Anoniem: 351036

Topicstarter
Hallo

Ik heb net een destkop samengesteld met volgende specs:

ASUS M4A785TD-M EVO AMD SOCKET AM3
AMD AM3 Phenom II X4 955 3.2GHz BOX
Kingston Valueram DDR3 1333MHz 4096MB CL9
GIGABYTE GV-R577D5-1GD-B 1024MB GDDR5 RADEON 5770 PCI EXPRESS
Windows 7 64bit

Het probleem is nu dat van zodra ik een game opstart, er na enkele minuten een zwart scherm verschijnt en er een reboot nodig is. Bij gewone toepassingen zoals office, internet, ... valt dit niet voor.
Ik heb eerst de drivers die bij de kaart geleverd werden geïnstalleerd en toen die niet bleek te werken heb ik de laatste versie van de site van ATI gedownload (10-2). Jammer genoeg bleef ook hier het probleem bestaan.

Zijn er mensen met gelijkaardige problemen en is er een oplossing voor?

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 15:57
Om welke game gaat het dan bijvoorbeeld? Het is altijd handig als je zo specifiek mogelijk probeert te zijn. Gebeurt het bij elke game die je speelt?(zo ja, welke games zijn dat dan etc)

Topicstarter
Ik heb nu enkel de games Need for Speed Most Wanted en Need for Speed Shift uitgetest.
Het probleem valt bij beide voor na ongeveer dezelfde tijd op zowel lage als hoge graphics...

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 18:08
welke voeding heb je?

heb je de temperaturen tijdens het gamen al bekeken?

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 21:55
Geef even je volledige specs, d.w.z. inclusief je voeding en verder aangesloten drives etc. Dat geeft een beter beeld van de mogelijke oorzaken.

Topicstarter
Dit is alles wat er in zit:

ASUS M4A785TD-M EVO AMD SOCKET AM3
ANTEC SONATA III 500 V2 500W BLACK (geïntegreerde voeding, voor specificaties: http://www.tones.be/shop_product.php?idx=108183)
GIGABYTE GV-R577D5-1GD-B 1024MB GDDR5 RADEON 5770 PCI EXPRESS
SAMSUNG HD103SJ 1000GB (1TB) 32MB SATA300 7200RPM SPINPOINT F3
AMD AM3 Phenom II X4 955 3.2GHz BOX
Kingston Valueram DDR3 1333MHz 4096MB CL9
Samsung SH-S223C DVDRW SATA 22x Zwart
Kaartlezer 53 in 1 intern 3,50" usb front (zwart)

Voor de temperaturen: ik heb gpu-z laten testen en die vond geen temperaturen hoger dan 50°, dus ik denk niet dat het daar iets mee te maken heeft...

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 21:55
Tsja, die voeding moet het makkelijk kunnen trekken... Heb je wel de 6 pin PCI-e powerconnector aangesloten op je videokaart? En de 12V op je moederbord?

[Voor 10% gewijzigd door Daaaaf op 19-03-2010 13:55]

Topicstarter
Ik zou het moeten nakijken om 100% zeker te zijn, maar het zou me verbazen dat ik dat over het hoofd heb gezien.
Ik heb ondertussen ook al op andere fora nagekeken en blijkbaar ben ik niet de enige die het voorheeft.

Edit:
Ondertussen alles nog eens gechecked, niets hangt los.
Bij de laatste test dat ik gedaan heb ging de temperatuur tot 58 graden, maar dit was bij een fan speed van 35% (die blijft constant op die waarde).

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 351036 op 19-03-2010 14:45]

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:27
Anoniem: 351036 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:25:
Ik heb eerst de drivers die bij de kaart geleverd werden geïnstalleerd en toen die niet bleek te werken heb ik de laatste versie van de site van ATI gedownload (10-2). Jammer genoeg bleef ook hier het probleem bestaan.
Met de nieuwe drivers te installeren is misschien niet alles van de voorgaande driver schoongemaakt. Bij mij hielp het om eerst Driver Sweeper te runnen, en daarna de nieuwe drivers opnieuw te installeren.

Topicstarter
Ben ondertussen een nieuwe kaart gaan halen en het probleem is opgelost.
Had te maken met hardware en drivers die niet goed op mekaar waren ingesteld...

• Fire_Virus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:20
Hallo,

Ik heb net een nieuw systeem gekocht en wou deze in elkaar bouwen.

Moederbord
MSI x58 Platinum

Videokaart
Sapphire radeon HD 5770

Bij mij is het probleem dat ik na het opstarten helemaal gen signaal krijg en dus niet eens bij de BIOS kan komen. Ik heb alles zoveel mogelijk aangsloten, maar als ik de pc opstart blijft hij resetten, hij geeft totaal geen beeld. Er zitten 3 lampjes op de videokaart, ik heb de videokaart en voeding trouwens getest op een andere pc, toen deden die het gewoon en 3 lampjes brandde, in de nieuwe pc doen maar 2 lampjes het. de lampjes hebben de volgende nummers (LED-indicatoren denk ik), R1718 - R1723 en daaronder staat nog D1 ... het 2e lampje staat bij: R1719 - R1720 D2. Het 3e lampje: 1721 - R1722 D3.

Ik vraag me af wat er aan de hand is waarom lampje 3 niet brandt. Ook heb ik nog een andere vraag, van mijn voeding heb ik een 24 pin-connector voor naar het moederbord, die sluit ik aan. Dan zit er linksboven op het moederbord nog een connectie plaats, ik heb 4 en 8 pin connectors aan me voeding, welke daarvan moet ik er in doen en is dat wel nodig? Want als ik die er uit laat, dan blaast mijn videokaart 10 x zo hard als normaal..

Ik kom niet in de BIOS en hij start alleen op zonder beeld, ik kan dus niks ondernemen, iemand nog suggesties over een verkeerd aangesloten iets? geheugenkaart heb ik in het 1e zwarte slot gedaan zoals in de handleiding stond aangegeven met 1 kaart. Ik snap er echt even niets meer van :S

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08-2022
Je moet sowieso nog een voedingspin op je moederbord plaatsen. Of dat de 4-pins of 8-pins is, hangt er geheel van af of die 8-pins een PCI-E stekker is of de moederbord-stekker die in de plug bij het CPU-bracket past. Dit is gemakkelijk te zien door te kijken of de pins van de stekker overeenkomen met die van het socket waar deze dan in zou moeten.

Je kunt er ook rustig over lezen in de manual van je moederbord, het zou allemaal beschreven moeten staan in het hoofdstuk aangaande installatie.

Zolang je dit niet doet, zal je een deel van je hardware niet genoeg stroom krijgen en zal je systeem dus niet opstarten.

• Fire_Virus
Wat bedoel je precies? Ik kan de 4 en 8 pin er beide in doen, in de manual staat het niet erg duidelijk aangegeven hoor. Daar staat alleen een uitleg voor als je 20 pin hebt bij de grotere bracket. Maar dat ding dat ik heb is dus voor je CPU?

4 en 8 pin start hij beide op maar reset hij, ik krijg totaal geen beeld, als ik hem leeg laat dan blijft hij wel aan, maar nog steeds geen enkel beeld, en 2 van de 3 lampjes branden op mijn videokaart hoe ik het ook probeer, als ik daar geen stekker in doe gaat de ventilator 10x sneller draaien, beetje raar allemaal.

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08-2022
Fire_Virus schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 15:23:
Wat bedoel je precies? Ik kan de 4 en 8 pin er beide in doen, in de manual staat het niet erg duidelijk aangegeven hoor. Daar staat alleen een uitleg voor als je 20 pin hebt bij de grotere bracket. Maar dat ding dat ik heb is dus voor je CPU?
Er staat ook duidelijk een stukje over de 8-pin die nodig is voor je CPU idd. Die moet sowieso ook ingeplugd zijn voor een stabiel systeem.
4 en 8 pin start hij beide op maar reset hij, ik krijg totaal geen beeld, als ik hem leeg laat dan blijft hij wel aan, maar nog steeds geen enkel beeld, en 2 van de 3 lampjes branden op mijn videokaart hoe ik het ook probeer, als ik daar geen stekker in doe gaat de ventilator 10x sneller draaien, beetje raar allemaal.
Als je zeker bent dat de 8-pin op het moederbord past, dan kun je die daarop aansluiten. Let wel op dat het dus niet om een 8-pins PCI-E plug gaat. Wat dat aangaat is het wellicht ook handig om te weten wat voor PSU je uberhaupt hebt. Dat kan zaken ook iets gemakkelijker maken.

Verder zit de kabel naar je videokaart ook goed ingeplugd?

• Fire_Virus
Ja, ik heb de PCI-E 6 pin naar mijn videokaart, ik heb zoals je door even het moederbord op te zoeken bijna wel kon weten een Intel i7 930. Linksboven kan een 8 pin, ik heb een 8 pin, en is zeker weten geen PCI-E.

Ik snap het echt meer meer, dat ding gaat gewoon niet aan zoals het hoort. Ik heb dus het idee dat of me memory, mobo of CPU kapot is.

Anoniem: 353607

Hallo,

Ik heb onlangs dezelfde probleem gehad met nieuwe Sapphire radeon HD 5770.
Kaart goed ingedrukt, voeding aangesloten ( Tagan voeding heeft aparte PCI-e 6-pins aansluitingen)
Computer aan............ maar boot niet op, verder viel me op dat er 2 van de 3 ledjs op de kaart branden.
Uiteindelijk erachter gekomen dat mijn moederbord geen videokaarden ondersteunt met 1Gig geheugen.
Ik heb toen de bios update gedaan en toen was het probleem over.

btw. het betreft een Asus M2N-SLI Deluxe moederbord.

Groeten, Mario

Anoniem: 339442

Fire_Virus,
Wat voor voeding heb je? Als je een te kleine voeding hebt wil 'ie helemaal niet aan gaan.

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-01 16:02
Oke jongens ik zit dus met hetzelfde probleem.

Gister een 5770 MSI Hawk gekocht. Werkte in het begin perfect, 10 minuten DIRT 2 gespeeld en gewoon een dag windows gedraaid (versie windows 7 er op gezet). Toen gister avond mijn systeem in een keer bleef hangen. Ik dacht zal wel iets verkeerds zijn gegaan met de deinstallatie van nod32. Maar wanneer ik het systeem startte kreeg ik een zwart scherm, kwam niet eens in het bios. Dus ik wist dat er weer iets mis was met de video kaart.

Toen heb ik ondernomen:
- Bios update van mijn XFX 680i LT moederbord
Hierna werkte de videokaart miraculeus weer, maar ben ik mijn mooie logotje van XFX kwijt wanneer ik de pc opstart (in het bios gekeken en stond wel gewoon aan).
- Heb toen een 8500GT erin gezet, en ja hoor windows 7 en de pc werktte perfect, toen gedaan:
Driver sweeper, reboot, zonder installatie drivers geprobeerd
Drivers van ATI site opnieuw gedownload en geprobeerd.
- Toen met Windows 7 dvd proberen de pc maar weer opnieuw te resetten, maar daar hetzelfde probleem zwart beeld.
- Daarna heb ik de kaart op een andere manier bevestigd aan de voeding (de kabel van MSI gebuikt)
- Word dus een beetje gek van 5770 erin 8500GT erin en weer terug.

Ben dus ten einde raar (bijna), elke keer als mijn pc start (redelijk) keurig het bios en daarna krijg vrijwel meteen een zwart beeld. De hardeschijf laat na dat zwarte beeld volgens mij ook weinig activiteit zien.

Iemand tips?

EDIT: Uiteindelijk gewoon DOA

[Voor 4% gewijzigd door Johny Cash op 03-05-2010 19:18]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee