Toon posts:

Macbook laten vallen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal. Sorry als deze vraag dom overkomt of zoiets maar ik ben niet zo goed met computers.

Ook ben ik niet al te handig. Toen ik nog windows laptops had heb ik die tot 2 keer toe laten vallen, 1 keer van mijn bureau en 1x een iets groter stuk, waar tot twee keer toe er allerlei dingen kapot gingen en gemaakt moeten worden.

Een half jaar geleden heeft een vriend mij een macbook aangeraden en heb ik ook een macbook pro gekocht. Ik heb deze zojuist van mijn bed laten vallen, ongeveer een half metertje ofzo. Zo op het oog is er niks mis mee maar hoe kan ik checken of er niet iets kapot/oid is.

Bij windows had je daar van die handige programma's voor enzo, kan iemand mij misschien helpen

mvg

Verwijderd

Techtool deluxe misschien?
https://support.apple.com/techtooldeluxe/main?id=dl

Edit: zie dat dat alleen voor mensen met Apple Care is, mocht je dat niet hebben zou dit nog een oplossing kunnen bieden misschien:
http://support.apple.com/kb/HT1509

Heel makkelijk te vinden op google ("apple diagnostic tool"). Succes, ik hoop voor je dat er niks mee mis is en zo wel dat het mee valt. Heb je schade aan de buitenkant? Zo niet, dan weet ik wel wat ik zou proberen als hij het niet meer goed zou doen, al is dat niet zo netjes... :9

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 02:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel, ik ga zometeen die discs ff zoeken, heb ze hier ergens liggen :)

Verwijderd

Macbooks kunnen best tegen een stootje.
Heb mijn pre-unibody macbook pro is van een bureau afgeduwd waardoor hij een salto maakte en op de bed rand terecht kwam waardoor hij nogmaal een salto maakte en met de rand op de grond kletterde.
Ook al een aantal keer van mijn schoot afgegleden op de bank waarna hij op het tapijt knalde met de rand en zelfs is op de schermrand en het enige wat er mis mee is zijn wat deukjes op de hoeken, een kleine kier aan de linkerkant en als je ff goed hard drukt links van het trackpad valt hij uit. Ding is nu 2 jaar oud en werkt nog steeds perfect.

Wat ik eigenlijk wil zeggen....gewoon gebruiken een macbook.
Het ding heeft geen gevoelens ofzo.
Maak na een val een backup, speel een spelletje om op full load te testen en draai desnoods een memtest vanaf de install dvd. Geen gekke dingen dan gewoon lekker door werken.