Asus laptop probleem?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Hey,

Ik heb gisteren een nieuwe laptop gekocht en wel de Asus N61JV-JX025X bij de BCC. Ik kom van een Imac af, dus heb niet veel ervaring met windows. Ik kreeg het binnen 2 uur voor elkaar om een blauw scherm te krijgen, maar die is ondertussen alweer verholpen. Ik heb een recovery dvd gemaakt en heb verbinding met internet. Er zijn echter nog een aantal dingen waar ik niet uit kom.

Ik wil graag geluid en video via hdmi versturen naar mijn versterker (Onkyo TX-SR577). In de eerste instantie sloeg het geluid steeds aan en uit. Ik weet niet precies hoe ik dat heb kunnen verhelpen, maar vanochtend deed hij het weer normaal. Momenteel wil hij echter helemaal niet zien dat ik een versterker heb aangesloten, dus heb ik het geluid via een optische ingang doorgesluisd naar mijn versterker.
Het beeld wilde ik vervolgens rechtstreeks via hdmi van mijn laptop naar mijn tv verzenden, maar die lijkt geen signaal te ontvangen.

Ligt het soms aan mijn videokaart (Geforce GT325M); Kan die helemaal geen beeld via hdmi verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Je moet wel een extern scherm aanzetten in het configuratiescherm. Open je configuratiescherm en ga naar:

"Configuratiescherm\Vormgeving en persoonlijke instellingen\Beeldscherm\Schermresolutie"

Zorg daar dat je 2e scherm wordt gedetecteerd en van beeld wordt voorzien (uitbreiden of klonen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Bedankt, ik heb mijn tv ondertussen werkende gekregen en ook de receiver doet zijn werk.

Ik heb echter nog een vraag. Er zit in deze laptop een GT325M en een geintegreerde videokaart in de processor, althans zo heb ik het begrepen. Alleen kan ik de GT325M via GPU-Z niet vinden en ik betwijfel of ik hem dan uberhaupt wel gebruik. Is er een manier om dit te controleren en hem wel in gebruik te nemen? Zou hij automatisch aangaan als ik een spel probeer te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
  • Laatst online: 02:07
Raar. GPU-Z moet de GT325M zonder probleem kunnen vienden...
Probeer eens of Speccy kan je kaat zien: http://www.filehippo.com/download_speccy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik weet niet wat ik nu heb verandert, maar gpu-z ziet mijn gt325m nu wel. Die site helaas nog steeds niet.

Daarnaast heb ik een nieuw probleem. Ik had google chrome geinstalleerd zonder probelemen, maar ik vond dat de download map niet op een handige plek stond. Dus ik zette hem in de algemene download map ofso. Helaas was google chrome het hier niet mee eens, dus die geeft de volgende foutmelding:

"Het programma kan niet worden gestart omdat avutil-50.dll ontbreekt op uw computer. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren."

Ik heb google chrome al opnieuw geprobeert te installeren, maar zonder succes. Ook de computer herstarten hiep niet. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Voor de videokaart kun je even kijken naar de settings van Nvidia. Onlangs hebben ze "Optimus" uitgebracht waarmee je de igp kan gebruiken om stroom te besparen. Wellicht wordt de GT325 uitgeschakeld als je niets doet (zoals in Windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op Notebookcheck.nl of .com staan nog wel eens benchmarks van laptops en van videokaarten.
Als je checkt welke benchmarks ze op jouw systeem hebben uitgevoerd, kun je die benchmark zelf downloaden en hem ook runnen. Als je specs ver onder die van hun liggen, moet er een belletje gaan rinkelen zou ik zeggen...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik heb de gt325m nu kunnen detecteren met gpu-z, maar niet met de windows prestatie-index of systemrequirementslab.com.
Ik heb geprobeerd de igp uit te zetten, in de hoop dat de gt325m het over zou nemen. Helaas bleef ik toen achter met een zwart scherm, want er werd geen beeld meer doorgegeven.
Vervolgens besloot ik om bioshock te downloaden, maar toen ik het probeerde te spelen werd het beeld opnieuw zwart. Nadat ik op control+alt+delete had gedrukt, werd het beeld weer hersteld, maar werd ook duidelijk dat bioshock was gecrashd. Dit blijft zich herhalen.

Is er niet een mogelijkheid om dat optimus gedoe uit te zetten als hij aan net-stroom hangt? Ik heb er meer problemen mee dan voordelen. Want ik heb het idee dat al deze problemen alleen door optimus worden veroorzaakt.

Edit:
Deze laptop beschikt over een usb 3.0 poort. Welke harde schijf raden jullie mij aan en welke snelheid zou ik daarmee kunnen behalen?

[ Voor 8% gewijzigd door vinnieminnie op 22-03-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem met Nvidia Optimus.. Nieuwe laptop, windows 7, ook met een GT325M. Kan GTA4 niet fatsoenlijk draaien, hij geeft in het graphics settings scherm slechts 59mb GPU aan. Heb in de NVIDIA-configuratie al ingesteld dat hij GTA4 standaard op de High performance NVIDIA processor draait, maar niets helpt.

Dus als iemand weet hoe Optimus er weer af kan, let me know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Optimus kun je wellicht verwijderen, of even non optimus drivers van de Nvidia site downloaden. Er zal vast wel wat te vinden zijn.

Over de harde schijf: je hebt toch eSata? Dan heb je dezelfde performance als ene interne schijf en heeft absoluut de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via NVIDIA lukt optimus verwijderen in ieder geval niet. Is ook geen software voor, het is ook in het NVIDIA-configuratiescherm niet te vinden. Het lijkt mij er op dat de GT325M helemaal geen drivers geinstalleerd heeft. Zie deze screen, dxdiag geeft niets weer als ik de Intel gpu uitschakel. Scherm wordt ook zwart, rebooten geeft een 800x600 resolutie, die maximaal op 1024x768 te zetten is.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Mijn laptop schakelt wel over naar de gt325m, ik heb geen problemen om modern warfare 2 te draaien op de hoogste instellingen. Die specificatie-sites zien de kaart nog steeds niet, maar dat is ook niet zo interessant.

Ik heb echter nog wel een probleem met mijn receiver. Ik heb hem aangesloten via hdmi en soms gaat alles perfect. Helaas heeft hij soms ook momenten waar hij constant aan en uit gaat. Ik zie er geen regelmaat in en ik kan het op dat moment met geen mogelijkheid oplossen. De volgende dag kan hij het dan opeens weer wel doen.

Daarnaast heb ik een optisch uitgang, maar daar zegt hij alleen 2-kanaals geluid door te kunnen sturen. Stel dat ik deze op 5.1 kan krijgen, dan kan ik het eerste probleem omzeilen, maar ook dit lukt me niet.

Iemand tips/oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ok, ik word er nu toch wel een beetje moe van.

Wie kan mij vertellen hoe ik 5.1 geluid uit deze laptop kan krijgen?
Pagina: 1