Hoi,
Ik heb een HTPC samengesteld uit de volgende specs:
Het probleem is dat het me niet lukt fatsoenlijk 1080P-beeld te genereren vanuit .MKV/X264 bestanden. Welke software geeft welke problemen:
-Mediaplayer Classic: Redelijk vloeiend beeld, maar geen ondertitels;
-VLC: Perfect qua ondertitels, je kan ook kiezen. Maar helaas geen vloeiend beeld. Op sommige punten ineens een wolk van pixels en haperend beeld, processorbelasting is dan ook hoog;
-Windows Mediacenter: Speelt bijna niets af, Klite codecpack helpt niet;
-XBMC: Doet het iets beter dan VLC, maar beeld loopt zeker niet vloeiend en geen keus in ondertitels;
-Mediaportal; Grofweg hetzelfde probeem.
Daarnaast speelt het systeem ook geen audiocd's af. Het geluid komt er haperend en vertraagd uit.
Kortom, ik ben nog niet honderd procent tevreden met de HTPC. Wie heeft er tips?
Aanvulled: Is CrossfireX wellicht een optie?
Ik heb een HTPC samengesteld uit de volgende specs:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon II X2 250 | € 55,95 | € 55,95 |
1 | be quiet! Pure Power L7 350W | € 35,20 | € 35,20 |
1 | Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H | € 69,70 | € 69,70 |
1 | Gigabyte GV-R455D3-512I | € 39,52 | € 39,52 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1066D3N7/2G | € 46,17 | € 46,17 |
1 | Panasonic Viera TX-L37G10 | € 633,- | € 633,- |
1 | Samsung SH-S223C | € 16,09 | € 16,09 |
1 | Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB | € 66,90 | € 66,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 962,53 |
Het probleem is dat het me niet lukt fatsoenlijk 1080P-beeld te genereren vanuit .MKV/X264 bestanden. Welke software geeft welke problemen:
-Mediaplayer Classic: Redelijk vloeiend beeld, maar geen ondertitels;
-VLC: Perfect qua ondertitels, je kan ook kiezen. Maar helaas geen vloeiend beeld. Op sommige punten ineens een wolk van pixels en haperend beeld, processorbelasting is dan ook hoog;
-Windows Mediacenter: Speelt bijna niets af, Klite codecpack helpt niet;
-XBMC: Doet het iets beter dan VLC, maar beeld loopt zeker niet vloeiend en geen keus in ondertitels;
-Mediaportal; Grofweg hetzelfde probeem.
Daarnaast speelt het systeem ook geen audiocd's af. Het geluid komt er haperend en vertraagd uit.
Kortom, ik ben nog niet honderd procent tevreden met de HTPC. Wie heeft er tips?
Aanvulled: Is CrossfireX wellicht een optie?
Slecht idee... Hoe laat?