CoD:MW2 blijft op strict

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:29
Ja nog maar eens een topic erover, maar ik krijg het niet gefixt. Volgens mijn kennis van netwerken zou er geen probleem meer mogen zijn, maar het wilt maar niet werken.
De nodige poorten (voor zover correct gedocumenteerd) staan geforward en zijn allemaal getest met portforward port checker, maar ik blijf op strict staan.
Outbound poorten kan ik enkel TCP testen (www.firebind.com) met volgend resultaat (naast de firefox browser blocked poorten)
Failed with TCP TIMEOUT: 1090, 1377, 1401, 1944, 2062, 2225, 2248

Volgende heb ik allemaal al eens geprobeerd:
http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1019454
https://activision.custhe...std_adp.php?p_faqid=26621
Joost1991 in "Problemen rond PC-versie Modern Warfare 2"
zelfs de outbound only poorten heb ik eens op forward gezet, vrij nutteloos, maar kom.

Firewall in de router is disabled (en ik herhaal alles is getest en staat open dus dat is het probleem niet)
Zelfs DMZ aanzetten heeft niet geholpen, en zelfs moest dit lukken, zie ik dat liever niet.
Hetzelfde gaat op voor uPnP
Ik heb geen software firewall op staan, windows XP firewall is disabled.

Momenteel staan open (de outbound en andere niet relevante poorten heb ik er maar uit gehaald):
TCP 20800
TCP 28960-29000
UDP 20800
UDP 20810
UDP 28960-29000

Router: Thompson Speedtouch 780WL (moet via telnet geconfigureerd worden, want de web interface ondersteund geen UDP poorten > 10000, dat weet ik)
Internet Dommel ADSL2+
Nog relevante info op aanvraag.

Als er iemand nog een idee kan hebben wat het probleem is, ik zie het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StgMt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-07 23:37
Reset je modem/ Router eens misschien wil dit helpen. misschien onthoud je router je instellingen niet helemaal goed. Misschien met een reset wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:57
Ik heb thuis ook erg veel problemen gehad met een Speedtouch, alleen in mijn geval een 787 (Laten flashen door kpn, ging kapot en nu heb ik een 789 gekregen (Wireless N maakt hoop goed)). Staat die strict bij de xbox live connection test of in COD:MW2 zelf?

Indien het in COD is, doe dan even XBL connection test. Wil nog wel eens zo zijn dat het spel blijft aangeven dat het strict is, terwijl na de test wel alles goed op open staat ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Ophidian op 19-03-2010 11:21 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
't is PC :p anders zou mijn OS niet echt nuttig zijn he ;)

Modem/router nog eens resetten gaat niet veel uithalen, want de ingestelde poorten staan dus open (getest)

Ofwel is er nog iets dat ze blokkeert in game, ofwel zijn nog niet alle poorten correct ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:57
IceTeaGX schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 01:55:
't is PC :p anders zou mijn OS niet echt nuttig zijn he ;)

Modem/router nog eens resetten gaat niet veel uithalen, want de ingestelde poorten staan dus open (getest)

Ofwel is er nog iets dat ze blokkeert in game, ofwel zijn nog niet alle poorten correct ingesteld.
Ah my bad, hoe kom ik in hemelsnaam bij Xbox live |:(

Staan de poorten geforward naar jouw IP-adres of naar jouw apparaat? Hier hebben al mijn apparaten vaste IP-leases en dus kan ik en per apparaat en per IP-adres forwarden. In mijn vorige router (de 787 dus) werkte het alleen op IP-adres omdat dat ding niet eens zag dat er apparaten online waren op het ethernet (iets met slechte firmware en KPN ;))

Verder geen leuke antivirus die tussenkomt (even log files bekijken, niet eerste keer dat Mcafee interface op mijn werk NEE zegt en in de logfiles wel leuk uitgaande poorten geblocked werden).

Heb je overigens nog andere PC om te testen?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
zoals ik al zei, als ik met portforward tester de poorten test staan ze open. Dus de forwarding werkt (werk ook met fixed IP's enzo)

Het AV is avast, dat heb ik al disabled, gaf hetzelfde resultaat.
Ik zal eens testen op mijn laptop.

--Edit--
- Ik verander het intern IP van mijn laptop naar dat van de desktop (desktop uiteraard eerst veranderd)
Routing test werkt, still strict
- ik voeg mijn extern IP toe aan de IP lijst
NAT Open, wonder bij wonder. Das al 1 ding dat op de meeste fora niet gezegd wordt (hier opgevangen)
- Ik check PC, blijkbaar typo gemaakt in extern IP, correct gezet. Super, das dus het probleem (ik had het ook al geprobeerd zonder, maar dat werkte noch op de desktop noch op de laptop)
- Intern IP ook terug correct gezet, routing test werkt
En ... NAT blijft strict. |:( |:( |:(
I feel like shooting someone now

Laptop = windows 7 vs Desktop = Windows XP

Voor de rest gebruiken ze beide wired netwerk, hebben dezelfde AV staan.
en nog van die dingen die niet echt een verschil zouden kunnen maken.
Voor de volledigheid heb ik de steamfolder van mijn laptop eens op mijn desktop gezet, en het zo eens geprobeerd. Maar ook zonder effect.

Formatteren zie ik niet direct zitten, ik zal binnenkort er eens een andere harde schijf in gooien en zo eens testen met een clean install.

[ Voor 69% gewijzigd door IceTeaGX op 22-03-2010 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
Laatste ontwikkelingen:
Verse windows XP geïnstalleerd op een aparte harde schijf.
Drivers en updates er op gezet.
Nieuwe steam geïnstalleerd
MW2 data overgezet

Intern IP ingesteld, extern IP toegevoegd (en ja het juiste :p)
Port check lukt
In game blijft het strict NAT

Kan er iemand bevestigen dat MW2 open NAT werkt op windows XP?
Voor de rest kan ik geen verschil meer zien met mijn laptop, waar het wel werkte.
En even voor de leut een windows 7 installeren is ook niet alles. ('t zal nog wel is gebeuren, want ik moet en zal weten wat het f-ing probleem is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
IceTeaGX schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:48:
En even voor de leut een windows 7 installeren is ook niet alles. ('t zal nog wel is gebeuren, want ik moet en zal weten wat het f-ing probleem is)
Voordeel van een Win7 install tov XP is dat het 1) meteen werkt en 2) niet zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
't is geautomatiseerd, tot daar aan toe, maar
1) ik zit hier al een week te sukkelen met een 7 install op een mediacenter da nie wilt starten.
2) 't is nen hoop meer data.
Meestal maak ik wel een nLite P CDtje, maar deze keer heb ik maar ne full gebruikt om geen problemen te hebben, toch ... Nooit echt last met XP gehad dus.

Ik dacht van het eens te proberen op een ander XP systeem dat hier nog ergens verloren staat, maar die grafische kaart is blijkbaar te oud: geen shader 3.0. (nog een X800Pro, en 't is X1600 is minimum)

Ik heb het ook eens geprobeerd op mijn Win7 Media center, en bingo, 't werkt wel.

Ik denk dat ik mag concluderen dat het niet mogelijk is open NAT te krijgen op windows XP. Tenzij iemand het tegendeel kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StgMt
  • Laatst online: 22-07 23:37
MIjn vriend draait niet legal xp met sp3 en heeft op open staan met een UPC aansluiting en een linksys wrt120n router geen probleem. Gewoon UPnP openstaan en dat is zat. Zelfde bij mij gewoon op expria box alleen UPnP open staan geen probleem en dat draait vista en ik heb ook nog een laptop eraan hangen met windows 7 ook geen probleem dus het probleem moet echt ergens bij jouw liggen. Er geen kans dat je andere modem kan krijgen. Geeft deze niet gewoon UPnP ontsteuning? Heb je PC al bij een vriend van je geprobeert die hem wel op open heeft staan? Misschien toch iets in windows wat je vergeet aan te zetten ofzo. kijk een bij je netwerk verbindingen of daar niks bij staat wat misschien helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
Ik werk hier al heel de tijd zonder uPnP en met eenvoudige port forwarding. Dus een andere modem/router is niet nodig, want het werkt, maar enkel onder win7. HEt kan niet te maken hebben met de router dat windows XP geen open NAT wil geven.

Ik heb al een cleane windows install gedaan op mijn PC.
En ik heb al geprobeerd op een ander toestel.

Het werkt 100% op Win7 toestellen, en 0% op windows XP toestellen. En dit terwijl ik op beide gelijkaardige instellingen gebruik:
- IP op intern IP waar naar geforward wordt
- Extern IP toegevoegd aan IP lijst
- Alles van firewalls staat af.
- Portforward port checker geeft altijd aan dat mijn poorten correct geforward zijn (zowel op XP als 7)
- Ook zonder enige vorm van AV geprobeerd.

Zelfs onder DMS wilt XP geen open NAT geven

Als ik nog ergens een instelling over het hoofd zie, zou ik niet meer weten waar. En dan is het iets waar de gemiddelde gebruiker ook last van zou hebben.
Ik ben nu even een 7 aan het plaatsen op mijn backup PC waar XP op stond en het niet op werkte. Als het dan wel werkt is er toch niet veel meer verklaring voor.

--edit--
Bingo, ik installeer een 7 op een PC waar 10 min geleden XP op stond, en het werkt ineens wel.
Dit kan toch geen toeval meer zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door IceTeaGX op 25-03-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

mwhoa hier geeft mw2 ook rood aan 'strict NAT' en ik kan prima online gamen.

( win7 ) ;)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
'k heb ook nooit beweerd dat ik niet online kon gamen.
Maar toch wil ik mijn NAT op open kunnen krijgen, of op zijn minst begrijpen waarom dat hier op XP niet wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highmastdon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-04 15:27
Heb zelf ook een thompson/speedtouch router, en ik log altijd in op telnet om m'n nat open te zetten.
Telnet - login - nat - menu - add map - outbound 169.254.x.x - type - nat -
{edit: heb een THOMSON ST716v5}

en nog een paar dingen. Misschien kom je er dan uit. Ik zal morgen nog wel even kijken hoe 't precies zit.

Je moet trouwens je firewall ook uitzetten in je telnet. Anders doet ie nog steeds vaag.

{edit:
Zo, ben nu achter m'n pc:

Telnet > login > nat > menu > mapadd > intf: Internet > Type: nat > outside_addr (spreekt voor zich) > inside_addr: local pc ip-address > access_list: niks > foreign_addr: niks > protocol: niks > outside/inside_port: niks > mode: auto > weight: niks
Dan krijg ik deze command: nat mapadd intf=Internet type=nat inside_addr=192.168.1.222 outside_addr=92.254.xxx.xxx mode=auto

dan werkt 't bij mij.
Verder heb ik mn firewall uitgezet via:
firewall > config 0
dan krijg ik in de webinterface te zien:
firewall: -
dus niet firewall: off, maar een '-'.
}

[ Voor 44% gewijzigd door highmastdon op 29-03-2010 08:48 ]

Dio disse: "Sia la luce!" E la luce fu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
Wel, vermits alles perfect werkt onder windows 7, denk ik niet dat het probleem nog met de router te maken heeft. Portforward tester geeft trouwens ook aan dat alles in orde is. (ik heb trouwens de NAT via telnet moeten configureren, omdat de webinterface UDP poorten boven 9999 niet opslaat)

Ik heb ondertussen een mailtje naar activision gestuurd (eerst via de bevl email, die hebben mij doorgestuurd naar de US error form) eens zien wat zij er van maken.

Bijkomstig probleem wat ik heb: Als ik mijn extern IP adres toevoeg aan de list met IP adressen van mijn PC, heb ik moeite een pre-game lobby te joinen. Dit moest ik echter wel doen om open NAT te krijgen op Windows 7. Ja ja, 't wordt hier nog interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Laatst online: 17-09 21:48
Ik heb hem werkend gekregen door, geen portforwarding te gegebruiken oid, maar eerst xbox aan dan router van stroom en weer aan en dan op de xbox een live test te draaien en dan lekker gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 369a
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-04-2024
Kan iemand mij eens duidelijk uitleggen hoe ik mijn upnp ofzo openzet voor mw2.......Heb alles geprobeerd maar steeds werkt het niet........

Tele2 modem davolink ofzo, ben nu al 2 uur bezig en wil nog niet lukken. door halfgebakken anwoorden.

PLEASE help ME:(
Pagina: 1