Trojan Horse Sheur op een CD?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Beste,

Ik heb een probleem met mijn AVG virusscanner. Sinds enkele dagen geeft deze een virus waarschuwing op een gekochte cd. Het rare is dat voorheen de virusscanner nooit een waarschuwing heeft gegeven en nu ineens een melding geeft.

Ik heb de hele computer gescand en nergens een virus kunnen vinden. De cd is overigens al een paar jaar oud en ik kan me toch niet voorstellen dat deze geinfecteerd is geraakt. Zou mijn virusscanner fout kunnen zitten of is er wellicht iets anders aan de hand?

Zoeken op google geeft wal wat resultaten over het virus "SHeur" maar er lijkt voor dit probleem niet een oplossing te zijn..

Mensen die hier ervaring mee hebben of mij kunnen helpen?

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

AVG zegt toch welk bestandje is geinfecteerd he.

Sumbit dat eens op www.jotti.org . (zet wel even AVG af anders kan je waarschijnlijk niet uploaden).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een CD-ROM kan natuurlijk nooit (laterop) geïnfecteerd raken he.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 00:07
Laat staan een gekochte (muziek)-cd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 08:00

ResuCigam

BOFH

Ik zie nergens staan dat het om een gekochte (muziek) cd gaat. Als je zelf software en data op een cd gezet hebt is het natuurlijk mogelijk dat er een virus op staat wat je scanner destijds nog niet kon detecteren maar nu met een nieuwere virus database wel.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Snake schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:54:
AVG zegt toch welk bestandje is geinfecteerd he.

Sumbit dat eens op www.jotti.org . (zet wel even AVG af anders kan je waarschijnlijk niet uploaden).
Het gaat om een INSTALL.EXE die op de CD staat. Aangezien de cd een alleen-lezen cd is is het onmogelijk om het bestand te uploaden. Ik ga er eigenlijk vanuit dat de virusscanner verkeerd zit ook omdat op een andere computer waar een andere virusscanner opzit geen melding wordt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
ResuCigam schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:12:
Ik zie nergens staan dat het om een gekochte (muziek) cd gaat. Als je zelf software en data op een cd gezet hebt is het natuurlijk mogelijk dat er een virus op staat wat je scanner destijds nog niet kon detecteren maar nu met een nieuwere virus database wel.
Het gaat in dit geval om een gekocht Bridge spel cd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
upload het bestandje install.exe eens hier: http://www.virustotal.com/nl/

Als meer programma's dan avg de melding geven, dan kan je er van uitgaan dat het daadwerkelijk geinfecteerd is. Doet alleen AVG dat, dan is het waarschijnlijk een false positive. Ik heb het wel vaker gezien met AVG (of norton, of mcafee for that matter).

Edit: ik zie net dat jotti.org hetzelfde is :)

[ Voor 7% gewijzigd door Magic op 19-03-2010 12:18 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Als het inderdaad over een legaal gekocht spel gaat is het wellicht een false-positive. Scannen op sites zoals VirusTotal of Jotti kan daar natuurlijk uitsluitsel over geven.
Aangezien de cd een alleen-lezen cd is is het onmogelijk om het bestand te uploaden
Nonsens natuurlijk. Je kan het bestand gewoon lezen, dus ook gewoon uploaden en laten scannen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348728

Ik heb het wel vaker gezien met AVG (of norton, of mcafee for that matter).

************************************************************************************************
Tja wie niet.. allemaal van die flut applicaties.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Dit lukt me anders niet.... Telkens als ik hem wil uploaden geeft hij een melding dat ik geen rechten heb om het bestand te openen dit terwijl ik wel administrator rechten heb.

edit:
Nevermind AVG virusscanner was het probleem, had deze niet volledig afgesloten... Ben nu aan het scannen.
Petervanakelyen schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:21:
Als het inderdaad over een legaal gekocht spel gaat is het wellicht een false-positive. Scannen op sites zoals VirusTotal of Jotti kan daar natuurlijk uitsluitsel over geven.

[...]

Nonsens natuurlijk. Je kan het bestand gewoon lezen, dus ook gewoon uploaden en laten scannen.

[ Voor 9% gewijzigd door maxtz0r op 19-03-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Ok zojuist een scan gedaan bij jotti.org en inderdaad alleen AVG vind een virus van het type SHeur.BLYT. Hier is overigens niks over te vinden op de website zelf, ik ga dus uit van een fals-positive...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Submit het dan ook even bij AVG als false positive.

Hun vorige false positive zorgde ervoor dat wereldwijd pc's niet konden opstarten :')

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zoals Snake aangeeft zou ook ik het bestand submitten voor analyse zodat een eventuele false positive kan worden opgelost.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1