Sinds een paar weken heb ik de Philips HTS7200 in huis. Erg mooi en prima prestaties.
Nu wil ik graag een MKV bestand via een USB stick bekijken, maar het beeld is nogal blokkerig en niet goed te volgen.
Wat zou hier de reden van kunnen zijn?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ik heb het bestand (1e aflevering van The Pacific) als MKV gedownload. In de Philips heb ik geen mogelijkheid om codecs te updaten/wijzigen.Terw_Dan schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:34:
Misschien dat de codec die je gebruikt niet helemaal goed ondersteund wordt. Wat voor file is het precies, en doet een andere codec het wel naar behoren?
Ik heb het apparaat niet specifiek aangeschaft om MKV bestanden af te spelen. Ik las dat de Philips dat zou moeten kunnen en wilde het eens proberen, daar ik toevallig een MKV bestand gedownload had. Nu wil ik het graag ook goed werkend krijgen.CeesKees schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:43:
De reden hiervan is dat het apparaat niet gemaakt is voor het doel waarvoor jij het hebt aangeschaft.
Koop een echte mediaspeler en je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
[ Voor 34% gewijzigd door Flieger op 19-03-2010 15:47 ]
Is dit een beetje gangbaar?Beeld:Geluid:
- MKV-bestanden (Matroska-bestanden) kunnen alleen worden afgespeeld als ze aan de standaardspecificatie van het h.264-profiel voldoen.
- Uw bestanden moeten het profiel ‘Main Profile’ (Hoofdprofiel) of ‘High Profile’ (Hoog profiel) hebben; andere profielen worden mogelijk niet door deze speler ondersteund.
- Zorg ervoor dat uw bestanden de niveaustandaard niet overschrijden. Deze speler ondersteunt maximaal de niveaustandaard 3.2 voor ‘Main Profile’-bestanden (Hoofdprofiel) en maximaal 4.1 voor ‘High Profile’-bestanden (Hoog profiel) met een bitrate van maximaal 20 Mbit/s.
- Zorg ervoor dat het aantal referentieframes binnen het aantal van de niveaustandaard valt:
- Als uw filmbestand een resolutie van 1920 x 1080 heeft, mag het niet meer dan vier (referentie)frames hebben.
- Als uw filmbestand een resolutie van 1280 x 720 heeft, mag het niet meer dan negen (referentie)frames hebben.
- Als de resolutie van uw filmbestand lager is dan de standaarddefinitie (720 x 576), mag het niet meer dan elf (referentie)frames hebben.
deze speler ondersteunt alleen de volgende in MKV-filmbestanden (Matroska-bestanden) geïntegreerde geluidsindelingen:
- mp2
- mp3
- ac-3
- dts
Daar ga ik vanavond eens mee aan de slag! Bedankt!Terw_Dan schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:52:
h264 is redelijk gangbaar.
Als het goed is kun je met megui een heel eind komen.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Precies, ik meen ook dat het gewoon zou werken vanaf een externe HDD, dus niet een stick...D4NG3R NL schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:09:
Als het vanaf DVD wel goed bekijkbaar is, schat ik dat de doorvoersnelheid van je USB stickje gewoonweg te laag is.
Heb je toevallig een externe HDD liggen waaraf je het kan proberen?
Dit zou ik kunnen testen door de MKV op een DVD te branden en deze dan af te spelen met de HTS7200?D4NG3R NL schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:09:
Als het vanaf DVD wel goed bekijkbaar is, schat ik dat de doorvoersnelheid van je USB stickje gewoonweg te laag is.
Heb je toevallig een externe HDD liggen waaraf je het kan proberen?
[ Voor 14% gewijzigd door Flieger op 29-03-2010 13:52 ]
Een USB stickje wil meestal maar zo'n 4MB/s geven, maar dit kan tot 25MB/s gaan.Flieger schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:50:
[...]
Dit zou ik kunnen testen door de MKV op een DVD te branden en deze dan af te spelen met de HTS7200?
Ik heb helaas geen HDD liggen waar ik het mee zou kunnen proberen.
Wordt trouwens de overdrachtssnelheid niet bepaald door USB 2.0? Of zijn daarbinnen nogal verschillen tussen bijvoorbeeld een USB-stick en Externe HDD?
[ Voor 31% gewijzigd door Flieger op 29-03-2010 14:24 ]
[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 29-03-2010 15:12 ]
Is dit niet aan te passen met een update?Flieger schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:35:
- volume stap tussen stand 3 en 4 is nogal groot
.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq