Melding geven als IE lager is dan 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 12:51
Ik ben op zoek naar een oplossing om een melding te geven bij IE als deze lager is dan 7.

Nu heb ik al wat scriptjes gevonden met javascript maar het is niet helemaal wat ik zoek.
Ik zoek een scriptje om een banner weer te geven (zo'n hele mooie gele die je standaard al ziet bij IE). met bijvoorbeeld de tekst: "U gebruikt een oude versie van Internet Explorer en deze wordt niet ondersteund voor deze webpagina. Klik hier(link naar de download pagina van IE8 (of 9 als die al uit is.)) om uw browser te updaten naar de nieuwste versie."

Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik wil dit doen omdat IE9 er langzamerhand aan begint te komen er EI6 toch echt met pensioen mag gaan...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

woutertjuh88 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:58:
Ik wil dit doen omdat IE9 er langzamerhand aan begint te komen er EI6 toch echt met pensioen mag gaan...
En jij bepaalt wat de gebruiker voor versie IE moet draaien? Zorg liever dat je website er ook goed uitziet in IE6. Er zijn genoeg bedrijfsnetwerken die nog met IE6 werken omdat de rest van de software werkt met deze versie (waarom lijkt mij hier niet de discussie waard). En dan zit je echt niet te wachten op dit soort meldingen. Ga dan in elk geval gebruik maken van een cookie zodat die melding maar 1x komt.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het beste Conditional Comments gebruiken. Een andere mogelijkheid is om server-side d.m.v. Header informatie te determineren welke browser wordt gebruikt door de client, alhoewel dit niet helemaal 100% waterdicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14

crisp

Devver

Pixelated

ajhaverkamp schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:03:
[...]

Zorg liever dat je website er ook goed uitziet in IE6. Er zijn genoeg bedrijfsnetwerken die nog met IE6 werken
Dat is natuurlijk gewoon een kosten-baten verhaal. Voor ons is het ook al tijden niet meer lonend om IE6 te blijven ondersteunen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<HEAD>
<SCRIPT language="JavaScript">
<!--
var browserName=navigator.appName; 
var browserVer=parseInt(navigator.appVersion); 
if ((browserName=="Netscape" && browserVer>=3) || (browserName=="Microsoft Internet Explorer" && browserVer>=4)) 
  version="n3"; 
else 
  version="n2"; 

if (version=="n3")
  alert("Your browser passes the test");
else
  alert("You need an upgrade, I think.");
//-->
</SCRIPT>
</HEAD>

Bron:http://www.pageresource.com/jscript/jbrowse.htm

Wel javascript :S

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 18:14
ajhaverkamp schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:03:
[...]

En jij bepaalt wat de gebruiker voor versie IE moet draaien? Zorg liever dat je website er ook goed uitziet in IE6. Er zijn genoeg bedrijfsnetwerken die nog met IE6 werken omdat de rest van de software werkt met deze versie (waarom lijkt mij hier niet de discussie waard). En dan zit je echt niet te wachten op dit soort meldingen. Ga dan in elk geval gebruik maken van een cookie zodat die melding maar 1x komt.
Ik denk dat hij bepaalt wat hij de gebruiker aanbiedt. Inderdaad crisp's kosten-batenverhaal. Ga je € 1000 uitgeven aan ondersteuning voor IE6 of ga je € 1000 uitgeven aan het verbeteren van je product in modernere browsers? Een afweging die je maakt aan de hand van o.a. het soort gebruikers dat je verwacht.

Het is netjes om de melding maar één keer weer te geven en eventueel te verwijzen naar wat extra uitleg. Als de website wel werkt maar niet op z'n mooist is kun je ze wel door laten gaan voor hun eigen experience. Ze waren gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:47

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Uit de topics van afgelopen week: IE6 in de ban?!

Oa: http://www.ie6update.com/

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Laatst online: 19-09 12:51
bedankt voor alle en vooral de sneller reacties!

Uiteindelijk heb ik de link van Muer gebruikt en stukken aangepast. Deze werkt mooi en is precies wat ik zoek!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:47

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Zoek je dan voortaan wat beter? Dit is niet bepaald obscuur spul en is met elke zoekmachine (ook die op het forum) goed te vinden.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

crisp schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:18:
[...]

absoluut onbetrouwbaar...
Ja sorry, krijg het zo vaak naar mijn kop dat ik ondertussen overal de bron onder aan het zetten ben 8)7

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Je wilt toch een melding alleen als de browser IE wordt gebruikt wordt met een versie lager dan 7?

Kun je dan niet gewoon met:
code:
1
<!--[if lt IE 7]>en dan hier je melding die alleen getoond wordt in IE.<![endif]-->

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Laatst online: 13-09 17:10
Iska schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:07:
[...]

Ja sorry, krijg het zo vaak naar mijn kop dat ik ondertussen overal de bron onder aan het zetten ben 8)7
crisp bedoelt dat een significant deel van de mensen die nu geforceerd nog Internet Explorer 6 gebruikt (o.a. bedrijfsnetwerken) vaak ook geen JavaScript kan gebruiken, waardoor die methode veel minder betrouwbaar is dan een html snippet welke via conditional comments op de pagina toegevoegd wordt. Die worden namelijk altijd geparsed, en dus getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 01:03
Wat jij zoekt is dit: http://pushuptheweb.com

[ Voor 8% gewijzigd door _eXistenZ_ op 19-03-2010 20:26 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Peter schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 20:23:
[...]

crisp bedoelt dat een significant deel van de mensen die nu geforceerd nog Internet Explorer 6 gebruikt (o.a. bedrijfsnetwerken) vaak ook geen JavaScript kan gebruiken, waardoor die methode veel minder betrouwbaar is dan een html snippet welke via conditional comments op de pagina toegevoegd wordt. Die worden namelijk altijd geparsed, en dus getoond.
Nee, ik bedoel dat browserbepaling op basis van de verschillende navigator properties onbetrouwbaar is. Conditional comments en conditional compilation zijn veel betrouwbaarder als het gaat om het herkennen van IE (hoewel de Netfront browser - o.a. op de PS3 - ook conditional comments parsed).

In javascript gebruik ik zelf altijd dit om IE te herkennen:

JavaScript:
1
var IE = /*@cc_on!@*/false;

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
crisp schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 21:44:
[...]

Nee, ik bedoel dat browserbepaling op basis van de verschillende navigator properties onbetrouwbaar is. Conditional comments en conditional compilation zijn veel betrouwbaarder als het gaat om het herkennen van IE (hoewel de Netfront browser - o.a. op de PS3 - ook conditional comments parsed).

JavaScript:
1
Conditional compilation is toch afhankelijk van de versie van de JScript compiler en niet de browser? Ik dacht dat deze met bijvoorbeeld de geinstalleerde versie van Office ook veranderde en daarom het gebruik voor browser versie detectie onbetrouwbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

R4gnax schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:02:
[...]

Conditional compilation is toch afhankelijk van de versie van de JScript compiler en niet de browser? Ik dacht dat deze met bijvoorbeeld de geinstalleerde versie van Office ook veranderde en daarom het gebruik voor browser versie detectie onbetrouwbaar was.
Ik check toch ook niet op een bepaalde versie? Ik detecteer gewoon JScript, en er is maar 1 browserengine die JScript gebruikt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
crisp schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:28:
[...]

Ik check toch ook niet op een bepaalde versie? Ik detecteer gewoon JScript, en er is maar 1 browserengine die JScript gebruikt.
In je voorbeeld wel ja. Wist alleen niet zeker of je er ook op doelde dat het ook voor versie detectie gebruikt kon worden. Gelukkig niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
crisp schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 21:44:
[...]

JavaScript:
1
Dat neemt niet weg dat, in mijn ervaring, een significant deel van de mensen die nog op Internet Explorer 6 zit Javascript uit heeft staan. Zelf zou ik daarom eerder voor een HTML (en CSS) oplossing gaan dan een Javascript oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Peter schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:59:
[...]

Dat neemt niet weg dat, in mijn ervaring, een significant deel van de mensen die nog op Internet Explorer 6 zit Javascript uit heeft staan. Zelf zou ik daarom eerder voor een HTML (en CSS) oplossing gaan dan een Javascript oplossing.
Een website hoort sowieso zonder javascript ook in basis bruikbaar te zijn. Een browser-waarschuwing zie ik echter niet als een noodzakelijke functionaliteit en in die zin is het natuurlijk niet echt erg om daar een javascript-based oplossing voor te gebruiken, met dien verstande dat het wel lastiger is om betrouwbaar de browserversie te achterhalen.

Wij gebruiken zelf ook gewoon een stukje html tussen conditional comments. Daar zit nog wel een 'vieze' serverside UA-sniff voor om dat stuk extra content niet naar browsers te sturen waarvan op voorhand al aangenomen kan worden dat het geen Internet Explorer is :P

Voor IE < 5.5 strippen wij overigens zelfs alle javascript uit de pagina...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
Tja, discutabel. Als je ondersteuning voor Internet Explorer 6 hebt stopgezet, danwel sterk verminderd (zoals op Tweakers het geval is) dan kan het voor de bezoekers-ervaring belangrijk zijn. Dat is echter wel sterk afhankelijk van de omstandigheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 21:04
crisp schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:33:
Wij gebruiken zelf ook gewoon een stukje html tussen conditional comments. Daar zit nog wel een 'vieze' serverside UA-sniff voor om dat stuk extra content niet naar browsers te sturen waarvan op voorhand al aangenomen kan worden dat het geen Internet Explorer is :P
Is dat uit principe of levert dat ook daadwerkelijk meer performance op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Kiphaas7 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:07:
[...]

Is dat uit principe of levert dat ook daadwerkelijk meer performance op?
Da's inderdaad meer uit principe om geen loze markup mee te sturen aan browsers die er toch niets mee doen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyme2
  • Laatst online: 18-09 21:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 21:04
Eh, ten eerste is het een joomla module, en ten tweede gebruikt het mootools... Juist bij dit soort relatief eenvoudige dingen is het totaal onzinnig om een library erbij te gooien. En wie zei dat de TS joomla gebruikt? Overigens zijn volgens mij alle tot nu toe genoemde oplossingen gratis...

(En dat komt van iemand die bij het minste of geringste jquery erbij gooit... Maar hier zou ik het niet doen).

Overigens zijn alle javascript oplossingen per definitie slecht (zoals al eerder vermeldt), want je wil waarschuwen dat je site er niet goed uitziet, maar je waarschuwing is niet _altijd_ beschikbaar voor IE6 users? Dan hoef je de melding helemaal niet te laten zien imho...

Ik probeer erachter te komen waarom je perse deze link erdoor gooit terwijl er betere alternatieven genoemd zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Kiphaas7 op 21-03-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Peter schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:59:
Dat neemt niet weg dat, in mijn ervaring, een significant deel van de mensen die nog op Internet Explorer 6 zit Javascript uit heeft staan.
Dat is misschien wel niet te veralgemenen. JS is immers al eeuwen "ongevaarlijk" (of toch niet gevaarlijker dan de rest vd browser) terwijl net die bedrijsspecifieke intranet apps toch best veel JS gebruiken (ik denk hier concreet e-*** voor SAP ed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

'Conditional comments' is gewoon de beste manier.
In deze blog: Crisp's blog: Die IE6, die! heeft RobIII (profiel) een mooi voorbeeld gegeven.

Het mooiste is altijd nog een cookie eraan vast te hangen, zodat IE6 gebruikers de melding weg kunnen klikken.
Ook zit ik zelf te denken om voor mijn projecten die van mijn CMS gebruik maken bij veel gebruik van JS en andere dingen waarin IE6 slecht reageert een terugval te maken op een mobile-layout-template.

[ Voor 42% gewijzigd door AW_Bos op 22-03-2010 12:44 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1