Beste mensen,
Ik ben bezig voor een klein bedrijf om te kijken naar de inrichting van servers. Momenteel hebben ze een windows server en een mac-mini (als server).
- windows server doet exchange en een aantal kleine windows services
- mac-mini doet file server spelen.
Ze willen beide upgraden vanwege traagheid (zijn ze ook echt aan toe)
Echter is de enige reden dat ze die mac-server hebben dat ze dan in hun mac clients (hebben ze er een stuk of 5 van) goed kunnen navigeren.
Vooral het zoeken (spotlight) zijn ze erg tevreden over. Het werkt ook erg snel.
Echter er kleven nadelen aan. Namelijk:
- de windows clients hebben heel vaak problemen met de shares (rechten niet goed, shares opeens 'weg' etc.)
- je betaald voor twee servers (terwijl ze allebij eigenlijk uit hun neus vreten)
Een voorstel was dus om 1 server te kopen ipv 2. Dit zou dan een windows server worden (ivm exchange) en dan daarop ook de filesharing te doen.
Echter willen ze de voordelen van spotlight niet kwijt.
Nu las ik op de apple site:
heeft iemand daar ervaring mee?
is het qua snelheid vergelijkbaar met een mac-server?
maakt spotlight dan gebruik van een eigen index? of gebruikt deze de windows index?
Ik ben bezig voor een klein bedrijf om te kijken naar de inrichting van servers. Momenteel hebben ze een windows server en een mac-mini (als server).
- windows server doet exchange en een aantal kleine windows services
- mac-mini doet file server spelen.
Ze willen beide upgraden vanwege traagheid (zijn ze ook echt aan toe)
Echter is de enige reden dat ze die mac-server hebben dat ze dan in hun mac clients (hebben ze er een stuk of 5 van) goed kunnen navigeren.
Vooral het zoeken (spotlight) zijn ze erg tevreden over. Het werkt ook erg snel.
Echter er kleven nadelen aan. Namelijk:
- de windows clients hebben heel vaak problemen met de shares (rechten niet goed, shares opeens 'weg' etc.)
- je betaald voor twee servers (terwijl ze allebij eigenlijk uit hun neus vreten)
Een voorstel was dus om 1 server te kopen ipv 2. Dit zou dan een windows server worden (ivm exchange) en dan daarop ook de filesharing te doen.
Echter willen ze de voordelen van spotlight niet kwijt.
Nu las ik op de apple site:
dit doet mij vermoeden dat spotlight (op de client) gewoon werkt op een windows server.Spotlight indexing is only available for a share point that has AFP or SMB turned on.
heeft iemand daar ervaring mee?
is het qua snelheid vergelijkbaar met een mac-server?
maakt spotlight dan gebruik van een eigen index? of gebruikt deze de windows index?
This message was sent on 100% recyclable electrons.