Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c3/Resonance_of_Fate_Cover_Art.jpg

Resonance Of Fate is de nieuwste RPG-telg van Tri-Ace (de mensen achter Star Ocean en Valkyrie Profile). Tot nu toe is hij onder men radar gebleven vanwege de release van White Knight en FF13, maar ik kwam nu enkele reviews tegen en het ziet er meer dan aardig uit.

Voor een goede eerste indruk: De Gametrailers review van Resonance Of Fate.

Het spel heeft enkele unieke elementen die het onderscheid van andere jrpg's. Het heeft onder andere een nooit eerder gezien combatsysteem dat ondertussen bekend staat om zijn hoge moeilijkheidsfactor is en de wereldmap bestaat uit hexgrids die je moet veroveren om bepaalde stats bij te krijgen. Aangezien het spel pas op 26/03 in de winkels ligt kan ik er nog niets meer over vertellen, maar ik denk dat ik deze wel meteen in huis ga halen. Op de Japanse playstation store en 360 marketplace kan je ook de (Japanse) demo downloaden. Je vindt hem terug onder de naam "End of Eternity".

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Ik ben zelf te druk met vanalles, en FF XIII, maar deze leek mij ook zeer interressant! Ik ga dit topic in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er zeker intressant uit :D
Nog maar 3 dagen en dan kunnen we deze game is lekker testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
In de Game Mania (Belgie) is het reeds beschikbaar. Zit nu zo'n 4 uurtjes ver en OMG, dit spel is MOEILIJK. In de eerste "echte" missie (verschillende areas met bossfight aan het einde) ben ik verschillende keren gestorven nog voor ik aan de baas geraakte. Het battlesysteem is vrij complex. Je kan tutorials doen die alle aspecten uitleggen, maar wat dat alles juist inhoudt zal je met de harde hand zelf moeten ondervinden op het slagveld. Ben er overigens wel over te spreken, het spel is echt een zeer leuke uitdaging :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:32
Heb een tijdje geleden deze game gezien en was toen best onder de indruk en zeer benieuwd naar de battles. De actie zag er spectatulair uit en het is qua setting (guns only) weer eens wat anders.
Zoals velen ben ik ook nog wel bezig met FF XIII, maar ik blijf dit topic in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julos
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:32
Mijn vraag gaat over de Xbox 360 versie al zal het geen wonderbaarlijk verschil uitmaken. Weet iemand hoe je kan opslaan in Resonance of Fate? Momenteel heb ik een half uurtje gespeeld en het lijkt erop dat ik alleen de optie 'suspend' kan gebruiken. Hiermee wordt het spel opgeslagen maar direct daarna kom ik in het hoofdmenu. Als ik vervolgens op 'load' klik staat m'n game er ook niet tussen. Alleen bij 'resume' kan ik verder.

In het spel zelf, kan je op de Y-toets drukken. Dan verschijnt er een menu met ook de optie 'load' maar niet 'save'. Ik dacht zelf misschien aan de mogelijkheid dat de save-optie pas later beschikbaar komt, maar op Wiki las ik dat saven ten alle tijden mogelijk zou moeten zijn. Zelfs tijdens een gevecht.
BRON: Wikipedia
Players can restart any enemy encounters if they are defeated during battle, hence battles have been made more difficult so as to make battles more challenging. Players are also able to suspend and save the game anytime during the game. It is also possible to save the game during battles so as to allow players to enjoy the game at any time without time limitations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Wikipedia is incorrect, check je handleiding ;).
In het begin kan je enkel saven in je eigen huis (de chalkboard). Later kan je save grids plaatsen op de world map. Een gevecht dat je verliest kan je wel (mits geldboete) opnieuw doen, maar je kan niet tussendoor saven.

Heb nu zelf de tweede echte "baas" achter de kiezen, en ik val in herhaling: wat is dit spel MOEILIJK. Iedere review die ik lees haalt ook de moeilijkheidsgraad aan en dit is echt niet overdreven. Ongelofelijk amusant, maar je moet kunnen doorbijten in de eerste 5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:32
Hoewel het toch twee andere spellen zijn (volgens mij) toch de brandende vraag; zit de moeilijkheidsgraad een beetje in de buurt bij Demon’s Souls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

Demo was wel aardig, maar dat rare adhd gedoe als je bijna dood gaat ?
Is dat in de retail game ook zo ?
Vecht systeem is wel erg interessant, hand granaten ftw.
Gamespot geeft het spel een vrij hoog cijfer 8,5 enenveel als FF

jrpg with guns +1 :P

ohja btw;
Xbox inside Japan -1 :')

[ Voor 12% gewijzigd door nFo op 01-04-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:51
Ik betwijfel of iemand dit nog speelt, maar zag 'm laatst voor een tientje en had wel weer zin in een jrpg na ME2. Ik heb er nu zo'n drie uur opzitten waarvan het grootste deel is gegaan in het oefenen van gevechten.

In begin dacht ik heel veel met hero actions te doen, maar die zijn lang niet altijd handig, bijvoorbeeld bij die machine gunner. Customization van je wapens vind ik nu nog het lastigste aspect. Wat is nu wel en niet handig om te doen. Scratch vs direct damage is ook een heel belangrijk verschil, maar dat merkte ik snel genoeg wat een effect het heeft om eerst iemand vol scratch damage te gooien en daarna in 1 klap af te maken.

Ik ben onderweg richting 1e baas en heb net iedereen geleveld op de wapens waar ze niet mee starten, dat scheelt ook al een boel. Ik zag alleen dat ik in de prologue een quest vergeten ben af te ronden en zit nu een beetje te twijfelen of ik vanaf daar opnieuw ga beginnen of dat ik gewoon door ga met spelen. Als ik dit doorzet en afmaak zou het zonde zijn om nu niet die paar uur opnieuw te doen i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
als je (ook) voor de trophies wil gaan, dan zou ik opnieuw beginnen. Anders maakt het niet zoveel uit en kun je gewoon van het spel genieten.

zelf moet ik hem ook weer eens gaan spelen. Ben aardig begonnen, maar door andere games ligt ie nu al een tijdje op de plank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:51
The Legendary Hunter, dat was ook precies mijn gedachte. Ik ga toch maar terug naar de prologue, heb daar nog wel savegames :)

De combat is echt heel leuk en goed uitgewerkt in dit spel. Zit echt te zoeken naar random encounters in plaats van te zuchten dat er weer 1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn de meningen over deze game hierzo? Ik was echt geïnteresseerd in dit spel, maar heb me eerlijk gezegd een beetje laten tegenhouden vanwege de matige reviews. Doe ik normaal eigenlijk niet, want veel reviewers hebben moeite om games als deze te waarderen..

Maar nu ik hem goedkoop kan krijgen zit ik er wel weer aan te denken.

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Tja, wat moet je ervan zeggen. Het is een aparte setting, daar moet je sowieso van houden. De gameplay is wel heel tof maar....daar moet je ook van houden.
Zelf vind ik het echt een heel aardige game, maar ik ben dan ook al snel tevreden. Ik speel eigenlijk zo goed als alles en vermaak me er altijd wel mee (moet zeggen dat ik wel echt een RPG fanaat ben).
Ik moet er wel bij zeggen dat ik op de een of andere manier na een uur of 20 de game tijdelijk opzij gelegd heb en er tot nu toe niet meer mee verder gegaan ben. Waarschijnlijk komt dit omdat ik altijd te veel games koop en zodoende moeite heb om me op 1 game te concentreren! Maar dan nog, 20 uur spelen voor de prijs van het spel nu is altijd zijn geld waard!!!

Al met al is het moeilijk te bepalen of jij er wat van gaat vinden.......maar ik zou de gok gewoon nemen!

[ Voor 3% gewijzigd door Coolsnarf op 17-02-2011 10:17 ]

Verwijderd

Heb ondertussen de gok genomen ja, heb hem voor €20 van iemand kunnen overnemen :) Dit soort games liggen mij vaak wel, dus denk dat ik me hier ook wel mee zal vermaken. Valkyria Chronicles is de enige andere SRPG die ik heb liggen, en die vind ik echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speelt iemand dit spel nog? Hij heeft bij mij een tijdje op de plank stof staan happen, maar ik ben er nu dan toch aan begonnen en het is gaaf. Maar wat zijn de battles complex zeg. Ik zit er nu iets van 4uur in en snap nog maar de helft denk ik.

Ik zal ook nog maar eens antwoord geven op het volgende:
Julos schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:36:
...Weet iemand hoe je kan opslaan in Resonance of Fate?
[...]
In je eigen huis in Ebel hangt een Chalkboard aan de muur. Dit is een savepoint in RoF.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 13:52 . Reden: Typefout ]

Pagina: 1