Plasma aan PC aansluiten???

Pagina: 1
Acties:

• Ricardo1983
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06-2021
Hey mensen...

Ik heb een vraagje.
Vandaag kwam ik op het grandiose idee, dat mijn tv best leuk is voor wat games.
Dus met alle moed op internet wat rondgezocht, en gekomen tot een oplossing.

Een DVI-HDMI kabel zou de oplossing zijn.
Nu werd me dus verteld bij een electro-shop, dat dit waarschijnlijk niet werkt.

Mijn idee was dus als volgt:
Mijn monitor blijft mijn monitor, en de tv word voor Films en games.
Volgens de verkoper van D*xs*ns was dit totaal niet mogelijk, omdat je alleen je scherm kan uitbreiden.

Nu wil ik dus weten of het dus wel of niet kan.
Die man wist namelijk ook het verschil tussen DVI-I en DVI-D niet, en volgens hem was daar ook geen verschil in.
Ook toen ik vroeg voor een geluidskabel, was dit volgens hem niet nodig omdat HDMI dit standaard door geeft.
Toen heb ik hem dus moeten uitleggen dat HDMI dit wel kan, maar DVI niet, en aangezien ik van DVI naar HDMI moest, dit dus niet mogelijk was.

Mijn video-kaart ondersteunt meerdere schermen, dus ik hoop dat jullie mij iets kunnen vertellen over het hoe en wat van het aansluiten.

Alvast bedankt.

Mvg Ricardo

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Kabel erin en gaan met die banaan. Niets ingewikkelds aan. Niet naar meneer verkoper luisteren dus.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Ricardo1983
disjfa schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:39:
Kabel erin en gaan met die banaan. Niets ingewikkelds aan. Niet naar meneer verkoper luisteren dus.
Dus mijn 2 beeldschermen gebruiken voor hele andere dingen is gewoon mogelijk?
En hoe regel ik dan dat games en films op de tv worden afgespeeld?
Kan ik dit toewijzen?

• disjfa

disjfa

be

Ricardo1983 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:40:
[...]
En hoe regel ik dan dat games en films op de tv worden afgespeeld?
Kan ik dit toewijzen?
Games draaien over het algemeen op je primaire monitor. Dus als je je tv als primair zet draait het gewoon lekker.

En hoe, haal die kabel gewoon en klik op beeldschermeigenschappen. Dit is anno 2010 echt een klik en een scheet en je bedenkt je erna waarom je dit in 95 nog niet hebt gedaan :P

disjfa.nl

• Ricardo1983
disjfa schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:43:
[...]

Games draaien over het algemeen op je primaire monitor. Dus als je je tv als primair zet draait het gewoon lekker.

En hoe, haal die kabel gewoon en klik op beeldschermeigenschappen. Dit is anno 2010 echt een klik en een scheet en je bedenkt je erna waarom je dit in 95 nog niet hebt gedaan :P
Misschien omdat ik in 95 nog niet zo'n video-kaart had, en zeker niet zo'n tv :+ whahahaha

Maar zal de kabel moeten bestellen, hebben hier maar tot 1.5m en moet een meter of 5 hebben.
Ook meteen geluidskabel mee bestellen.

En als ik idd de tv als primaire moet gebruiken, ook maar wireless keyboard en muis :P
Mmmmm heerlijk, van 19" naar 42"...
Zal ff wennen worden, en voor me vriendin minder, ziet ze geen GTST meer O-) O-)

• disjfa

disjfa

be

Ricardo1983 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:48:
[...]
Maar zal de kabel moeten bestellen, hebben hier maar tot 1.5m en moet een meter of 5 hebben.
Ook meteen geluidskabel mee bestellen.
Laat je verder niets aanpraten over kabels verguld onder de manenschijn. De kabel van de kabelboer van 10 euro doet hetzelfde als de kabel van 140.

disjfa.nl

• Ricardo1983
disjfa schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:49:
[...]

Laat je verder niets aanpraten over kabels verguld onder de manenschijn. De kabel van de kabelboer van 10 euro doet hetzelfde als de kabel van 140.
Ok thx....
Had ergens 10 meter voor 18 euro ofzo gevonden.
Deze kan ik dus gewoon bestellen zonder problemen?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-02 09:25
disjfa schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:49:
[...]

Nou, ik begrijp wat je bedoelt, maar je stelt het wel heel erg scherp, ik zou absoluut ook niet voor de goedkoopste gaan. Duurdere kabels zijn meestal ook wat beter beschermd tegen instraling en door gebruikte materialen vaak ook wat minder gevoelig voor kabelbreuk e.d. Ik heb zelf eerst een heel goedkoop merkloze kabel tussen mijn pc en de tv gehad, deze stoorde op andere aansluitingen en de connector was ook al binnen 6 maanden kapot na een paar keer switchen met de kabel tussen de pc en mijn HDX.

Het is uiteraard onzin om vergulde stekkertjes e.d. te halen, maar ik zou persoonlijk toch een enigszins kwalitatieve kabel nemen. Ik gebruik nu zelf een 5 meter lange HDMI kabel van In Akustik, die heb je voor rond de 4 tientjes en is echt een wereld van verschil; veel stevigere kabel en geen verstoringen meer op mijn decoder.

• Ricardo1983
MicGlou schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 02:57:
[...]
Het is uiteraard onzin om vergulde stekkertjes e.d. te halen, maar ik zou persoonlijk toch een enigszins kwalitatieve kabel nemen. Ik gebruik nu zelf een 5 meter lange HDMI kabel van In Akustik, die heb je voor rond de 4 tientjes en is echt een wereld van verschil; veel stevigere kabel en geen verstoringen meer op mijn decoder.
Ik ben zowiezo niet van plan om te switchen, maar wel handig om te weten.
Ik kijk dan gewoon voor een iets betere, en loop gewoon wat winkels af.

De kabel tussen de PC en TV moet blijven liggen, en word dus niet verplaatst.
Stream nu films naar de ps3, maar bevalt me niet echt.
En zowiezo kan ik dan me pc games niet op groter beeld spelen, wat een groot voordeel is.

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
Weet niet wat voor videokaart je hebt. IK heb een ati 4870x2 en die heeft alleen maar dvi uitgangen. via een klein verloop stekkertje naar dvi krijg ik er gwoon geluid uit hoor

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 17:31
Voor een kabel tot 5 meter maakt het geen reet uit welke je gebruikt maar als jij 10 meter kabel nodig hebt kan het toch nodig zijn dat je een iets duurdere gebruikt.

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
HStyles schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:32:
Weet niet wat voor videokaart je hebt. IK heb een ati 4870x2 en die heeft alleen maar dvi uitgangen. via een klein verloop stekkertje naar dvi krijg ik er gwoon geluid uit hoor
ATI monteert een "geluidskaart" op haar videokaart en verbindt de audio output daarvan via de DVI connector door, zodat je mbv een verloopstekker HDMI output met geluid kunt krijgen. Op dit moment wordt dit alleen door ATI gedaan, dus als je een andere videokaart hebt dan kun je dit waarschijnlijk vergeten.

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06-2025
Ricardo1983 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:59:
[...]

Ik ben zowiezo niet van plan om te switchen, maar wel handig om te weten.
Ik kijk dan gewoon voor een iets betere, en loop gewoon wat winkels af.

De kabel tussen de PC en TV moet blijven liggen, en word dus niet verplaatst.
Stream nu films naar de ps3, maar bevalt me niet echt.
En zowiezo kan ik dan me pc games niet op groter beeld spelen, wat een groot voordeel is.
Over hdmi-kabels zijn nog flinke discussies geweest :)

doorvoersnelheid hdmi kabel verkoop trucje?

Ik zelf zou voor een goedkope variant gaan. Lees je maar even in over wat de ervaringen zijn van anderen.

• Ricardo1983
Mini-me schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:39:
[...]

ATI monteert een "geluidskaart" op haar videokaart en verbindt de audio output daarvan via de DVI connector door, zodat je mbv een verloopstekker HDMI output met geluid kunt krijgen. Op dit moment wordt dit alleen door ATI gedaan, dus als je een andere videokaart hebt dan kun je dit waarschijnlijk vergeten.
Ik heb een ATI-Radeon X800 serie...
Kan ik hiermee dus gewoon een verloopje halen en het geluid alsnog via de kabel doorspelen?
Of moet ik alsnog een geluids-kabel aanschaffen?

Heb dus 2x een DVI uitgang en helaas geen HDMI :'(
Pagina: 1