankelijk van Asus. Dus ik vraag weer: "Kan ik begin volgende week een mail ontvangen met een status update van Asus?" Antwoord van 4launch: "Zodra wij meer weten wel."
IK DENK: ZUCHT.

Ik zou binnen 4 weken een werkende videokaart thuis hebben en ik word nu steeds aan het lijntje gehouden, hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Volgens mij is het ook nog eens zo dat je het product koopt bij 4launch en niet bij Asus, dus dan moet 4launch maar een werkende videokaart uit hun magazijn trekken en die naar mij opsturen en zich niet verschuilen achter "asus dit, asus dat", of zie ik dit verkeerd?

Lees even deze deeplink van de FAQ door

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 17:16 . Reden: Groeten weggehaald ]

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

je hebt nu afgesproken dat je volgende week een werkende video kaart krijgt.
Lijkt me dat je nog even geduld moet hebben?!
Als Asus traag is kan 4launch daar ook relatief weinig aan doen.

Wat verwacht je van 4launch? Ze sturen hem voor je op, meer kunnen ze toch niet doen. Zij moeten ook eerst afwachten totdat ze weten wat Asus gaat doen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4Launch zet op haar site neer hoe de garantie wordt verzorgd. Zoek het product eens op op de site en kijk bij de garantie.

Ik heb overigens wel goede ervaringen met 4launch rma (kan soms wel wat langer duren dan dat ze zeggen, maar tegenwoordig gaat alles via 10 handelaren...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:46

MBV

Je koopt een videokaart bij 4launch, met Asus heb je inderdaad niets te maken. Geef ze de keuze om de koop te ontbinden (= geld terug) of binnen een week een werkende, gelijkwaardige videokaart.
Gelukkig is de wil van een winkel nog geen wet. Als ze afspreken dat jij je videokaart binnen 4 weken gerepareerd terugkrijgt, dan moeten ze zich aan die afspraak houden.
Nomad schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:10:
je hebt nu afgesproken dat je volgende week een werkende video kaart krijgt.
Hij had afgesproken om binnen 4 weken een gerepareerde videokaart te hebben, die afspraak is de winkel niet nagekomen.
Wat verwacht je van 4launch? Ze sturen hem voor je op, meer kunnen ze toch niet doen. Zij moeten ook eerst afwachten totdat ze weten wat Asus gaat doen.
Hoezo kunnen ze niet meer doen?
- andere videokaart
- leen-videokaart om de TS schadeloos te stellen
- koop ontbinden

Als ik met jouw afspreek dat jij morgen om 10 uur een fotoshoot gaat doen, en je bent veel te laat omdat je auto het niet deed, moet ik jouw dan wel of niet betalen?

[ Voor 51% gewijzigd door MBV op 19-03-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de titel even omgezet naar iets dat niet een directe flame is :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-03 21:08
MBV schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:12:
Je koopt een videokaart bij 4launch, met Asus heb je inderdaad niets te maken. Geef ze de keuze om de koop te ontbinden (= geld terug) of binnen een week een werkende, gelijkwaardige videokaart.
Ik heb toen der tijd 260 euro betaald voor mijn 8800GTS 512MB.
Stel ik wil de koop laten ontbinden.
Moet ik dan op zijn minst zoveel geld krijgen als een gelijkwaardige videokaart op dit moment?

Nadeel hiervan is natuurlijk dat ik 3 weken moet wachten op mijn geld.

[ Voor 6% gewijzigd door Meijuh op 19-03-2010 17:19 ]

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:03
Meijuh schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:19:
[...]

Moet ik dan op zijn minst zoveel geld krijgen als een gelijkwaardige videokaart op dit moment?

Dussss, gewoon even wachten op 4launch.
Je hebt in de tussentijd wel gewoon een cheapo videokaartje in je systeem geprikt neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meijuh schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:19:
[...]

Als een RMA wat langer duurt, na 2 jaar gebruik gewoon zeggen dat je de koop ontbindt werkt natuurlijk niet. Je moet de leverancier in staat stellen de garantie af te handelen. De leverancier moet dit binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast doen.

Als de inschatting 4 weken is, en het is nu 5 weken (en een beetje) dan is het stellen dat je de koop wil ontbinden imho niet redelijk en billijk. Ja, het is jammer dat de 4 weken niet gehaald zijn, maar het is ook niet zo dat er een getekende verklaring lag. Ook niet handig dat ze de afspraak een mail met update te sturen (ook al zou dat zijn excuses dat het nog niet duidelijk is) niet zijn nagekomen. Maar, je zal toch iets meer van jouw kant aan inzet moeten laten zien en ruimte geven om het redelijk te maken de koop te ontbinden.

Wat je kan doen is netjes aangeven dat een garantie dient te geschieden zonder ernstige overlast, dat je de eerstgenoemde 4 weken akkoord vond, maar dat met het verstrijken daarvan en een onbekende status niet langer sprake is van een redelijke termijn.
In dat schrijven geef je dus aan dat je ze in gebreke stelt, en een redelijke termijn (meestal 2 weken) om met een oplossing te komen. Je kan ook zelf een oplossing voorstellen, bijvoorbeeld een leenkaart oid.

De wet stelt dingen niet voor niets op "redelijke termijn" en "ernstige overlast" zonder harde grens. Het gaat om redelijkheid en billijkheid.

Bijvoorbeeld: heb jij aan het begin al aangegeven dat het missen van de kaart een groot probleem is? Ofwel, dat het ernstige overlast oplevert (omdat je niet nog een kaartje hebt liggen bv). Heb je de status (die volledig standaard en indicatief zou kunnen zijn) van 4 weken aangenomen van de site, of heb je die laten bevestigen?
Er zijn natuurlijk altijd zaken die je zelf kan ondernemen om het verhaal duidelijker te krijgen vóór dat iets uitloopt.

Ik zou ze vandaag gewoon even een belletje doen en navragen. Als er geen antwoord is of het antwoord is dat ze afhankelijk zijn van Asus, kan je zeggen dat jij geen overeenkomst met Asus hebt en dat de winkel verantwoordelijk is voor afhandeling garantie binnen redelijke termijn en zonder ernstige overlast - of er dan een andere oplossing is (zoals een leenkaart of misschien een vervangende kaart of een concrete afspraak dat ze met een deadline komen waarop overgegaan wordt op een andere oplossing).
Gewoon, rustig en normaal - Om na 5 weken gelijk een topic te openen als ergens 4 stond komt op mij namelijk niet over als rustig of normaal. Hoe je communiceert is soms nog belangrijker dan wat je communiceert. Ik kan je alvast verklappen dat als je in de eerste 3 zinnen begint over "recht hebben op" dat de flexibiliteit van je gesprekspartner volledig verdampt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

Ik zat net eens te denken.
Wellicht dat webshops eens in het geheel de naam van hun leverancier of fabrikant eens weg moeten laten in hun communicatie.
Altijd maar dat "ja maar hij doet er zo lang over, kunnen wij ook niets aan doen en dergelijke bla bla".
Beter is als ze zelf stellen dat het maximaal x tijd duurt, simpelweg omdat ze zelf vinden dat een bepaalde tijd redelijk is en niet datgene dat een fabrikant bepaalt of er over doet.
Dan zou de communicatie ook niet zo onprofessioneel en doorschuivend (waar wij als consument wettelijk geen boodschap aan hebben) zijn, maar simpelweg 'het duurt bv maximaal 4 weken'. Doet de leverancier zijn werk dan niet, springen ze zelf in door een vervangend artikel aan te bieden, ongeacht wat de werkelijke status van de rma is.
En ja dat kost shops dan wat geld en gedoe soms. Maar het is eigenlijk de enige manier om 1 professioneel je zaak te runnen en geen prutsexcusen aan te dragen en 2. ze voldoen dan eens aan hun wettelijke verplichtingen dat iets binnen een redelijk termijn wordt opgelost en 3. de klant weet concreet waar ie aan toe is.
Jammer dat men in de praktijk zo lastig doet en alles graag afschuift en daarmee zichzelf een slechte naam geeft. Kennelijk heeft men er geen moeite mee om als een onprofessionele shop over te komen.

En om het even vanuit de handelsgeest te bekijken. De marges zijn erg krap in deze branche. Kiezen al die shops zelf voor. Wellicht moeten er eens wat meer op de fles gaan, dan gaat de rest ook inzien dat erg krappe marges de wettelijke verplichtingen in de weg zitten. Want dat is een van de problemen waardoor service het ondergeschoven kindje wordt. Met meer marge kan je ook wat makkelijker een retourproduct tegen een gereduceerde prijs opnieuw aanbieden. Of een rma die te lang duurde alvast vervangen.

[ Voor 16% gewijzigd door Paulus0013 op 20-03-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, het voordeel van het excuus dat je wacht op de leverancier en niet kunt zien hoe lang zij nog werk hebben, werkt altijd (ongeacht of je daadwerkelijk inzage hebt in het dossier) en voorkomt doorvragen van de klant. Ik ben het met je eens dat anders beter is, maar dan moet je wel de medewerking hebben van de leverancier mbt updates. Jij kunt heel veel willen, maar je bent wel degelijk afhankelijk van je leverancier en wat hij jou aangeeft (als verkoper dus)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paulus0013 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:55:

En om het even vanuit de handelsgeest te bekijken. De marges zijn erg krap in deze branche. Kiezen al die shops zelf voor. Wellicht moeten er eens wat meer op de fles gaan, dan gaat de rest ook inzien dat erg krappe marges de wettelijke verplichtingen in de weg zitten. Want dat is een van de problemen waardoor service het ondergeschoven kindje wordt. Met meer marge kan je ook wat makkelijker een retourproduct tegen een gereduceerde prijs opnieuw aanbieden. Of een rma die te lang duurde alvast vervangen.
Als webshop met weinig persoonlijke communicatie richting klant zie je dat de consument ook gewoon alleen nog maar kijkt naar het enige onderscheid wat ze zien: de prijs. Als je als webshop 10% hoger gaat zitten met goede service dan red je het niet. Ligt je prijs laag, kan service niet uit maar heb je wel veel klanten. Dat een wettelijk recht in de prijs gecalculeerd zou moeten zijn, tuurlijk, maar het is wel heel simpel stellen op deze manier als je ziet dat je concurrenten zoveel mogelijk een drempel opwerpen om kosten te drukken.

En dat is wat je ook ziet gebeuren: hoeveel recht je ook hebt, de drempels gaan omhoog om de aanschafprijzen laag te kunnen houden. We lopen zelf in de winkel bij het schap nog even de PW te checken en zeggen dan dat het zo duur is. Als er dan een drempel ligt bij service, is het moord en brand. Let wel, ik zeg niet dat de huidige situatie wenselijk is, maar wil wel nuanceren dat het begrijpelijk is ook vanwege ons eigen veranderde koopgedrag.

Ik denk dat over de tijd dingen zich vanzelf wel zullen zetten. Je ziet al wel wat verandering, en ik denk dat dingen als de ShR hier ook goed aan bijdragen: het totaalplaatje van prijs en bijbehorende service of gevecht daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

Ik denk dat er bijna niets zal veranderen.
Het is bijna 10 jaar geleden dat ik begon aan mijn opleiding detailhandel. In die tijd was ik volop met computers bezig en redelijk logisch dat ik in computerwinkels stage ging lopen.
Sinds die tijd is het internet wel wat gegroeid, maar ook toen was er al een redelijk aanbod van internetwinkels.
De prijsverschillen waren toen al heel groot tussen een fysieke winkel en de internetwinkel.

Er was in die 10 jaar een soort babyboom van internetwinkels, dat zo ver doorsloeg dat jan en alleman vanaf hun zolderkamertje zelfs een 'winkel/onderneming' kon beginnen.
De kwaliteit is er in het geheel totaal niet op vooruit gegaan. Een hoop mensen doen maar wat zonder enige kennis van regels of wetgeving. Enerzijds wellicht te begrijpen omdat men meer begaan is met het leuke winkeltje/ondernemertje spelen en de producten die men verkoopt.
De andere kant is dat het in sommige gevallen werkelijk een puinzooi wordt als het op problemen of garantie met producten aankomt.

Maar zelfs al heb je een opleiding gevolgd, zoals ik detailhandel (ondernemer/manager), dan nog heb je nog amper weet van de regels. Ik kreeg er voor zover ik weet vrij weinig van mee vanuit de opleiding.
Kort gezegd belachelijk. Welke richting (van kleding tot agf tot elektro) je binnen de detailhandel ook opgaat, het consumentenrecht kan op de gehele branche worden toegepast. En het lijkt me niet meer dan logisch dat je als verkoper, manager, filiaalmanager, -leider of welke functie dan ook binnen dit kader, weet hebt van de regels en ze toe kunt passen in de praktijk.
Dan lees ik hier op GoT topics waarvan mijn haren overeind gaan staan, heb zelf ook belabberde ervaring met diverse shops en ook in de shopreviews staan erg leuk voorbeelden van hoe het allemaal niet moet.

En om even verder in te gaan op de reactie van Floppus:
Als webshop met weinig persoonlijke communicatie richting klant zie je dat de consument ook gewoon alleen nog maar kijkt naar het enige onderscheid wat ze zien: de prijs.
Dat is natuurlijk niet iets van de webshops van tegenwoordig. Voor die tijd deed men dat ook al. Toen was het niet veel anders en ging men ook wat winkels af om prijzen te vergelijken. En ik denk dat dit ook altijd zo zal blijven. Ik kan het dan niet onderbouwen met feiten of onderzoeken, maar voor de hand liggend is het wel dat men dingen zo goedkoop mogelijk wil hebben.
Als je als webshop 10% hoger gaat zitten met goede service dan red je het niet
Dat is de keuze die je als ondernemer maakt. Voor mij is het destijds een keuze geweest om helemaal niets in deze branche te gaan doen. Zeker als je net begint kan je ook niet op tegen bedrijven die groter inkopen en daardoor vaak korting krijgen.
Het klinkt ook redelijk als 'ja maar het kan nu eenmaal niet anders'. Naar mijn idee heeft dat er ook mee te maken dat de prutsers die zich niets van regels aantrekken niet hard (kunnen) worden aangepakt. Er is geen lik op stuk beleid wat dat betreft. En dat is zelfs kwalijk te noemen.
Mijn opleiding sprak weer wél over de maatschappelijke functie (en verantwoordelijkheid) van een onderneming. Praktisch zie je daar vrij weinig van terug.
Vergelijk het eens met bv een discotheek. Als ze er daar een potje van maken door geen deurbeleid te voeren en veel rottigheid, dan grijpt de gemeente in en wordt de tent simpelweg gesloten voor een tijd al dan niet voor altijd.
Of het verkeer. Ook daar kan je er een potje van maken, maar als de maat vol is mag je een tijdje langs de kant gaan toekijken.
Kijken we naar (web)winkels, dan is er vrij weinig dat echt helpt tegen de puinzooi die sommigen er van maken. Hoe wordt er dan ooit binnen de branche afgedwongen dat men eens volgens de regels gaat werken? De meeste winkels komen nu nog aardig weg met hun gedrag. Zo nu en dan wordt er eens een winkel gewezen op algemene voorwaarden die rot zijn, of op wat klachten van klanten. Maar daar houdt het dan ook wel op. Dat zijn naar mijn idee alleen maar vingers die wijzen en zeggen 'niet meer doen he'. De shop zegt dan 'oke' en dat was het dan. Praktisch verandert er vrij weinig.
Of neem een ding als qshops. Waarom moet zoiets uberhaupt bestaan? Zodat een shop leuk kan zeggen 'kijk wij voldoen aan de regels'. Leuk, maar dat moesten ze toch al.
Ligt je prijs laag, kan service niet uit maar heb je wel veel klanten.
Service is toch wat anders dan wettelijk geregelde rechten van de consument/klant simpelweg afwimpelen.
Dingen die naar mijn inzicht onder service zouden kunnen vallen: gratis verzending, kop koffie voor het wachten, simpele reparaties niet declareren, kabeltjes meeleveren met printers, gratis monteur langssturen. Maar niet het mailen van de leverancier waarom de rma zolang duurt.
Het hele woord leverancier moet niet eens gebruikt worden richting de consument. Wettelijk gezien hebben we daar toch 0,0 mee te maken. Het staat onprofessioneel, afschuiverig en komt over als een dozenschuiver.
Net als dat gemekker over prijzen die direct gekoppeld zijn.
Is er dan werkelijk geen enkele shop die verantwoordelijkheid neemt en gewoon eens zegt 'WIJ kunnen niets garanderen'. In plaats van altijd maar dat 'ja maar de leverancier bla bla'.
Dat een wettelijk recht in de prijs gecalculeerd zou moeten zijn, tuurlijk, maar het is wel heel simpel stellen op deze manier als je ziet dat je concurrenten zoveel mogelijk een drempel opwerpen om kosten te drukken.
Daarom ben ik er ook voor om overtreders eens concreet hard aan te pakken. Leg dikke boetes op. Het is immers een economisch delict naar mijn idee. Je concurreert oneerlijk als je je wettelijke verplichtingen (die vaak geld kosten*) niet nakomt en hebt daardoor oneerlijk voordeel op je concurrenten.
* een aantal kosten onder garantie valt ook weer te claimen bij de leveranciers/fabrikanten.
We lopen zelf in de winkel bij het schap nog even de PW te checken en zeggen dan dat het zo duur is.
Daar ben ik het volledig mee eens. Maar dit mag geen excuus zijn voor wat dan ook.
De ondernemer is de profesional (of tenminste dit wordt verwacht). Die zal dit op een of andere manier binnen de regels moeten opvangen. Hij zal zijn ondernemersplan hierop aan moeten passen.
Ondernemen is ook dat je je branche en maatschappelijke ontwikkelingen volgt. Niet achterover leunen met wat je hebt toen je open ging.
Let wel, ik zeg niet dat de huidige situatie wenselijk is, maar wil wel nuanceren dat het begrijpelijk is ook vanwege ons eigen veranderde koopgedrag.
Begrijpelijk vanuit de geest die niets met regels en verplichtingen van doen heeft.
De afgelopen 10 jaar is de online verkoop enorm gestegen. Dat moet toch meer ondernemers zijn opgevallen. Als je je nu nog moet gaan bedenken hoe je je daar tegen moet bewapenen ben je toch wel wat aan de late kant. Die ondernemers zijn helemaal niet met ondernemen bezig geweest de laatste jaren, of durven/willen wellicht de stap niet nemen. Jammer, maar bot gezegd moeten die dan maar afvallen.
Ik denk dat over de tijd dingen zich vanzelf wel zullen zetten. Je ziet al wel wat verandering, en ik denk dat dingen als de ShR hier ook goed aan bijdragen: het totaalplaatje van prijs en bijbehorende service of gevecht daarvoor
Ik weet het nog zo net niet. Oplichting is immers ook veel makkelijker geworden via internet. Men kan bijna letterlijk doen en laten wat hij wil.
Daarnaast belicht de ShR natuurlijk maar een zeer klein deel van alle online aankopen. En ook nog eens in een specifieke branche.
Ik denk dat er nog wel een weg te gaan is. Ik pleit er nog steeds voor dat er concrete regels gesteld moeten worden aan de gehele branche. Regels die ook te toetsen zijn en ook nageleefd moeten worden op straffe van daadwerkelijke straffen. Niet alleen het wijzen met de vinger en wat aandacht in de pers (of forums etc.).
De regels zijn er eigelijk al, nu nog handhaving.

Ik zie dat ik inmiddels een flink betoog heb neergezet. Niet helemaal de bedoeling in dit topic, wellicht een discussiepunt voor een eigen topic om daar over door te gaan.

Om even terug te gaan naar het topic:
In principe als je de koop ontbindt wordt alles weer naar zoals het voor de koop was.
Jij je geld, volledige bedrag, en zij de kaart.
Maar je hebt kans dat er wat meer speelt, aangezien je de kaart inmiddels al even hebt kunnen gebruiken en er dus voordeel van hebt gehad. Dan zou het wat onredelijk zijn dat je het aankoopbedrag terug krijgt.
Daarnaast zou het ook vanuit de shop niet interessant zijn, aangezien ze voor minder geld ongetwijfeld een gelijkwaardige of betere kaart kunnen aanbieden en daarmee ook aan hun verplichtingen voldoen.
Dussss, gewoon even wachten op 4launch.
Wachten is een vies woord als de wetgever spreekt over weinig overlast.
Aan de andere kant ben je volledig overgeleverd aan de shop en zit er niets anders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Paulus. Ik denk dat we het eens zijn over wat de consumentensituatie zou verbeteren, maar dat we een ander beeld hebben van marktwerking en wat een wetgever wel of niet kan opleggen en afdwingen. Per saldo bestonden 'winkels' al voor de jaartelling en waren er toen al conflicten over wat recht is en wat krom - dat ligt met internetshops niet anders en dat zal altijd zo blijven. Wat de regels ook zijn. Maar goed, dat is misschien inderdaad een keer leuk voor een apart topic.

Wat betreft koop ontbinden: hou er rekening mee dat er een nuance zit in wat garantie is en wat niet. In de volksmond is vaak genoemd dat de richtlijn is: 2 jaar garantie. Navraag bij Consuwijzer levert op dat ook zij het woord onjuist hanteren, maar dat doen uit overweging zaken eenvoudig te houden.

De eerste 6 maanden zijn garantie, daarna geldt aansprakelijkheid voor een deugdelijk product (en niet beperkt tot 2 jaar, maar ook daar om het hanteerbaar te houden wordt dat als handvest genomen). Ik interpreteer dat ook als een omslagpunt in de mogelijkheid de koop te ontbinden *ALS* daadwerkelijk sprake is van wanprestatie tav garantie (en ik denk dat met de periode en gelopen communicatie daar geen sprake van is op dit moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paulus0013 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 02:57:
Ik denk dat er bijna niets zal veranderen.
Het is bijna 10 jaar geleden dat ik begon aan mijn opleiding detailhandel. In die tijd was ik volop met computers bezig en redelijk logisch dat ik in computerwinkels stage ging lopen.
Sinds die tijd is het internet wel wat gegroeid, maar ook toen was er al een redelijk aanbod van internetwinkels.
De prijsverschillen waren toen al heel groot tussen een fysieke winkel en de internetwinkel.
Ik denk wel degelijk dat er zaken zijn veranderd. Vziw zijn er een heleboel van die kleine ondernemers omgevallen en is het aanbod van winkel momenteel aanzienlijk constanter dan vroeger. Daarnaast zijn er een aantal bedrijven die hun assortiment hebben verkleind en daarnaast hun prijzen hebben verhoogd, maar daarbij is hun service op pijl gebleven (denk aan Mycom en Informatique). Bij beide bedrijven zou ik makkelijk iets kunnen kopen omdat je er makkelijk kunt retourneren.

Maar goed, misschien gaan we nu wel erg offtopic. Ik ben het behoorlijk eens met de rest van je betoog.
Pagina: 1