Op een SBS 2008 van ons wordt het eventlog compleet ondergesneeuwd met 1 bepaald event dat compleet los staat van hetgeen dat ik nu probeer te vinden in het log.
Het eventlog heeft al vele versies lang de optie om het log te filteren, maar helaas geeft dat alleen de optie om bepaalde events _wel_ te laten zien, terwijl ik ze juist _niet_ wil zien.
Nu heeft de 2008-versie een tabblad XML, en als ik even snel een filter zet dan krijg ik de volgende XML:
Het eventlog heeft al vele versies lang de optie om het log te filteren, maar helaas geeft dat alleen de optie om bepaalde events _wel_ te laten zien, terwijl ik ze juist _niet_ wil zien.
Nu heeft de 2008-versie een tabblad XML, en als ik even snel een filter zet dan krijg ik de volgende XML:
XML:
Het volgende geeft 0 results (de not op andere plaatsen geeft aan dat de query niet geldig is):1
2
3
4
5
| <QueryList> <Query Id="0" Path="System"> <Select Path="System">*[System[Provider[@Name='acpi'] and (EventID=1)]]</Select> </Query> </QueryList> |
XML:
Hoe zorg ik er nu voor dat ik (in dit voorbeeld) alle events krijg behalve event 1 van ACPI ? Dat hoeft van mij zeker niet per se via XML, maar in de normale filter-interface zit de optie voor zover ik weer in ieder geval niet. Ja, handmatig N-1 event sources aanvinken 1
2
3
4
5
| <QueryList> <Query Id="0" Path="System"> <Select Path="System">*[not[System[Provider[@Name='acpi'] and (EventID=1)]]]</Select> </Query> </QueryList> |
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock