Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WinVista] Hoe credentials invullen bij netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-11 21:00
Ik probeer op mijn werk een netwerkprinter toe te voegen. De printer wordt gevonden (dmv het invullen van het printeradres), maar ik krijg dan de melding "Kan geen verbinding maken met de printer. Toegang geweigerd."

Dit zal wel komen, omdat ik niet mijn credentials (user/password) kan invullen. Hoe zorg ik ervoor dat ik de popup krijg waar ik mijn user/pass kan invullen bij het toevoegen van een netwerkprinter?

Windows Vista Business NL

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11 23:11
Gewoon een lokale TCP/IP printerpoort aanmaken met het IP-adres van je printer. Het toevoegen van printers die zich netjes via het netwerk melden zou in principe ook moeten werken dus het onderstaande hoeft niet persee te werken, maar ik zou het toch even proberen.

Dus local printer > new port > standard TCP/IP > klaar

Eventueel nog drivers laden en printen maar :)

Verwijderd

En als bovenstaande niet werkt:

- Open command prompt
- typ net use
- Check of het IP adres van de printer waar je naartoe probeert te connecten in de lijst staat
- Als dat zo is: Typ net use /delete hetipadresvanjeprinter

Als je daarna opnieuw verbinding maakt met de printer, zou deze opnieuw om 'credentials' moeten vragen.

• kavorka
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:09:
En als bovenstaande niet werkt:

- Open command prompt
- typ net use
- Check of het IP adres van de printer waar je naartoe probeert te connecten in de lijst staat
- Als dat zo is: Typ net use /delete hetipadresvanjeprinter

Als je daarna opnieuw verbinding maakt met de printer, zou deze opnieuw om 'credentials' moeten vragen.
De printer staat niet in de lijst, maar vraagt helaas ook niet om credentials. Via het toevoegen van local port kan ik nu wel de printer toevoegen en iets naar de printer toesturen, maar de afdruk komt er niet goed uit.

Het volgende staat op de afdruk:

"De afdrukopdracht Postscript is niet verwerkt. De vereiste PDL-interpreter is niet geconfigureerd of gelicentieerd in het systeem. JOB ERROR: emulation [Postscript] not supported."

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11 23:11
Wel de juiste driver installeren/selecteren op die printer die je nu hebt aangemaakt. Staat nu waarschijnlijk op iets dat niet klopt blijkbaar ;)

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:43

Speedmaster

Make my day...

kavorka schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:40:
[...]

De printer staat niet in de lijst, maar vraagt helaas ook niet om credentials. Via het toevoegen van local port kan ik nu wel de printer toevoegen en iets naar de printer toesturen, maar de afdruk komt er niet goed uit.

Het volgende staat op de afdruk:

"De afdrukopdracht Postscript is niet verwerkt. De vereiste PDL-interpreter is niet geconfigureerd of gelicentieerd in het systeem. JOB ERROR: emulation [Postscript] not supported."
Klinkt als niet de juiste printerdrivers geinstalleerd waardoor hij over de z*** gaat.

• kavorka
Tuut-Tuut schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:48:
[...]
Klinkt als niet de juiste printerdrivers geinstalleerd waardoor hij over de z*** gaat.
Klopt, na diverse pogingen (PS, PCL, PCL6) heb ik nu de juiste drivers en alles werkt. Bedankt!
Pagina: 1