Fan MSI EX600 maakt herrie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:58
Sinds een paar weken maakt de fan in m´n laptop lawaai. Lawaai? Ja, best wel herrie, voorheen had ik daar geen last van. Toen ik storing net optrad, was een tikje rechtsvoor op de bovenkant van het toetsenbord (niet op de toetsen uiteraard) voldoende op 'm weer in "silent mode" te krijgen. Afgelopen week heb ik echter behoorlijk lopen rammen (en draaien, op de kop houden, schudden) maar het baat niet meer, De fan rammelt er vrolijk op los. Garantie is tie net uit en naar MSI opsturen ga ik niet doen kwa verwachte kosten. Wel heb ik het klepje opengeschroefd en volgens mij is een fan vervangen een kwestie van drie schroeven los en nieuwe fan monteren.

Nu kun je bij MSI niet rechtstreeks een nieuwe fan bestellen, maar alleen via een retailer.

Mijn vraag is: is het vervangen van die fan daadwerkelijk eenvoudig en door een redelijke noob als ik (zeker geen echte tweaker) te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Wat voor fan is het? heb je een plaatje? Als het de fan is die op je cpu of graka zit moet je natuurlijk wel rekeninghouden met koelpasta en dergelijk, maar verder lijkt het mij niet echt ingewikkeld als je exact dezelfde fan kunt bestellen. Je moet er natuurlijk wel zeker van zijn dat de aansluitingen en dergelijke hetzelfde zijn.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Nope, geen plaatje gemaakt, (dom dom) toen ik 'm open had, ik denk dat 't de fan van de CPU is, maar dat weet ik niet zeker. Wat bedoel je met "en dergelijk"?

Zal 'm ergens vandaag nog maar weer 's openschroeven........

Als het de CPU fan, dan hoort hij trouwenstoch ook niet continu te draaien? dat deed hij voorheen ook niet

[edit] nu met plaatjes

het moge duidelijk zijn welke fan het betreft

het lukt met om de link naar picasa beeldend te krijgen, dus dan maar even de lnk naar de twee piccies

Afbeeldingslocatie: http://picasaweb.google.com/frans.san/DropBox?authkey=Gv1sRgCKTzxbTmjbj9lAE#5450313559535106098

en

Afbeeldingslocatie: http://picasaweb.google.com/frans.san/DropBox?authkey=Gv1sRgCKTzxbTmjbj9lAE#5450313729527818962

zucht, het is niet mijn dag

[ Voor 38% gewijzigd door Frenz64 op 19-03-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
maar het kan nog erger natuurlijk...............

gisteravond ging het scherm op zwart, bij herstart zie ik een scherrm dat bestaat uit een linker- en een rechterblok, de een lichter dan de ander en wat vage kleuren.

Videokaaart oververhit omdat de fan niet meer goed werkte?

Ik heb een externe monitor eraan proberen te hangen, maar die kreeg ik niet aan de praat met de speciale toetsen.

Weet iemand raad?

terug laten sturen naar MSI om te kijken wat de schade is?

Is er een andere manier om de data & sofware terug te krijgen (heb gelukkig nog een back-up naar Maart)?