Isra punt in de war: HELP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappuccino|A
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-03-2014

cappuccino|A

Free Cappuccino for Everyone!

Topicstarter
Ik ben de slechte en duurbetaalde service van UPC zat en ik wil overstappen naar Tele2. Maar ik heb 1 probleem en dat is het isra punt. De vorige bewoners hadden ISDN en dit is op zijn zachtst gezegd nogal rommelig aangelegd en nog rommeliger verwijderd. In plaats van gewoon een stekker te gebruiken is er een draadje getrokken vanuit het israpunt naar een ander crappy verbindingskastje (zie pica's, klikken voor groot)

Afbeeldingslocatie: http://cappuccinoschrijft.files.wordpress.com/2010/03/maart2010-009-klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cappuccinoschrijft.files.wordpress.com/2010/03/maart2010-011-klein.jpg

Ik heb geen flauw idee hoe ik hier dalijk de Tele2 zooi op aan moet sluiten als het eenmaal binnenkomt. Iemand hier met kennis van Israpunten?

[ Voor 14% gewijzigd door cappuccino|A op 19-03-2010 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Heel simpel, de rood/blauwe draden zitten op de zwarte.heldere draad die uit de blauwe kabel komt.

Dit is best oud (stap 58 systeem)
Rood/blauw is normaal en de zwart/helder is oud maar wel dege die je moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:35

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Waarom moet die rant naar/op UPC vermeld worden? 8)7

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Er bestaat zelfs een wiki van...

:z

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Alleen jammer dat dit niet de stap 58 beschrijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is het huur of koop? Bij huur kun je je verhuurder vragen om dit te repareren, bij koop moet je het zelf doen. Of gewoon een installatiemonteur langs laten komen als je Tele2 opgeleverd is, die doen de reparatie *misschien* gewoon gratis.

[ Voor 9% gewijzigd door engessa op 19-03-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 22:02
Let op:
STAP-58, te herkennen aan de bijzonder gekleurde aderparen: zwart is telefoonlijn 1, wit is lijn 2, de kleuren rood, groen, blauw en geel werden ooit gebruikt voor draadomroep.
(slrndtt0er.418.ruben-news@its.blacklisted.nl) Let op dat bij beide draadjes ook een apart transparant draadje hoort. Je provider kan je zowel op het 1e als het 2e aderpaar geleverd hebben probeer dus beiden uit.

(bron deels opa verteld)

[ Voor 53% gewijzigd door Mgear op 19-03-2010 21:14 ]

Pagina: 1