• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:22
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-edition.de/foto/philips%20hts%207200.jpg

Sinds een paar weken heb ik de Philips HTS7200 in huis. Erg mooi en prima prestaties.

Nu wil ik graag een MKV bestand via een USB stick bekijken, maar het beeld is nogal blokkerig en niet goed te volgen.

Wat zou hier de reden van kunnen zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien dat de codec die je gebruikt niet helemaal goed ondersteund wordt. Wat voor file is het precies, en doet een andere codec het wel naar behoren?

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:17

CeesKees

I rest my Kees

De reden hiervan is dat het apparaat niet gemaakt is voor het doel waarvoor jij het hebt aangeschaft.

Koop een echte mediaspeler en je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Flieger
Terw_Dan schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:34:
Misschien dat de codec die je gebruikt niet helemaal goed ondersteund wordt. Wat voor file is het precies, en doet een andere codec het wel naar behoren?
Ik heb het bestand (1e aflevering van The Pacific) als MKV gedownload. In de Philips heb ik geen mogelijkheid om codecs te updaten/wijzigen.

Ik heb weinig ervaring met MKV bestanden. Kan ik ergens zien wat de specificaties van de betreffende MKV-file zijn?
CeesKees schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:43:
De reden hiervan is dat het apparaat niet gemaakt is voor het doel waarvoor jij het hebt aangeschaft.

Koop een echte mediaspeler en je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Ik heb het apparaat niet specifiek aangeschaft om MKV bestanden af te spelen. Ik las dat de Philips dat zou moeten kunnen en wilde het eens proberen, daar ik toevallig een MKV bestand gedownload had. Nu wil ik het graag ook goed werkend krijgen.

[ Voor 34% gewijzigd door Flieger op 19-03-2010 15:47 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MKV zegt totaal niets, het is niet meer dan een (veel)gebruikte container. Wat voor codec erin zit is juist van belang. Dus achterhaal dat eerst eens. Door het ding bijvoorbeeld in VLC te openen kun je al heel makkelijk zien wat voor codec het ding heeft. En als je niet de mogelijkheid hebt om de codecs te updaten in dat Philips ding en de gebruikte codec wordt niet goed ondersteund dan zul je je bestand moeten herencoderen zodat die gebruik maakt van een andere codec die wel ondersteund wordt.

• Flieger
Dat zal ik vanavond eens doen. Het bestand op de PC in VLC openen en de codec noteren. Waar in VLC kan ik dat zien?

Ik zal ook eens nagaan welke eisen Philips aan een MKV bestand stelt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

CTRL + I
dan heb je de info die je wil hebben.

• Flieger
Ik heb gevonden waar een MKV bestand voor de Philips aan moet voldoen:
Beeld:
  • MKV-bestanden (Matroska-bestanden) kunnen alleen worden afgespeeld als ze aan de standaardspecificatie van het h.264-profiel voldoen.
  • Uw bestanden moeten het profiel ‘Main Profile’ (Hoofdprofiel) of ‘High Profile’ (Hoog profiel) hebben; andere profielen worden mogelijk niet door deze speler ondersteund.
  • Zorg ervoor dat uw bestanden de niveaustandaard niet overschrijden. Deze speler ondersteunt maximaal de niveaustandaard 3.2 voor ‘Main Profile’-bestanden (Hoofdprofiel) en maximaal 4.1 voor ‘High Profile’-bestanden (Hoog profiel) met een bitrate van maximaal 20 Mbit/s.
  • Zorg ervoor dat het aantal referentieframes binnen het aantal van de niveaustandaard valt:
    • Als uw filmbestand een resolutie van 1920 x 1080 heeft, mag het niet meer dan vier (referentie)frames hebben.
    • Als uw filmbestand een resolutie van 1280 x 720 heeft, mag het niet meer dan negen (referentie)frames hebben.
    • Als de resolutie van uw filmbestand lager is dan de standaarddefinitie (720 x 576), mag het niet meer dan elf (referentie)frames hebben.
Geluid:
deze speler ondersteunt alleen de volgende in MKV-filmbestanden (Matroska-bestanden) geïntegreerde geluidsindelingen:
  • mp2
  • mp3
  • ac-3
  • dts
Is dit een beetje gangbaar?

Met welk programma kan ik makkelijk een MKV bestand her-encoderen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

h264 is redelijk gangbaar.
Als het goed is kun je met megui een heel eind komen.

• Flieger
Terw_Dan schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:52:
h264 is redelijk gangbaar.
Als het goed is kun je met megui een heel eind komen.
Daar ga ik vanavond eens mee aan de slag! Bedankt!

• Flieger
Helaas kom ik met MeGUI niet ver. Ik begrijp niet genoeg van de materie om het programma in te stellen. Iemand die hier meer ervaring mee heeft en tips heeft? Terw_Dan?

• Flieger
Omdat ik er niet uitkwam heb ik de betreffende file maar op DVD gebrand en bekeken. Erg jammer, want om losse DVD's te besparen zou het bekijken van videobestanden van een geheugenstick perfect zijn.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:55

Vis

Ik heb op een ander forum gelezen dat het wel degelijk mogelijk is om MKV via USB externe schijf o.i.d. te bekijken, zonder problemen.

Weet even niet waar ik het gelezen heb...

Ik ga hem deze week ook bestellen, en ben benieuwd!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Flieger
Zou je nog kunnen nagaan waar je dat gelezen hebt? Ik denk dat als het bestand voldoet aan bovenstaande eisen dat het dan wel zal moeten werken. Mijn probleem is alleen om een bestaand bestand te laten voldoen aan die eisen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Als het vanaf DVD wel goed bekijkbaar is, schat ik dat de doorvoersnelheid van je USB stickje gewoonweg te laag is 8)7 .

Heb je toevallig een externe HDD liggen waaraf je het kan proberen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Vis

Vis

D4NG3R NL schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:09:
Als het vanaf DVD wel goed bekijkbaar is, schat ik dat de doorvoersnelheid van je USB stickje gewoonweg te laag is 8)7 .

Precies, ik meen ook dat het gewoon zou werken vanaf een externe HDD, dus niet een stick...

De overdrachtsnelheid is idd een stuk hoger vanaf een HDD

• Flieger
D4NG3R NL schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:09:

Dit zou ik kunnen testen door de MKV op een DVD te branden en deze dan af te spelen met de HTS7200?

Ik heb helaas geen HDD liggen waar ik het mee zou kunnen proberen.

Wordt trouwens de overdrachtssnelheid niet bepaald door USB 2.0? Of zijn daarbinnen nogal verschillen tussen bijvoorbeeld een USB-stick en Externe HDD?

[ Voor 14% gewijzigd door Flieger op 29-03-2010 13:52 ]

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Flieger schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:50:
[...]

Dit zou ik kunnen testen door de MKV op een DVD te branden en deze dan af te spelen met de HTS7200?

Ik heb helaas geen HDD liggen waar ik het mee zou kunnen proberen.

Wordt trouwens de overdrachtssnelheid niet bepaald door USB 2.0? Of zijn daarbinnen nogal verschillen tussen bijvoorbeeld een USB-stick en Externe HDD?
Een USB stickje wil meestal maar zo'n 4MB/s geven, maar dit kan tot 25MB/s gaan.

Externe HDD's willen wel een stuk sneller gaan meestal zo'n 35MB/s.

De limiet van USB 2.0 is 450Mb/s (Dit is dus zo'n 50MB/s)

• Flieger
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben gelijk opzoek gegaan naar een Externe HDD. Waar moet ik op letten? Ik zie USB 1,8", 2,5" en 3,5". Ik wil het niet te gek maken qua kosten, maar het moet wel werken. Ik denk dat 500GB voldoende moet zijn.

Is deze aanbieding bijvoorbeeld interessant? Geen extra (stroom)kabel zou wel fijn zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Flieger op 29-03-2010 14:24 ]

• Vis

Vis

Ik weet het niet met die Freecom, maar 320GB is wel niet erg veel, ik zou eerder voor 500 gaan..
En ik weet ook niet hoelang het kabeltje ervan is..

Ikzelf heb deze externe HDD:

http://www.hardware.info/.../LaCie_Mobile_Disk_500GB/

Voor 70,- bij de MM gekocht paar maanden terug... doet het prima en hij is lekker stil! Alleen ben ik dus ook benieuwd hoe hij het doet als ik hem aansluit op de HTS7200

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ik heb er hier eentje van
http://www.seagate.com/ww...ansion/expansion_desktop/
Alleen dan van 1TB, deze koste me 4 maanden terug ~60 euro bij de makro.

Voor het zelfde geld vind je deze tegenwoordig ook wel bij de Media Markt gok ik zo :)
Hij is vrij still voor een Externe HDD, en ziet er netjes uit.. (deze gaat denk ik binnenkort op de TV kast staan, naast de BR speler. Past mooi bij elkaar :D)

Ik weet niet hoe veel films ect je op je HDD wilt zetten, maar als je 1TB haalt heb je ook ruim voldoende voor back-up's ect van je Computer ;)

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 29-03-2010 15:12 ]

• Vis

Vis

@ Flieger:

Hoe bevalt de HTS7200 je uberhaupt?

Ik heb hem in het echt gezien bij de MM (voor 599,- :s ) hij zag er heel solide uit.

De afmetingen van de speakers zijn 13cm breed. Ik zit eigenlijk een beetje met een dilemma m.b.t. mijn tv dressoir. Die is namelijk 130cm. Mijn philips TV is 1 meter breed, dus als ik de speakers naast mn tv wil plaatsen houd ik 2 cm over aan beide zijden.. maar is dit voldoende?

En is het misschien niet beter om de speakers wat meer achter de tv te plaatsen? Maar creert hij dan wel voldoende surround geluid?

Thanks voor de info

• Flieger
Mijn ervaring komt aardig overeen met de recensies die ik op Kieskeurig gelezen heb. Het geluid is wat mij betreft prima. Het echte surround gevoel moet je niet verwachten, maar spectaculair is het (met de juiste film) wel.

Kleine minpuntjes:
- volume stap tussen stand 3 en 4 is nogal groot
- de bass is erg aanwezig. Dit is maar aan te passen van -5 tot +5. -5 geeft al behoorlijk wat bass. Of +5 heb ik 'm nog niet gehad
- hij heeft ongeveer 15s opstarttijd

Maar ik vind de set gewoon erg mooi en bij mij past ie perfect bij de overige spullen.

Volgens mij mogen de speakers wel dichtbij de TV staan. De subwoofer moet er wel wat verder vanaf staan.

• Vis

Vis

Flieger schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:35:

- volume stap tussen stand 3 en 4 is nogal groot
.
Is dit niet aan te passen met een update?
Want dit soort bugs haat ik altijd...

• Flieger
Op Kieskeurig las ik dat het probleem bij Philips bekend is. Dus op Kieskeurig roept iedereen ook dat je er melding van moet maken bij Philips zodat ze er wat aan zullen doen.

De laatste update heeft het niet verholpen.

Sowieso erg jammer want de schaalverdeling is nogal krom want voluit kan ik 'm niet eens zetten.
Pagina: 1