Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een HTPC samengesteld uit de volgende specs:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 250€ 55,95€ 55,95
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 35,20€ 35,20
1Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H€ 69,70€ 69,70
1Gigabyte GV-R455D3-512I€ 39,52€ 39,52
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7/2G€ 46,17€ 46,17
1Panasonic Viera TX-L37G10€ 633,-€ 633,-
1Samsung SH-S223C€ 16,09€ 16,09
1Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB€ 66,90€ 66,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 962,53

Het probleem is dat het me niet lukt fatsoenlijk 1080P-beeld te genereren vanuit .MKV/X264 bestanden. Welke software geeft welke problemen:

-Mediaplayer Classic: Redelijk vloeiend beeld, maar geen ondertitels;
-VLC: Perfect qua ondertitels, je kan ook kiezen. Maar helaas geen vloeiend beeld. Op sommige punten ineens een wolk van pixels en haperend beeld, processorbelasting is dan ook hoog;
-Windows Mediacenter: Speelt bijna niets af, Klite codecpack helpt niet;
-XBMC: Doet het iets beter dan VLC, maar beeld loopt zeker niet vloeiend en geen keus in ondertitels;
-Mediaportal; Grofweg hetzelfde probeem.

Daarnaast speelt het systeem ook geen audiocd's af. Het geluid komt er haperend en vertraagd uit.

Kortom, ik ben nog niet honderd procent tevreden met de HTPC. Wie heeft er tips?

Aanvulled: Is CrossfireX wellicht een optie?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Topicstarter
Niemand?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
al geprobeerd de videokaart en de processor over te klokken? wel de juiste drivers geinstalleerd? gpu decoding goed ingesteld? als je dat allemaal al hebt gedaan raad ik je aan windows eens opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
wellicht een domme vraag, maar wel media player classic home cinema, of de media player classi

Geeft MPC wel aan dat hij afspeelt met dxva?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:47
Juiste drivers geinstalleerd, videokaart + chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Crossfire lijkt me overkill in dit geval.

Ik heb hier een Athlon 64 X2 3800+ met een GF8400 kaartje als HTPC'tje, en die speelt 1080p perfect vloeiend af i.c.m. Windows 7 en XBMC :Y

Probeer anders eens een linux distro (live-cd van bijvoorbeeld Knoppix) om te kijken of het dan wel vloeiend gaat. Gaat dat wel goed, dan moet je het in Windows of in een bepaalde driver gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24

job

Het probleem is dat het me niet lukt fatsoenlijk 1080P-beeld te genereren vanuit .MKV/X264 bestanden. Welke software geeft welke problemen:

-XBMC: Doet het iets beter dan VLC, maar beeld loopt zeker niet vloeiend en geen keus in ondertitels;
Als je mediaplayer classic wilt gebruiken, gebruik dan wel mediaplayer classic home cinema.
Deze heeft dxva ondersteuning, dus maakt gebruik van je gpu.

Tevens moet je als je ondertitels wilt de rendering even goed instellen.
view > options > playback > output.. en kies daar voor evr custom (als je vista/win7 hebt) of vmr9 renderless (als je xp hebt).

Wat xbmc betreft.. op hun site kan je een nightly build van 1 maart vinden, deze heeft dxva ondersteuning al is het nog een beetje buggy. ondertitels moeent daarmee prima werken.. tis wel een beetje knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Topicstarter
Ik heb een live cd van Knoppix gebrand en meteen een nieuw probleem ontdekt. Het systeem wil uitsluitend vanaf de harddisk booten. Hoewel ik alle boot devices in de bios op cdrom heb gezet en vervolgens ook nog via F12 voor cdrom kies, start 'ie vervolgens doodleuk windows vanaf de harddisk op.

Ik word zo onderhand doodziek van dit systeem.

Media Player classic draait inderdaad mooi, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik ondertitels kies. Maar goed, da's even uitzoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door GSX-MAN op 22-03-2010 22:11 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 20:45
GSX-MAN schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:41:
Ik heb een live cd van Knoppix gebrand en meteen een nieuw probleem ontdekt. Het systeem wil uitsluitend vanaf de harddisk booten. Hoewel ik alle boot devices in de bios op cdrom heb gezet en vervolgens ook nog via F12 voor cdrom kies, start 'ie vervolgens doodleuk windows vanaf de harddisk op.

Ik word zo onderhand doodziek van dit systeem.

Media Player classic draait inderdaad mooi, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik ondertitels kies. Maar goed, da's even uitzoeken.
MPC kan via je splitter voor MKV/MP4 ondertitels kiezen. Meestal kun je er een kiezen als onderdeel van je codec pack. Ik heb hele goede ervaring met Shark007's codec pack. Op een 64-bits systeem moet je de codec pack EN de zogenaamde 'x64-Components' installeren. Daarna werkt de codec pack ook vanuit Windows Media Center, en je kunt instellen dat je de codec pack gebruikt voor previews van films binnen de verkenner enzo... enfin... It's worth a shot.

[ Voor 19% gewijzigd door DJFliX op 23-03-2010 08:24 ]

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je hebt in mpc hc helemaal geen codec pack nodig, en al helemaal niet voor ondertitels.
mpc hc heeft zijn eigen splitter.. en als je de rendering goed zet hoef je alleen maar de ondertitel dezelfde naam te geven als het videobestand.

Als je echter een bluray rip hebt waarvan de subtitles in de mkv zit, dan moet het echter via het subtitlemenu je ondertitel aanzetten. Maar ook dat is een kleine moeite.

pas als er bepaalde video's niet goed werken kan je aan codecs denken.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 23-03-2010 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 11:01
Ik maak altijd gebruik van het CCCP code pack; http://www.cccp-project.net . Met lagere systeem specs toch altijd vloeiend 1080P met ondertiteling gehad in MPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Topicstarter
Ik heb de meeste codec-packs al wel geprobeerd (inclusief cccp), maar niets werkt echt lekker. Ik ga denk ik maar over op een complete herinstallatie van het systeem. Alleen jammer dat het systeem alleen vanaf harddisk wil starten.

Zowel F12 als cdrom toewijzen in de bios werken niet, waar zou dit aan kunnen liggen?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

is je cdrom wel bootable?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:24
Waarom koop je een losse videokaart terwijl je een 785G onboard hebt? Als je een herinstall doet, probeer het eerst eens zonder een codecpack, soms doen ze meer kwaad dan goed, vooral omdat er standaard in Windows 7 al goede codecs zitten. Test vervolgens zoals aangegeven werd met MPC Home Cinema, deze heeft de juiste codecs al ingebouwd en zou zonder problemen moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

GSX-MAN schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:12:
-VLC: Perfect qua ondertitels, je kan ook kiezen. Maar helaas geen vloeiend beeld. Op sommige punten ineens een wolk van pixels en haperend beeld, processorbelasting is dan ook hoog;
-Windows Mediacenter: Speelt bijna niets af, Klite codecpack helpt niet;
-Mediaportal; Grofweg hetzelfde probeem.

Daarnaast speelt het systeem ook geen audiocd's af. Het geluid komt er haperend en vertraagd uit.
Heb je icm CoreAVC al geprobeerd? Dan zou het helemaal vloeiend moeten zijn.
Ondertiteling, 1e Google hit: http://forum.videohelp.co...a-Player-Classic-subtitle

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

coreavc maakt gebruik van cuda, cuda is voor nvidia kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

I know, maar zelfs zonder GPU hardware-acceleratie is CoreAVC een uitstekende oplossing voor HD materiaal. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 23-03-2010 15:47 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Topicstarter
Nielson schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:50:
Waarom koop je een losse videokaart terwijl je een 785G onboard hebt?
Om de mogelijkheid tot de-interlacing te hebben en een incidenteel spelletje te kunnen spelen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Raven schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:46:
I know, maar zelfs zonder GPU hardware-acceleratie is CoreAVC een uitstekende oplossing voor HD materiaal. ;)
Uitstekend? vind de kwaliteit nogal tegenvallen. Genoeg oplossingen die beter beeld geven.
Het enige handige is dan wellicht dat het dmv directshow werkt en dus in veel programma's bruikbaar is. Maar dan wel weer jammer dat je er voor moet betalen (ja ik weet dat velen dat niet doen).

[ Voor 4% gewijzigd door job op 23-03-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08 19:52
je moet vooral bij Media player home cinema kijken of hij DXVA afspeelt, want dan wordt ook echt je gpu gebruikt, alle oplossingen die te maken hebben met je videokaart werken toch niet als je dat niet aan hebt staan.....hoe je DXVA aanzet enz. staat een paar posts hierboven al beschreven

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Topicstarter
Ja, dat is een Knoppix-iso

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Ik draai hier dezelfde processor en hetzelfde mobo onder Win7 en totaal probleemloos. Heb je de realtek drivers geinstalleerd voor je geluid? Zonder de Realtek en alleen met de Intell HD audio zorgde voor wat kleine haperingen hier.

XBMC draait alles super. Installeer eens mediainfo om te kijken naar wat voor bestanden je wilt afspelen. Met name welke fps de media zijn. In XBMC ingesteld dat je refreshrate naar je tv moet worden aangepast aan de fps van je media?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een boardje met een 785G en kan alles mee afspelen die aparte videokaart heb je nergens voor nodig. Ik heb Win7 met de ATI drivers voor de 785G. Blu ray speel ik af met Total theatre (weet ffe de complete naam niet meer), zet HW acceleration aan en heb een processorbelasting van max 10% bij blu ray decoding. AVCHD speelt win7 native met hogere processorbelasting 50 60% maar ik heb een X3, dus heb wat meer processing power. Ik ga die X3 verhuizen naar mijn main HTPC in de woonkamer met een 780G chipset, ook deze setup speelt blu ray af zonder problemen met HW acceleratie. Voor AVCHD gebruik ik de CoreAVC professional decoder werkt perfect. Dus je drivers kloppen gewoon niet, aangezien je vanalles heb geinstalleerd, en het volgens mij een zooitje is op je HD qua drivers, zou ik alles opnieuw installeren maar dan alleen wat je nodig hebt en die extra grafische kaart zou ik weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:28:
coreavc maakt gebruik van cuda, cuda is voor nvidia kaarten.
Onzin CoreAVC professional is gewoon een geoptimaliseerde decoder die meerdere cores ondersteunt, of het cuda ook ondersteunt weet ik niet, maar zonder Nvidia werkt die decoder perfect op een multicore processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien vreemde vraag maar heb je op je TV wel vloeiend 1080p-beeld als je je HTPC loskoppelt en er gewoon een goede BluRay-speler aan hangt?

Ik haal namelijk niet uit je post/topic dat de TV nieuw is of al langere tijd dienst doet maar op mijn Panasonic P42Z80 heb ik heleboel dingen qua "beeldverbeteringen" uitgezet ten voordele van "beeld weergeven zoals de source het aanbiedt".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 08:02:
Misschien vreemde vraag maar heb je op je TV wel vloeiend 1080p-beeld als je je HTPC loskoppelt en er gewoon een goede BluRay-speler aan hangt?

Ik haal namelijk niet uit je post/topic dat de TV nieuw is of al langere tijd dienst doet maar op mijn Panasonic P42Z80 heb ik heleboel dingen qua "beeldverbeteringen" uitgezet ten voordele van "beeld weergeven zoals de source het aanbiedt".
De TV is twee weken oud, maar ik heb zelf geen losse Blu-ray speler om dat te testen. Gezien de grafiek voor de processorbelasting lijkt het probleem me ook ergens in de HTPC te zitten (pieken naar 60^%), maar dat zou ik zomar verkeerd kunnen zien.

Een DVD-speler met upscaling zal wel weinig soelaas bieden.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
Even om wat uit te sluiten. Heb je de media lokaal staan of speel je het af via het netwerk? Komt niet duidelijk naar voren in je verhaal. Wanneer het over het netwerk gaat vermeld ook even over welke kabels/apparaten loopt.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 07:58:
[...]

Onzin CoreAVC professional is gewoon een geoptimaliseerde decoder die meerdere cores ondersteunt, of het cuda ook ondersteunt weet ik niet, maar zonder Nvidia werkt die decoder perfect op een multicore processor.
Het is geen onzin. CoreAVC kan alleen hardwarematige GPU acceleratie ondersteunen door middel van het CUDA, welke alleen werkt op nVidia kaarten. Dat je CoreAVC ook gewoon alleen als decoder kunt gebruiken en dan niet je videokaart daarvoor hoeft aan te spreken is natuurlijk ook correct. Maar velen schaffen CoreAVC juist aan om met een Ion based Atom boardje HD materiaal foutloos af te spelen. Iets wat de Atom CPU niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Topicstarter
muppet99 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 11:50:
Even om wat uit te sluiten. Heb je de media lokaal staan of speel je het af via het netwerk? Komt niet duidelijk naar voren in je verhaal. Wanneer het over het netwerk gaat vermeld ook even over welke kabels/apparaten loopt.
Lokaal, vanaf voornoemde WD-harddisk. Ik heb 'm gepartitioneerd in 100GB syteem en 900GB data.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 07:58:
Ik zeg toch niet dat coreavc zonder een nvidia kaart niet werkt. Volg de hele discussie die ik met raven had.

Coreavc heeft naar mijn idee zonder een nvidia kaart weinig zin.. het is echt niet sneller dan andere decoders.
Ze waren een van de snelste software decoders (paar jaar terug), maar zijn nu al lang bij gehaald.

De enige toegevoegde waarde die het nu heeft is als je gebruik maakt van een oudere versie van windows, en een nvidia kaart hebt.

Draai je windows 7, dan heb je al standaard support voor dxva2 (gpu versnelling) met windows mediaplayer.
Wil je andere software gebruiken, dan moet je erop letten dat deze dxva(2) ondersteuning heeft (mpc hc, xbmc)

[ Voor 17% gewijzigd door job op 25-03-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:25:
[...]

Ik zeg toch niet dat coreavc zonder een nvidia kaart niet werkt. Volg de hele discussie die ik met raven had.

Coreavc heeft naar mijn idee zonder een nvidia kaart weinig zin.. het is echt niet sneller dan andere decoders.
Ze waren een van de snelste software decoders (paar jaar terug), maar zijn nu al lang bij gehaald.

De enige toegevoegde waarde die het nu heeft is als je gebruik maakt van een oudere versie van windows, en een nvidia kaart hebt.
...
Of als je gewoon een dualproc hebt zoals de TS kun je met CoreAVC toch nog bijvoorbeeld AVCHD decoderen dus heeft heeft dat wel degelijk toegevoegde waarde zonder Nvidia kaart.
Dat van win7 wist ik niet, viel me wel op dat ik gewoon zonder extra decoder AVCHD kon decoderen en ik installer het liefst zo min mogelijk extra codecs.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 14:40
wellicht problemen met 24p weergave?
verder is er idd iets fout als je processorgebruik boven de 60% komt bij het afspelen van 1080p mkv's (zelfs een ion-pctje blijft al onder de 30% met dxva in xbmc aangeschakeld en die zijn echt veel trager). wellicht toch wat codecs die met elkaar ruzieen? (heb bij mijn vader zijn pc ook wat codecs eraf moeten gooien voordat dxva in media player classic home cinema wilde werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Topicstarter
Update:

Ik heb de televisie nu op de interne GPU aangesloten om mogelijkheden uit te sluiten, dat veranderde weinig tot niets.

De volgende stap is dat ik het volledige OS opnieuw wil installeren, maar weet iemand een manier om de PC te forceren vanaf de optische drive te lezen? Hij negeert domweg al mijn commando's (bios-settings veranderd, F12 voor boot menu) en start in W7 op. Uiterst frustrerend.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@GSX-MAN

Misschien is je DVDROM speler gewoon niet goed, probeer eens een ander exemplaar (bij voorkeur ander merk en type). Evt.zou je een nieuw OS ook vanaf een USB stick kunnen installeren. Win7 installatie kan erg makkelijk naar een USB stick gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Topicstarter
Update:

Ubuntu geïnstalleerd, vooralsnog word ik hier ook niet blij van. Ik ga nog wat extra codecs zoeken maar vooralsnog loopt het beeld absoluut niet vloeiend.

Slecht idee... Hoe laat?

Pagina: 1