Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klein is fijn
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-01-2022
Zoals de titel al zegt, hoe krijg ik VB2008 programma's werkende in Windows CE 6.0?

Ik heb een simpel programma in Visual Basic 2008 Express Edition geschreven (knopje, textvakje, berekening, resultaat naar textfile schrijven), en dat moet komen te werken op een panel PC waar Windows CE 6.0 op draait. Gisteren ben ik al wat aan het spelen geweest, en rechtstreeks de gecompileerde .exe erop zetten geeft errors omdat er geen .net framework op het ding staat. Na wat zoeken kwam ik een Compact Framework tegen dat speciaal voor clients zoals CE is. Das mooi dacht ik, maar de installer voor dat ding is een .msi file, en die herkent CE dus niet.

Nu ben ik de weg dus een beetje kwijt. Ik lees dingen over active sync (er valt weinig te syncen gezien het ding zelf een PC is), windows installer (die geen versie voor CE heeft) en iets met een virtuele machine die ingebouwd zou moeten zitten in VB2008?

Affijn, hoe krijg ik dat werkende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Je moet een native Windows CE applicatie maken. (je hebt dan een emulator voor Windows CE tijdens development) Geen idee trouwens of dat met de Express editie kan, maar met een beetje gegoogle kom je daar snel genoeg achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 16:06
.Net ontwikkellen voor windows ce is zeer goed mogelijk, eerst moet je compactframwork installeren op CE:
http://www.microsoft.com/...41345B3385&displaylang=en
Let er op dat niet alle versie van CE worden ondersteund.

tevens heb je een de de volledige versie van visual studio nodig, helaas onderstuenen de expres versie geen compact framwork.

Mocht jou device geen .net support dan moet je aan de slag embedden c++ voor ce 5.0:
http://www.microsoft.com/...450E2318C3&displaylang=en

mocht je toch .net compact fqamework willen gebruiken zonder visualstudio dan kan je kijken of het werkt met Sharpdevelop, http://www.sharpdevelop.net/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klein is fijn
TUX2K schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:14:
.Net ontwikkellen voor windows ce is zeer goed mogelijk, eerst moet je compactframwork installeren op CE:
http://www.microsoft.com/...41345B3385&displaylang=en
Let er op dat niet alle versie van CE worden ondersteund.
Dat is nou juist het probleem, volgens de omschrijving wordt windows CE 5.0 en hoger ondersteund, maar mijn CE 6.0 herkent die .msi installer file niet.

Dat Sharpdevelop daar ga ik eens naar kijken, want op de extra kosten van een volledige Visual Studio zit ik eigenlijk niet te wachten. Ik heb hier nog een licentie liggen voor Visual Basic 6.0, kan ik daar niets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
klein is fijn schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:49:
[...]
Dat is nou juist het probleem, volgens de omschrijving wordt windows CE 5.0 en hoger ondersteund, maar mijn CE 6.0 herkent die .msi installer file niet.
This package uses ActiveSync 4.0 to update the device. Before running NETCFSetupv35.msi, connect your device to your PC. If your device is not connected, ActiveSync will store the CAB file and will not install the package until you connect. If you are not using ActiveSync, run the CAB files on the device that correspond to the device–specific CAB files found in the install folder.
Ofwel: MSI runnen vanaf je PC en deployen naar je CE-device.

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 20-03-2010 20:34 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klein is fijn
Ik ben nu een tijdje aan het rommelen geweest, heb ondertussen het compact framework geinstalleerd gekregen, maar heb nog steeds problemen om een .exe te fabriceren die op CE 6.0 draait.
Daarbij zijn de stappen die ik ondernomen heb om Sharpdevelop aan de praat te krijgen redelijk onnavolgbaar geworden.

Nu ben ik even wezen zoeken, en er is ook een Windows XP embedded te krijgen voor deze panel PC. Als ik daar het .NET framework voor embedded op zet, dan kan ik wel gewoon met de gratis VB2008, of met de oude VB6 .exe files maken die daarop werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-08 10:45
VB6 draait ook zonder .Net framework, die heeft alleen evt. de vb6 runtime nodig (volgens mij zit dat standaard in XP).

Executables uit VB.Net 2008 Express edition zouden na het installeren van die framework gewoon moeten werken. Je moet in de project properties wel het target-platform op .Net Framework 2.0 zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klein is fijn
gerrymeistah schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:41:
Executables uit VB.Net 2008 Express edition zouden na het installeren van die framework gewoon moeten werken. Je moet in de project properties wel het target-platform op .Net Framework 2.0 zetten. ;)
Hmm.. Das makkelijker gezegt dan gedaan. Ik zie dat je daar de beta 2 versie voor nodig heb, maar die valt nergens meer te downloaden. Bij de versie die ik van de site van microsoft heb mist dus mooi dat dropdown boxje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:01
Windows XP embedded is wel een heel ander beest dan Windows CE trouwens.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-08 10:45
klein is fijn schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:01:
[...]
Hmm.. Das makkelijker gezegt dan gedaan. Ik zie dat je daar de beta 2 versie voor nodig heb, maar die valt nergens meer te downloaden. Bij de versie die ik van de site van microsoft heb mist dus mooi dat dropdown boxje.
Dan zoek je een download naar VB2005 Express edition. Dat voldoet ook prima én compilet automagisch naar .Net 2.0 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klein is fijn
Flink wat later, maar ik wilde nog even de afloop laten horen. Gisteren is de CF kaart met Win XP embedded aangekomen, vandaag uitgetest. Eerder had ik al VB2005 geinstalleerd en daarmee een programma geschreven. Ik hoefde alleen maar de zelfgeschreven app op de panel PC te zetten en het werkte al. Perfect. :)

Conclusie, Ik laat Win CE lekker voor wat het is, en ga verder met Win XP embedded op een panel PC. Zeer bruikbare combinatie.
Pagina: 1