Sinds een paar weken maakt de fan in m´n laptop lawaai. Lawaai? Ja, best wel herrie, voorheen had ik daar geen last van. Toen ik storing net optrad, was een tikje rechtsvoor op de bovenkant van het toetsenbord (niet op de toetsen uiteraard) voldoende op 'm weer in "silent mode" te krijgen. Afgelopen week heb ik echter behoorlijk lopen rammen (en draaien, op de kop houden, schudden) maar het baat niet meer, De fan rammelt er vrolijk op los. Garantie is tie net uit en naar MSI opsturen ga ik niet doen kwa verwachte kosten. Wel heb ik het klepje opengeschroefd en volgens mij is een fan vervangen een kwestie van drie schroeven los en nieuwe fan monteren.
Nu kun je bij MSI niet rechtstreeks een nieuwe fan bestellen, maar alleen via een retailer.
Mijn vraag is: is het vervangen van die fan daadwerkelijk eenvoudig en door een redelijke noob als ik (zeker geen echte tweaker) te doen?
Nu kun je bij MSI niet rechtstreeks een nieuwe fan bestellen, maar alleen via een retailer.
Mijn vraag is: is het vervangen van die fan daadwerkelijk eenvoudig en door een redelijke noob als ik (zeker geen echte tweaker) te doen?