e-mail versturen op iPod touch lukt niet bij Hotspots

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Email wegsturen op de Ipod touch lukt niet bij Hotspots (32 GB Ipod). Thuis gaat het versturen vlekkeloos. Wie kan helpen ?

De Ipod komt met de boodschap dat hij de mailserver niet kan vinden (bv. mail.planet.nl).
Ik heb dit bij 3 Ipods en meerdre providers geprobeerd (UPC, Planet en KPN).

Natuurlijk werkt het ophalen / wegsturen wel als je de WEBmail functie van de provider gebruikt. Maar dat werkt lang zo soepel niet als de Email client op de Ipod.

Ik verwacht dat het Email systeem op de Ipod hetzelfde werkt als bij een laptop. Ofwel bij elke WiFi hotspot kun je inloggen en Emailen.

Wie heeft de oplossing ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:38
waarschijnlijk mag je je smtp server niet gebruiken van buitenaf.. ik weet niet of je kan inloggen bij die smtp..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 11:17
Je kan vaak bij providers alleen op de mailserver als je op hun netwerk zit.

Probeer maar eens een account van bijvoorbeeld G-Mail, deze werkt waarschijnlijk wel. (Op mijn iphone wel althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 21:18
Je mag de kpn mail servers niet van buiten af benaderen. Alleen met KPN-internet. Een van de redenen dat ik een @gmail.com email-adres heb ;).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad werkt Gmail perfect (WEB based Email system).

Een aantal replies zeggen dat je alleen via je eigen provider naar de Email server kan...........Maar.........waarom werkt dat dan bij een laptop met KPN mail / outlook wel bij een hotspot en een Ipod niet ??

Ofwel waarom kan ik met een laptop wel Email versturen en op de Ipod niet ? Of..............zijn er Email instellingen op de Ipod die hiervoor gebruikt moeten worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oplossing is vrij simpel...

Ga naar: Instellingen > Mail, Contacten, Agenda > Klik op de gewenste account > SMTP..

En dan zie je iets staan als:
Afbeeldingslocatie: http://i.gh.vg/uploads/groot/0Bjq-UdV_4wb.jpg

Als je daar de SMTP server van je host invoert als Andere SMTP-server, moet het goed komen. :)

(ik ga er voor 't gemak er even van uit dat het bij de iPhone en iPod Touch hetzelfde is)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het toevoegen zoals je dat boven neerzet is geprobeerd = SMPT.UPCmail.NL. Helaas kun je dan bij het huis waar Planet de provider is toch je mail niet wegsturen (wel met laptop UPC dan wel laptop met Planet mail erop).......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je het niet helemaal begreep, zal het wat beter proberen uit te leggen... De instelling "Hoofdserver" moet je vanaf blijven, deze kan gewoon zo blijven staan zoals die stond. Daarnaast heb je bij de mailserver die je gebruikt voor de inkomende mail, ook een uitgaande. Als je deze toevoegt bij "Andere SMTP-servers" moet het goed komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Guido bedankt voor je geduld ! Ik heb bij het configureren na aankoop (3 maanden geleden) precies gedaan wat je gezegt hebt. Thuis werkt de mail dan ook perfect.
Testen zijn gedaan met UPC en Planet (voor UPC is uitgaande server SMPT.UPCmail.nl en voor planet is dat mail.planet.nl). Maar zoals gezegd kun je geen uitgaande mail sturen als je niet bij je eigen provider zit.

Heel graag advies van een Ipod gebruiker die ook Planet gebruikt en van hotspots gebruik maakt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, je maakt gebruik van je Planet email-adres... :9 Ik dacht dat je gebruik maakte van een ander emailadres, bijvoorbeeld van een hostingpakket. Van welke hotspots maak je gebruik, t-mobile oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 10:04
Dacht al ik heb KPN met XS4ALL en ik kan gewoon mail versturen via mijn iPhone zonder op mijn thuisnetwerk te zitten.
Eldariel schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:04:
Je mag de kpn mail servers niet van buiten af benaderen. Alleen met KPN-internet. Een van de redenen dat ik een @gmail.com email-adres heb ;).
Pagina: 1