Ervaringen met Google Mini voor zoeken binnen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youtoo1000
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 21:43
Ik zoek naar een oplossing om sneller documenten te zoeken binnen de servers in ons LAN.
Ik kwam de Google Mini tegen en leek me wel wat.
Ik wil het alleen gebruiken om data op ons netwerk te indexeren (< 100.000 documenten), niet voor een website.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoe zit het met de beveiliging (een normale gebruiker mag bijv. geen zoekresultaten uit de Finance-directory krijgen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:01

_Apache_

For life.

De mini is niet ontworpen om deels dingen wel te laten zien en deels niet, tevens is deze puur en alleen gericht op websites, niet op shares. Of de GSA hier wel iets voro heeft is mij niet bekend, maar dat lijkt me sterk.

Je zult hier dus wat anders voor moeten zoeken.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youtoo1000
Ik heb net nog even gekeken maar het zijn 2,5 miljoen bestanden (alleen al op de data-partities) dus de Google Mini valt dan al af. Waarschijnlijk zou de GSA dan een oplossing zijn maar die is een beetje te duur (€ 26.000,-). Misschien weet iemand een andere oplossing hoe je makkelijk bestanden kunt vinden in een netwerk (5 data-servers)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youtoo1000
Ik heb nu Microsoft Search Server 2008 geinstalleerd en getest. Dit is een gratis versoe en ziet er goed uit. Het enige probleem wat ik nog heb is dat een gebruiker die geen rechten heeft op een bepaalde folder, wel zoekresultaten uit die folder kan openen. Maar verder is dit een prima, gratis alternatief voor een GSA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youtoo1000
Ik kom er net achter dat de SQL 2005 express client die bij Search Server 2008 Express wordt geinstalleerd, een max heeft van 4 GB. Aangezien wij een indexering hebben van meer dan 600.000 documenten, is deze limiet al snel bereikt.
We hebben een SQL 2000 server op een andere server draaien dus ga ik die maar gebruiken.

Wel even opletten dus als je met Search Server 2008 Express wilt beginnen.

[ Voor 35% gewijzigd door youtoo1000 op 02-04-2010 14:19 ]