• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-01 13:52
Oke, ik weet niet of dit hier thuishoort, maar post het toch maar. :)

Ik heb de *knip* iemand een mailtje gestuurd, hij was op zoek naar *knip* 5 1/4 inch floppy drive

Ik was met van alles bezig, en las dat hij 5 floppy drives zocht, mailtje gestuurd, hij had het geld overgemaakt, en ik het verstuurd.

Na enkele dagen kreeg ik een reactie dat ik 3,5 inch floppy drives had opgestuurd, toen zag ik inderdaad dat dit niet klopte. Ik wou het als volgt oplossen: Kijken of er iemand is die nog wel zo'n oude floppy drive had, en deze alsnog opsturen. Maar helaas bleek niemand deze dingen nog te hebben.

Nu wil ik die 20 euro terug storten, maar ik wil dan wel mijn 5 floppy drives terug, of anders een tegemoetkoming (die floppy drives zijn namelijk ook wat waard).

Dit wou hij absoluut niet 'Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om voor iemand anders fouten te betalen.' Nu snap ik dat wel, ik had gewoon beter moeten lezen, maar als ik nu 20 euro terugboek, heeft hij 5 gratis floppy drives ontvangen, dat is ook niet helemaal eerlijk.

Iemand een idee om dit toch nog op een goede manier op te lossen? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 19-03-2010 13:00 ]

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Verwijderd

Lijkt me redelijk dat hij die drives terug stuurt maar dat jij de verzendkosten betaald. Als hij dat niet wil, prima, maar dan heeft ie ze dus gekocht en hou jij het geld.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Deorgere schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:42:
Iemand een idee om dit toch nog op een goede manier op te lossen? :)
Een betere manier dan voorgesteld is er niet. Als ik de koper was van jouw goederen zou ik hetzelfde gezegd hebben.

Iemand vraagt specifiek om 5,25 inch en jij verwacht dan maar een tegemoetkoming omdat de door jou opgestuurde 3,5 inch 'ook wat waard zijn' :? Echt heel vreemd vind ik dat. Het is niets waard voor de koper, omdat hij daar niet om gevraagd heeft.

Geef de koper z'n 20 euro terug en boek die drives af als 'verlies' en leer ervan dat je de volgende keer beter moet lezen.

Het is niet 'drivers' (stuurprogramma's) maar 'drives'

[ Voor 43% gewijzigd door Gunner op 19-03-2010 11:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-01 16:42

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Tja ik denk dat jij ook gewoon de verzendkosten terug zou moeten betalen. Ik zou niet inzien waarom het hem geld zou moeten kosten omdat jij een fout hebt gemaakt.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:05

Rannasha

Does not compute.

Het lijkt me in ieder geval redelijk dat jij de verzendkosten betaalt, immers was de advertentie van de koper duidelijk genoeg. Daarnaast moet je je afvragen of na aftrek van de verzendkosten het nog de moeite waard is om de drives terug te vragen. Als je ze voor 20 euro verkocht hebt, schat je de waarde ervan dus op 20 euro in. Je zult zo'n 5-10 euro aan verzendkosten betalen. Voor wat er over blijft zou ik het gewoon laten zitten, de koper z'n geld terug geven en het verlies onder het kopje "leer-geld" boeken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:05
Zoals gezegd:

boek 20 euro + verzendkosten voor de floppydrives terug naar de koper en vraag hem de drives naar je terug te sturen.

Ik zie geen andere nette oplossing...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Kimberly
coyote1980 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:53:
Zoals gezegd:

boek 20 euro + verzendkosten voor de floppydrives terug naar de koper en vraag hem de drives naar je terug te sturen.

Ik zie geen andere nette oplossing...
Thja, zijn die floppy drives het waard?

Heb inmiddels 20 euro terug geboekt.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-01 16:42

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Deorgere schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:58:
[...]

Dus je laat hem de drives houden? Tja, ik zou niet weten wie nog echt op die dingen zit te wachten.

• Kimberly
swtimmer schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:36:
[...]

Dus je laat hem de drives houden? Tja, ik zou niet weten wie nog echt op die dingen zit te wachten.
Thja, wie zit er nog op te wachten. :) Beter lezen in het vervolg, ik lig gelukkig ook niet wakker van 2 tientjes. :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Deorgere schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:47:
ik lig gelukkig ook niet wakker van 2 tientjes. :)
Als dat echt zo was had je dit topic niet geopend ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:53
offtopic:
TS geanonimiseerd en move van SG->SF

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Deorgere schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:58:
[...]

Dat is mooi stom, ik had die floppydrives terug gevraagd. Lijkt me niet meer dan logisch dat je je eigen "foute" product weer terug krijgt (evt wel dat je de verzendkosten erbij terugstort).
Zolang hij die floppydrives niet terug wilt sturen had ik het geld niet over gemaakt (principe kwestie)

Vaak bu'j te bang!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:11
Deorgere schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:47:
[...]

Thja, wie zit er nog op te wachten. :) Beter lezen in het vervolg, ik lig gelukkig ook niet wakker van 2 tientjes. :)
Als het goed is heeft het je geen 2 tientjes gekost. Weet niet of het inclusief zijn verzendkosten waren maar het scheelt ook weer afvalheffing :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-01 15:44
waren die floppydrives in 100% nieuwstaat ofzo?

Voor de minimaal 6,75 eur verzendkosten kun je een stapel 2ehands drives regelen...
Pagina: 1