Vragenlijst realisme in de online multiplayer van MW2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Modern Warfare 2 online gamers,

Als masterstudent in de communicatiewetenschappen aan de K.U. Leuven, werk ik mee aan een onderzoek waar we door middel van twee licht verschillende vragenlijsten een beeld trachten te scheppen over de verschillende dimensies van realisme die voor jullie in de online multiplayer van MW2 van belang zijn.

Om deze vragenlijst op dit forum te plaatsen, heb ik de toestemming van TheZeroorez gekregen.

Bij het volledig invullen van de vragenlijst en het opgeven van je emailadres maak je tevens kans op een aankoopbon bij Fnac of Gamemania ter waarde van 50 euro!

Op basis van de maand waarin je geboren bent, word je een link toegediend:

- Wanneer je geboren bent in een even maand kies je voor deze link

- Wanneer je geboren bent in een oneven maand kieze voor deze link

De survey kan op elk moment gestopt en later hervat worden, dit staat onderaan in de vragenlijst. Ook zullen jullie opmerken dat sommige vragen op elkaar gelijken. De reden hiervoor is dat er voldoende data voor handen moet zijn vooraleer er een uitspraak kan gemaakt worden over een dimensie die realisme meet. En zelfs als sommige vragen wat minder relevant lijken voor jouw spelervaring, geven deze ons toch interessante informatie. Dus probeer indien mogelijk alle vragen te beantwoorden.

Bepaalde vragen lijken misschien minder relevant of onlogisch in het kader van een multiplayer, maar deze staan er tussen om gelijkenissen en verschillen te kunnen maken met een gelijkaardige vragenlijst die toegepast is op een singleplayer game. Een andere reden is om vraageffecten op deze manier uit te lossen.

Vul de vragenlijsten gewoon naar jullie gevoel in. Als jullie het bijvoorbeeld logisch vinden dat mensen in een multiplayer bewust en levend voorkomen dan geven jullie hieraan een hoge score.

Moesten er nog vragen opduiken, zal ik mijn best doen om deze via dit forum te beantwoorden.

Alvast bedankt en keep on gaming!
Steven Van Isterdael

[mbr]Voor iedereen die nog een topicreport wilde maken, hier is je antwoord: JA[/mbr]

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:52
Ik heb de vragenlijst ingevuld. (Ik ben zelf een ex-student van de KUL (Handelsingenieur), nu studeer ik Toegepaste Informatica.) Wordt de conclusie van jouw onderzoek ook hier gepost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 14:22
Teveel vragen heb het opgegeven na het eerste blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ingevuld, ben benieuwd wat er uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:24
Na de vraag over schooltypes waar ik geen hout van snapte (aso pto dps weet ik veel) kwam ik tot de conclusie dat ik veel te oud ben (in mijn tijd had je havo en vwo en l, m, en hts, en aso's waren antisocialen) en ben ik ook maar afgehaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik snap geen hout wat je bedoelt met:
Als ik Modern Warfare 2 speel, heb ik het gevoel dat de personages in het spel bewust en levend zijn.

Er zijn geen personages in het spel.
Mocht je de andere spelers bedoelen dat kan. Maar wat bedoel je hier precies? Puur de pixels of de speler? Het is online multiplayer dus ik kan toch niet anders dan denken dat de andere spelers bewust zijn? Het lijkt me lastig onbewust te spelen. Of bedoel je dat de pixels echt overkomen? Maar er is geen AI of iets dus de pixels lopen en doen wel wat mensen hun bewust laten doen.

Ik vindt sowiezo heel die pagina erg vaag want het is voor mij absoluut niet duidelijk wat je probeert te vragen.

De makers van Modern Warfare 2 hebben veel tijd en moeite gedaan om Modern Warfare 2 levensecht te maken.
Ik neem aan dat er best wel wat mensen hard hebben gewerkt ja, dat lijkt me logisch. Of praat je hier over het niveau arcade<--->simulatie?

In Modern Warfare 2 wordt alles met groot grafisch detail afgebeeld.
Is dit een vraag? En welke standaard moet ik nemen? Vergelijken met andere games? Of met mijn eigen realisme meter of iets?

Als ik Modern Warfare 2 speel, ervaar ik de gebeurtenissen zoals gebeurtenissen in het echte leven.
Ik zou niet eens weten wat je hiermee bedoelt. Een game spelen is ook ECHT LEVEN. jaahaa echt waar. Spelletjes doe je in het echt!
Of bedoel je de oorlog die je doet in MW2? Ik denk niet dat er ook maar iemand is die ook feitelijk gezien een gruelijke gebeurtenis op tv net zo ervaart als in het echt. Het is voor je hersens ook gewoon anders. Praktisch gezien is je vraag ook al onmogelijk.
Zelfde vraag als iemand een 6 uur lang durende band van het strand aan hawaii laat zien, en ze daarna 6uur echt naar het strand stuurt van hawaii en daarna vraagt. Goh wat was de betere strand ervaring?

[ Voor 52% gewijzigd door Postius op 19-03-2010 03:06 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"In Modern Warfare 2 heb ik het gevoel dat er andere personen aanwezig zijn in het spel."
Het is een multiplayer, wat zou je dan denken...? :+

"Het maken van tactische keuzes in Modern Warfare 2 gebeurt op dezelfde manier als het maken van strategische beslissingen in de werkelijkheid."
Komisch zo'n vragenlijst... _O- In MW2 kom ik vrolijk de hoek om gerent, ook al weet ik dat er snipers zitten.. Ik denk dat ik niet meer hoef te zeggen... :+

"In Modern Warfare 2 heb ik het gevoel dat de personages door de computer gemaakt zijn."
_O- :X

@Styxxy: Ik denk dat het Belgische schooltermen zijn, want ze zeggen mij ook totaal niks. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Ben nou niet echt tevreden over deze vragenlijst. Bizar veel herhaling. Toch ingevuld, veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Vragen als: "In Modern Warfare 2 heb ik het gevoel dat er andere personen aanwezig zijn in het spel"...

Ik denk dat je dan de single player bedoeld? Want bij Multiplayer is dat gevoel namelijk wel aanwezig :)

Ook een vraag als "In Modern Warfare 2 heb ik het gevoel dat ik zelf mee het verloop van het spel bepaal", heeft voor mij een ander antwoord in single player (Nee), dan in multiplayer (Ja).

Dit zou je iets meer kunnen benadrukken, of het om singeplayer of multi player gaat. Ik heb hem nu ingevuld voor Single Player.

Tevens staat er in de inleiding dat er 17 vragen zijn. Maar het zijn er naar mijn idee 17 per pagina (a 4 pagina's)..... Veel mensen zijn dan geneigd om na 2 pagina's te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

-De onderwerpen in Modern Warfare 2 worden op een geloofwaardige wijze overgebracht
Zitten er onderwerpen in multiplayer ?

-k kan emotioneel bewogen worden als ik Modern Warfare 2 speel.
Mwah als het weer eens allemaal fout gaat kan ik wel eens ietwat gefrusteerd raken, bedoel je dat ?
Of dat ik echt meeleef met mijn pupke :?

[ Voor 46% gewijzigd door heuveltje op 19-03-2010 08:16 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 19:21
Ik heb nou niet echt een duidelijk idee of dit nou over de single player of multiplayer ging. Ik heb hem beantwoord voor de single player iig, voor de rest met voorgangers eens. Veel herhaling en zelfde vragen, lange vragenlijst maakt het moeilijk je aandacht er bij te houden, mgoed, een cheque voor Gamemania is altijd leuk om te winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
De meeste mensen hier moeten echt leren lezen
VERSIE 2: De virtuele wereld van de online multiplayer van Modern Warfare 2.
Lijkt mij toch vrij duidelijk dat het om de ONLINE MULTIPLAYER versie gaat!

[ Voor 21% gewijzigd door Megamind op 19-03-2010 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Megamind schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:42:
De meeste mensen hier moeten echt leren lezen

[...]

Lijkt mij toch vrij duidelijk dat het om de ONLINE MULTIPLAYER versie gaat!
Sommige van de vragen zijn in mijn interpretatie enkel toepasbaar op de Singleplayer.

Naar mijn idee heb ik ook een aantal keren dezelfde vragen beantwoord :/

[ Voor 10% gewijzigd door Gammro op 19-03-2010 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
heuveltje schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:13:
-De onderwerpen in Modern Warfare 2 worden op een geloofwaardige wijze overgebracht
Zitten er onderwerpen in multiplayer ?

-k kan emotioneel bewogen worden als ik Modern Warfare 2 speel.
Mwah als het weer eens allemaal fout gaat kan ik wel eens ietwat gefrusteerd raken, bedoel je dat ?
Of dat ik echt meeleef met mijn pupke :?
Ik zou jou nooit mijn enquetes in laten vullen op straat. Volgens mij ga je dan bij iedere vraag aan mij vragen wat jij in moet vullen? Het gaat toch om je eigen interpretatie? Als de onderzoeker een slechte vraag stelt krijgt hij veel slechte antwoorden oftewel het resultaat op die betreffende vraag kan onbetrouwbaar zijn.

Weet niet of je zelf ooit een enquete opgesteld hebt, maar uit ervaring weet ik dat dit erg moeilijk is. Aan de andere kant is er niks gemakkelijker dan een enquete van een ander afkraken.

Betekent echter niet dat de onderzoeker in dit geval best MW2 zelf eens had mogen spelen alvorens de vragen te stellen 8)
Jeoh schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 04:05:
Ben nou niet echt tevreden over deze vragenlijst. Bizar veel herhaling. Toch ingevuld, veel succes.
Welkom in de wondere wereld van de controlevragen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 19-03-2010 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Aghanim schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:50:
[...]

Ik zou jou nooit mijn enquetes in laten vullen op straat. Volgens mij ga je dan bij iedere vraag aan mij vragen wat jij in moet vullen? Het gaat toch om je eigen interpretatie? Als de onderzoeker een slechte vraag stelt krijgt hij veel slechte antwoorden oftewel het resultaat op die betreffende vraag kan onbetrouwbaar zijn.

Weet niet of je zelf ooit een enquete opgesteld hebt, maar uit ervaring weet ik dat dit erg moeilijk is. Aan de andere kant is er niks gemakkelijker dan een enquete van een ander afkraken.
Mijn probleem is dat ik er geen interpretatie aan kan hangen.
Het is alsof de groenteboer je een enquete geeft
-bent u tevreden over de bediening ?
-bent u tevreden over de versheid van de peren ?
-Hoe vind u de karbonaatjes :? :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajame
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 15:35
Ik ben afgehaakt bij de 2de pagina.. voor mij veelste lang. en de vragen.. wat een laggertje af en toe XD sommige slaan echt nerges op XD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StgMt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-07 23:37
Ik heb even voor je gevult. Ik hoop dat je er iets meekan voor je school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Controle vragen of niet, je kan ook overdrijven.. het is dat ik bovenaan zag dat ik in een nieuwe blok zat

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hieronder vinden jullie antwoorden op jullie vragen.

@Styxxy – “Wordt de conclusie van jouw onderzoek ook hier gepost?”
ANTW: Begin mei zal ik de conclusies in dit topic plaatsen.

@Postius
- “Ik snap geen hout wat je bedoelt met:
Als ik Modern Warfare 2 speel, heb ik het gevoel dat de personages in het spel bewust en levend zijn.”
ANTW: Hiermee wordt de psychologische staat waarin virtuele sociale actoren ervaren worden als feitelijke sociale actoren bedoelt. Dus of de gamers waarmee je online speelt voor jou als bewust of levend ervaren worden. Het kan bvb. zijn dat, ook al weet je dat het echte spelers zijn, dat het toch voor jou geen echte gamers lijken, dat ze niet realistisch voor jou lijken.

“De makers van Modern Warfare 2 hebben veel tijd en moeite gedaan om Modern Warfare 2 levensecht te maken.”
ANTW: Hiermee tracht ik te onderzoeken of de productiekwaliteit van het spel voor jou bijdraagt tot realisme. Het lijkt logisch dat de makers er veel tijd en moeite hebben ingestoken, maar gamers die bijvoorbeeld de omgeving niet erg realistisch vinden, zullen misschien van oordeel zijn dat de makers meer tijd hadden moeten investeren in het ontwikkelen van het spel.

“In Modern Warfare 2 wordt alles met groot grafisch detail afgebeeld.
ANTW: Is dit een vraag? En welke standaard moet ik nemen? Vergelijken met andere games? Of met mijn eigen realisme meter of iets?”
Dit is geen vraag, maar een stelling waar gepeild wordt naar de mate waarin jij ermee akkoord bent. Omdat we naar jouw mening peilen, kan je je eigen standaard als maatstaf nemen. Bijvoorbeeld ben jij games gewoon met meer grafische details, dan zul jij waarschijnlijk een lage score op deze stelling geven.

“Als ik Modern Warfare 2 speel, ervaar ik de gebeurtenissen zoals gebeurtenissen in het echte leven. Ik zou niet eens weten wat je hiermee bedoelt. Een game spelen is ook ECHT LEVEN. jaahaa echt waar. Spelletjes doe je in het echt!
Of bedoel je de oorlog die je doet in MW2? Ik denk niet dat er ook maar iemand is die ook feitelijk gezien een gruelijke gebeurtenis op tv net zo ervaart als in het echt. Het is voor je hersens ook gewoon anders. Praktisch gezien is je vraag ook al onmogelijk.”
ANTW: Een game speel je inderdaad ook in het echte leven, maar met gebeurtenis bedoel ik de oorlog die je in MW2 voert, echt de daad op zich en niet het gamen “buiten” het spel. (Maak ik het een beetje duidelijker, of breng ik je meer in de war:)?)
De vraag bedoelt eigenlijk of jij vindt dat de gebeurtenissen in MW2, dus oorlog voeren, lijken op de ervaringen die je hiermee hebt in het echte leven. Natuurlijk zullen hier weinig tot geen mensen zijn die echt soldaat zijn geweest, maar er wordt met ervaringen bedoelt naar o.a. zaken die je op het nieuws ziet. Het gaat hier dus om een gemedieerde ervaring i.p.v. een echte ervaring.

@prutser387 “Vragen als: "In Modern Warfare 2 heb ik het gevoel dat er andere personen aanwezig zijn in het spel"...
Ik denk dat je dan de single player bedoeld? Want bij Multiplayer is dat gevoel namelijk wel aanwezig”
ANTW: bepaalde vragen lijken misschien minder relevant of onlogisch in het kader van een multiplayer, maar deze staan er tussen om gelijkenissen en verschillen te kunnen maken met een gelijkaardige vragenlijst die toegepast is op een singleplayer game. Een andere reden is om vraageffecten op die manier uit te lossen.

Vul de vragenlijsten gewoon naar jullie gevoel in. Als jullie het bijvoorbeeld logisch vinden dat mensen in een multiplayer bewust en levend voorkomen dan geven jullie hieraan een hoge score.

“Tevens staat er in de inleiding dat er 17 vragen zijn. Maar het zijn er naar mijn idee 17 per pagina (a 4 pagina's)..... Veel mensen zijn dan geneigd om na 2 pagina's te stoppen.”
ANTW: is aangepast - ... “Let op: er zijn 17 vragen in deze survey, maar de laatste vier zijn blokken met stellingen... Onze software telt zo'n blok echter maar als één vraag...”

@heuveltje “De onderwerpen in Modern Warfare 2 worden op een geloofwaardige wijze overgebracht Zitten er onderwerpen in multiplayer ?”
ANTW: zie antwoord prutser387

“k kan emotioneel bewogen worden als ik Modern Warfare 2 speel.
Mwah als het weer eens allemaal fout gaat kan ik wel eens ietwat gefrusteerd raken, bedoel je dat ? Of dat ik echt meeleef met mijn pupke”
ANTW: emotioneel bewogen zowel in de zin als gefrusteerd, blij, verrast bent of meeleven met uw pupke wanneer je MW2 speelt. Die emotionele bewogenheid kan dus verschillende emoties coveren, het gaat erom of jij emotioneel bewogen (kwaad, blij, …) bent als je speelt.

@omgwtfbbq
ANTW: zie ANTW prutser387 en heuveltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
eeehh, is dit alleen voor Belgen ofzo? Welke opleidingen komen overeen met de Nederlandse? :S

Ik heb nog even doorgeklikt zonder de opleiding in te vullen, maar wat een vragen allemaal man. De meeste slaan nergens op en zijn identiek aan een vragenlijst die ik een tijd geleden zag over MMO's. Na de eerste pagina te hebben ingevuld ben ik ook afgehaakt na het zien van alle vragen. De meeste vragen zijn ook niet eens goed te beantwoorden zoals vele reacties boven me al aangeven. Die vragen roepen alleen maar meer vragen op van wat er nu precies bedoeld wordt. Hierdoor kan ieder antwoord geheel anders geintepreteerd worden, dus imho is dit onderzoek compleet nutteloos.

[ Voor 79% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 19-03-2010 17:30 ]

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik heb MW2 nooit gespeeld, dus ik zal de survey niet invullen.
Maar de reden dát ik MW2 niet speel is juist realisme. Veel huidige games zijn meer gemaakt voor realisme dan voor fun. Bij sommige spellen hoort dat zo, maar bij sommige juist niet.
Het hele plezier aan de cod series voor mij is de snelle, fijne, soepele gameplay. Sinds cod1 is elke vervolg versie van cod realistischer geworden, maar daarmee is ook elke vervolg versie van cod MINDER leuk geworden. CoDUO vind ik nog altijd de leukste om online te spelen.

De laatste versie van CoD die ik heb gespeeld is MW1, daarna ben ik afgehaakt. Er zijn steeds meer features toegevoegd, die het spel alleen maar unbalanced maken (perks). De gameplay is veel meer geoptimaliseerd voor verdedigend/camp-achtig gameplay, terwijl dat juist niet leuker is. Het spel speelt veel trager en stroever. Wanneer ik na lange tijd mw1 terugging naar coduo gaf me dat echt een gevoel alsof ik weer 'thuis' was, zoals het hoort. Het voelt veel natuurlijker, soepeler en intuïtiever.

[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 19-03-2010 17:44 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Ik heb hem even voor je ingevuld hopelijk kun je er wat mee! :)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:52
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 03:30:
@Styxxy: Ik denk dat het Belgische schooltermen zijn, want ze zeggen mij ook totaal niks. ;)
Ik ben zelf een Belgje, dus ik ken de termen ;). Ik denk dat je @Teddy bedoelde :+ .
omgwtfbbq schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:35:
Ik heb nou niet echt een duidelijk idee of dit nou over de single player of multiplayer ging. Ik heb hem beantwoord voor de single player iig, voor de rest met voorgangers eens. Veel herhaling en zelfde vragen, lange vragenlijst maakt het moeilijk je aandacht er bij te houden, mgoed, een cheque voor Gamemania is altijd leuk om te winnen :)
Ik heb ook voornamelijk voor SP ingevuld, alhoewel soms ook met MP in gedachten.

Persoonlijk vond ik de vragenlijst niet zo duidelijk. Het zou handiger geweest zijn om enkele "open vragen" te geven zodat personen kunnen vertellen hoe ze CoD:MW2 ervaren (daar haal je ook meer informatie uit, alhoewel de verwerkingstijd wel erg hard gaat toenemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Ik heb de vragenlijst voor je ingevuld. Succes met je onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het ingevuld maar ook ik vond het erg onduidelijk ..
maar goed .. ik hoop dat je er wat mee kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Done...

Veel vragen dubbel of heb ik dat maar ... en wat maakt je geboortemaand nou ?

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Dubbele vragen zijn controle vragen das standaard voor onderzoek. Maar goede vragen maken is er lastig want met de verkeerdevraagstelling bepaal je het antwoord, dus dubbelheid is vrij normaal ;) (ook omdat mensen soms op 3x dezelfde vraag in 1 enquete 3 keer een ander antwoord geven).

@Topicstart: bedankt voor je antwoorden ik zal het nog invullen. Maar ik weet niet hoe de antwoorden geintrepreteerd gaan worden wat het lastig invullen maakt(ik weet dat je als invuller daar niet mee hoort te bemoeien maar goed). Namelijk de vraag als dat ik de andere spelers bewust en levend over vindt komen, als ik daar helemaal juist/goed/mee-eens invul dan zal je er denk ik vannuit gaan dat ik de andere personages realistisch vindt. Terwijl dit voor mij van andere factoren afhangt.

Ik zelf vind MW2 absoluut niet realistisch. Het pretendeerd een realistische ervaring te zijn maar offert daar juist het realisme voor op. Bv het feit dat je over sommige obstakels wel kan klimmen, en andere kleine obstakels niet.(klein voorbeeld maar toch).Hetzelfde bv dat er verschillende schade waardes voor wapens zijn, waardoor sommige wapens bij een headshot geen insta kill maken(een kogel in je kop is nie echt dodelijk heb ik geleerd! en zo kunnen we even doorgaan ;) )

Maar goed ik heb je vragen lijst wel ingevuld

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouslanderNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-06-2023
gezien de berichten die veel mensen sturen leest een groot deel van hen de uitleg niet en kijken ze de topic ook niet door.

succes met het onderzoek. ben benieuwd naar de uitkomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Allemaal vragen of het gevolg of help in je echte leven. Kom op zeg nerds het is een game geen levensmiddel.

Ik heb alles met Helemaal niet akkoord beantwoord.
fck MW2 :D

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWubs
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-07 20:20
Ook ik ben afgehaakt na de tweede pagina, niet door de lengte, maar door de onduidelijkheid van de vragen. Sommige vragen zijn niet, of door de vraagstelling slecht, van toepassing op de multiplayer van MW2. Daarnaast denk ik dat door de (onduidelijke) vraagstelling het niet mogelijk is om tot goede conclusies te komen. Als dit voor jullie master-thesis is ben ik heel benieuwd hoe jullie in gedachte hadden deze vragenlijst te gebruiken...
angienl schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:19:
Allemaal vragen of het gevolg of help in je echte leven. Kom op zeg nerds het is een game geen levensmiddel.

Ik heb alles met Helemaal niet akkoord beantwoord.
fck MW2 :D
Nou, nou, wees er maar trots op jongen. Misschien moet je zelf een leven gaan zoeken ipv op een game-forum dit soort dingen te posten? Je reactie getuigt in ieder geval van weinig intelligentie. Ben benieuwd hoe jij aan driehonderd posts bent gekomen... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Hoezo leven zoeken :P lol heb je die vragenlijst gezien ?
Alle vragen gaan over het gevolg op je echte leven.
Het is een game, dat moet je niet gaan vergelijken met een echte wereld, dat doen ze iets te vaak in de vragenlijst.

300 post simpel ;)
Gewoon discussies aangaan en veel actief op het Team fortress 2 topic ;)
En verveling op stage :D

[ Voor 20% gewijzigd door Pykow op 07-04-2010 16:42 ]

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
angienl schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:40:
Hoezo leven zoeken :P lol heb je die vragenlijst gezien ?
Alle vragen gaan over het gevolg op je echte leven.
Het is een game, dat moet je niet gaan vergelijken met een echte wereld, dat doen ze iets te vaak in de vragenlijst.
Misschien is dat ook wel het onderwerp waarop de onderzoeker antwoord wil. 8)7
Pagina: 1