Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterpolo6666
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-08-2023
Ik heb onderstaand systeem met Windows 7

Cooler Master Hyper TX3
Intel i5 750 2,66 MHZ
MSI P55-CD53
Cooler Master Silent Pro M650W
Gigabyte GV-R585D5-1GD-B
2x 2GB OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK DDR3 PC3-10600

Ik heb het probleem dat mijn systeem compleet vast loopt wanneer ik diverse dingen doe, de enige remedie is dan de reset knop.
Voorbeelden:
-WoW + internetten
-Blu Ray bekijken met Jetaudio, WMP of PowerDVD

Dingen die ik heb gaan om het probleem te vinden:

-Memtest86+ = green problemen gevonden
-1 geheugen strip erin= nog steeds crash
-Ander geheugen strip erin= nog steeds crash
-Voeding vervangen= had huntkey 500W
-Videokaart upgrade van Asus 8800GT naar 5850 kaart.
-Bios geflashed naar v1.6
-VGA drivers verwijdert en opnieuw geinstalleerd

Met Prime95 kan ik alleen de bovenste test(met weinig Ram testing) doen zonder te crashen, bij de andere tests crashed/bevriest mijn Computer binnen een minuut.

Naar mijn mening is het of het MB of de Processor maat hoe kom ik hier achter zonder 1 van de 2 te kopen?

Heeft iemand anders suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:02

Rannasha

Does not compute.

Klinkt inderdaad als een mobo of processor probleem. Maar ik kan zo snel geen test bedenken om een van beide opties uit te sluiten zonder te testen met een ander mobo / CPU.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04 10:16
Graag wat meer info over de memtest. Hoe lang heb je deze laten draaien? 1x een uurtje draaien is niet voldoende om te concluderen dat het geheugen goed is. Eigenlijk moet je meerder eruns van 8 uur doen om het helemaal zeker te weten. Al zou je dan wel de pech moeten hebben dat ze beide niet helemaal lekker zijn omdat je ze al wel los getest hebt natuurlijk ;)

iets waar ik je niet over hoor:
hoe is het gesteld met je HDD? Heb je die al eens aan een testje onderworpen? Draai je toevallig RAID of iets dergelijks met een apart kaartje?

[ Voor 6% gewijzigd door Rupie op 19-03-2010 13:00 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 23:20
misschien kun je ook nog even testen met een live cd om zo software matige problemen uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:27
Ik denk dat je de processor aan de kant moet zetten. Ik heb erg veel ervaring in het testen van computers en heb tot nu toe nog nooit een kapotte processor langs zien komen, tenzij er duidelijk koelpasta aan de onderkant tussen de pinnetjes aanwezig is, of pinnetjes (in jouw geval op het mobo) krom zijn.

Als je echt alles behalve deze twee gefilterd hebt (door het wisselen van zeker weten goede onderdelen) dan rest alleen het mobo. Als er iets is wat ik wel vaak kapot heb zien gaan, dan zijn het wel moederborden. Is niet te testen zonder te swappen.

Wat ik nog zou doen is je moederbord en processor grondig nalopen op krasjes, scheurtjes etc, vervolgens de cpu compatibility checken van je mobo en deze bios versie en als dat niets oplevert, je mobo aanmelden voor RMA door te zeggen dat je hebt geconstateerd dat deze daadwerkelijk defect is (ook al is hij nieuw).
Rupie schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:00:
iets waar ik je niet over hoor:
hoe is het gesteld met je HDD? Heb je die al eens aan een testje onderworpen? Draai je toevallig RAID of iets dergelijks met een apart kaartje?
Belangrijke opmerking, test je HD eens met de UBCD, Drive Fitness Test, kijken of dat problemen oplevert.

Ik ga er trouwens van uit dat je professioneel genoeg bent om zaken als de afstandbusjes e.d. niet te vergeten bij het assembleren van je kast?

Succes

[ Voor 16% gewijzigd door PhaeTom op 19-03-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-04 15:20

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Random crashes wijst inderdaad eerder naar kapot mobo of geheugen, zeker als je wel Prime95 op alleen de CPU kan doen.

Wat ik inderdaad nog mis zijn tijden:
Hoe lang heb je memtest/Prim95 gedraaid?
Dat maakt nogal verschil. Minder dan 6/8 uur Prime95 is mijns inziens niet genoeg om te kunnen zeggen dat het systeem stabiel is, en ook memtest moet je wel een nachtje laten draaien. Soms krijg je na 8 uur opeens nog errors.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterpolo6666
Sorry ik ben vergeten ik heb mijn HHDs getest met Seatools en deze vond geen problemen.

De memtest86+ heb ik 1 hele nacht laten draaien 11 passes 0 error's
Prime95 heeft ook 1 nacht gedraaid.

Ik ga er trouwens van uit dat je professioneel genoeg bent om zaken als de afstandbusjes e.d. niet te vergeten bij het assembleren van je kast? = Zitten ertussen :)

Ik de processor er ook al weer af gehad om te kijken naar krassen of teveel koelpasta

Jullie hebben het over een Live CD?

Opsturen voor RMA heeft 2 problemen:
1. Ik ben mijn MB kwijt... (ergste)
2. Als hij niet stuk ik krijg ik een leuke factuur voor de controle van het MB

[ Voor 7% gewijzigd door waterpolo6666 op 19-03-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350750

Waarschijnlijk wordt de live-cd van Ubuntu bedoeld. Ubuntu kan op de computer draaien vanaf de live-cd zonder dat het besturingsprogramma op de harde schijf gezet wordt. Een optie is ook om Ubuntu wel te installeren na het maken van een backup en te kijken of de computer het dan wel doet. Dat sluit softwareproblemen uit.

Opties:
cmos schoon maken
biosherstel proberen
biosinstellingen op standaard en auto zetten

back up maken
andere geheugenslots proberen met 1 geheugenmodule

Een mogelijkheid is om een ander moederbord te kopen voor 67,-- euro om de andere onderdelen te testen en het moederbord uit te sluiten. Een andere processor kost 77,68 euro.

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 350750 op 19-03-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterpolo6666
Ik heb de Live-CD geprobeert te installeren van Ubuntu maar mijn computer crashde tijdens het installeren daarvan....

Dat was compleet buiten windows om, dus software matig is niet het probleem. Ik ga denk ik een Asus P55 MB kopen hier wordt ik gek van.
Pagina: 1