Linux - XBMC-achtig programma gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:34
Hallo medetweakers,

Ik heb onlangs een opdracht gekregen tot het zoeken van bepaalde software met de volgende eisen:

1. De software moet automatisch na het opstarten van de pc een film afdraaien, welke steeds opnieuw wordt afgespeeld.
2. De film moet interactief kunnen zijn en derhalve moet er wel input tijdens de draaiende software worden toegestaan.
3. Het moet de kwaliteit hebben van een "Google Earth"-achtige streetview-modus, waarin je in 3d door een gebouw heen kan lopen.

Helaas heb ik tot op heden niets gevonden.
Heeft iemand hier een mogelijkheid in zijn gedachten? Of kan ik zelf wat in elkaar flansen? (Ik heb zelf nog maar weinig kennis met Linux, alleen een beetje Kubuntu en Ubuntu, dus daarom hoop ik dat iemand me kan helpen :P)

Alvast bedankt!

Groet,

Michiel van der Winden a.K.a. Merethil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Je stelt in je TT op zoek te zijn naar een XBMC-achtig programma voor linux. Is XBMC geen mogelijkheid?

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 16:49
Misschien inderdaad toch XBMC gebruiken , je kan een hoop doen met de webserver API van XBMC.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Web_Server_HTTP_API

Zo zou je na het opstarten van linux in je startup een http of python request kunnen sturen die de playlist triggerd.

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Wat bedoel je met punten 2 en 3?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:34
Ten eerste: bedankt voor alle replies tot nu toe, gaat lekker snel.

Ik was er zelf nog niet zo in verdiept, aangezien ik linux een beetje "eng" vindt :P Ik zal binnenkort even een testsysteem opzetten om te kijken of ik er verder in kom.

@ MrOizo2005: Bedankt voor de website, ik ga er even naar kijken en kijken of het wat heeft dat ik zoek.

@ bobo1on1: Punt 2 houdt in dat er middels een muis o.i.d. een input in de film moet kunnen worden gemaakt, door bijvoorbeeld een antwoord te kunnen geven op een vraag in de film
Punt 3 houdt in dat het programma overweg moeten kunnen met "Foto's" van een object en/of ruimte, zodat dit geimplementeerd kan worden in een soort "Filmpje met opties die aangeklikt kunnen worden".

Alvast bedankt nogmaals!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Dat is misschien mogelijk met een python script in XBMC.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 11:26

pkwarts

555433800

Alhoewel ik een hekel heb aan Flash, klinkt dit allemaal als iets waar Flash perfect voor is.
Pagina: 1