Toon posts:

Videobewerking pc, videokaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op dit moment ben ik bezig met het orienteren voor een pc voor videobewerking. Mijn pc is nu zo'n 4-5 jaar oud en dus tijd voor vernieuwing. Ik gebruik het programma Sony Vegas Pro Platinum. Ik merk aan dit systeem dat ik nu heb dat het renderen van films (7 min) 2 uur duurt komt gewoon omdat mijn pc te traag is.
Ik wil graag het volgende aanschaffen:

Intel i7 930
Asus P6T moederbord
Kingston 3x2 GB DDR 3 geheugen

Nu zit is nog met de videokaart. Welke videokaart kun je mij het beste aanbevelen. Ik heb gekeken naar de Geforce GTX260 896mb (185 euro). Nu zag ik ook een aantal videokaarten met 1gb intern geheugen alleen ik heb hier niet zoveel verstand van. Welke kan ik het beste kopen? En is het belangrijk om een hele goede videokaart aan te schaffen voor HD films of is het voornamelijk de processor die zijn werk doet?

Ik zag deze videokaart staan die is ongeveer 120 euro en sneller dan de GTX260.
pricewatch: XFX GeForce 250 GTS 1024MB DDR3 Core (GS-250X-ZDFL)

Ik hoop dat je me kunt helpen!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 16:13 ]

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Renderwerk is meestal puur een taak voor de processor (en geheugen), tenzij Vegas Pro ook gpu versnelling ondersteund. Dan moet je even goed kijken welke gpu je moet hebben. Ik neem aan dat VP multicore kan renderen.

Een snelle multicore cpu, snel geheugen en een snelle harde schijf zijn de belangrijkste onderdelen bij videobewerking.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.