Nieuwe onderdelen via Newegg

Pagina: 1
Acties:

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:30
Hoi allemaal,

Ik ben van plan om een nieuwe computer samen te stellen, en te kopen,
Aangezien computerhardware vrij 'goedkoop' is in Amerika, heb ik een beetje op Newegg zitten kijken.
Het probleem is dat Newegg niet naar Europa verzendt, laat staan naar ons Nederland.
Ik vroeg me dan ook af, is het mogelijk om een bestelling te plaatsen en deze naar mijn oom te laten sturen (die in Amerika woont).
En dat hij het hele pakket doorstuurt naar Nederland.
Is dit mogelijk, en is is het betrouwbaar?
Expres koop ik dan ook geen harde schijf en andere fragile onderdelen, Alleen CPU, kast, RAM, Moederbord en voeding,
Dingen die niet zo super snel kapot gaan als je ze wat ruig behandelt. (Misschien de kast wel?)
Zouden deze onderdelen het dan overleven naar Europa?
En mag mijn oom zomaar een pakket aanbieden en laten verzenden naar Nederland, zonder belasting etc?

Ik hoop dat jullie mijn idee een beetje snappen, ik ben niet zo super in uitleggen :+

Alvast bedankt,

Coen

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

1 woord: extra-kosten-bij-invoeren-van-kadootjes-en-shit. Het gaat je geld kosten op de legale manier.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ík zou zeggen, neem 1 van de vele topics door over importeren vanuit de USA: http://gathering.tweakers...ata%5Bsearchtimeout%5D=30

Dan kun je zo je vragen beantwoorden.

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-01 21:02

Unagi

Always aware...

Waarom zou dat niet werken? De hardware heeft tijdens de reis van de fabrikant naar de winkel al genoeg tikjes gehad hoor, die paar extra tikjes zullen echt niet uitmaken. Importbelasting moet je uiteraard betalen. Je oom kan het naar je opsturen als gift, volgens mij heb je dan kans dat je geen belasting hoeft te betalen.

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 12:52

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Als je de pakketjes klein houd heb je (denk ik) meer kans dat je geen belasting hoeft te betalen.

Probleem is enkel dat wanneer je garantie wilt claimen... kapot? stuur maar 'even' op.

Ik zou er niet zo snel aan beginnen ;)

//edit - een 'gift' label trappen ze niet in hoor....

[ Voor 11% gewijzigd door ocdaan op 19-03-2010 16:06 ]

Verwijderd

Daarnaast vraag ik me af of het goed gaat met de voeding? Of zit daar een 110->230V schakelaar op?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:07:
Daarnaast vraag ik me af of het goed gaat met de voeding? Of zit daar een 110->230V schakelaar op?
Volgens mij moet je nog goed de moeite doen om een voeding te vinden die niet automatisch het input voltage switcht. Zo'n schakelaar achterop heb ik de laatste 5 jaar al niet gezien, iedere voeding heeft gewoon een invoerbereik tussen de 100 en 240V.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Leetness schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:01:
Expres koop ik dan ook geen harde schijf en andere fragile onderdelen, Alleen CPU, kast, RAM, Moederbord en voeding,
- Voeding zou ik hier kopen. Als zo'n voeding al met de verschillende voltages om kan gaan (110 vs 230 V) is het nog vrij duur om te versturen vanwege het gewicht.
- Kast lijkt me ook relatief duur vanwege het volume.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:30
Nouja de voeding kan ik opzich ook wel hier kopen, alleen op de processor, moederbord en geheugen scheelt het toch erg veel geld.
Wanneer ik de kast ook hier koop, blijft het een bescheiden pakketje lijkt me.

Edit: En hoe zit dat met de douane, gaan die nog door je pakketje spitten?

[ Voor 15% gewijzigd door Leetness op 19-03-2010 16:14 ]

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 12:52

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Leetness schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:09:
..........

Als ze het niet vertrouwen wel ja..... en dan blijft het ook een paar weken liggen.... krijg je briefje in de bus om de factuur te laten zien. Zet dus geen belachelijk lage prijs op de doos anders kunnen ze je nog vervolgen wegens valsheid in geschrifte.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Leetness schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:09:
Ga daar maar wel vanuit ja.

En hoeveel geld denk je dat het gaat schelen. Als je 2x shipping (van shop naar je oom en van je oom naar jou) incl belasting, inklaringskosten en weet ik al niet wat meetelt scheelt het vaak maar heel weinig. En stel dat je dan 1 keer iets moet RMAen dan heb je gelijk hoge kosten.
Pagina: 1