Windows 7 en netwerk printers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanta22
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 21:54
Sinds kort hebben wij Windows 7 werkstations opgenomen binnen ons netwerk (domein). Het gaat om Windows 7 Professional 32 en 64 bit. Alle printes zijn voorzien van zowel de 32 als de 64 bit driver en worden door middel van het inlog-script uitgedeeld naar de computers.
Dit gaat verder zonder problemen na het inloggen komt de melding of je de printer wil installeren en dit gebeurt ook. Alle printers komen netjes in de lijst van devices en printers te staan en het afdrukken gaat zonder problemen. Het probleem is dat na een tijdje spontaan de connectie naar de printers verloren gaat.
Bij het printen komt dan de onderstaande melding in beeld en bij het opnieuw connecten naar de printer komt de melding dat dit niet kan. Wat zo raar is dat als hierna de printers verwijderd worden uit de lijst en de computer herstart wordt de printers na het inloggen wel weer werken. Ik heb zelf al geprobeerd via de server properties alle drivers te verwijderen en opnieuw laten uitdelen. Toch komt het probleem na een bepaalde tijd weer terug. Het probleem speeld alleen bij de Windows 7 computers, de computers met Windows XP hebben nooit problemen met printen. Heeft iemand een idee wat dit probleem kan veroorzaken?

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/03/19/1269000203-060.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Hoe koppel je de printers aan je pc ? Lokale ip poort ? Shared ?

En waarom de drivers via het loginscript ?
Windows heeft toch zelf een prima manier om de drivers te verspreiden via de gesharede printer ?

En wat zegt de logging ?

[ Voor 6% gewijzigd door aZuL2001 op 19-03-2010 15:15 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:08

Haan

dotnetter

Ik heb bij mij op kantoor mijn laptop met Windows 7 gewoon laten zoeken naar de netwerk printers op IP-adres (HP 2800series en CP3525), was binnen 2 sec gevonden, daarna installeerde ie vanzelf en dat was het. Nooit gezeur mee gehad tot nu toe.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanta22
De printers werken gewoon via een share \\blablabla
Waarom wij er voor kiezen dit geforceerd uit te delen is zodat als er een nieuwe computer het domein binnen komt alles er gelijk naar toe gezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanta22
Als ik een printer toevoeg via add printer, local printer en dan het juiste ip adress er in klop dan blijft de printer wel gewoon werken.