Wel hier ben ik er tenminste uit hoor, na veel lezen ook op andere forums en veel uitproberen is het me toch gelukt. :-) (NFS werkend gekregen op mijn windows 7 pc) Voor diegene die graag wil weten hoe of wat zal ik het uitleggen wat of ik gedaan heb.
Zoals de TS starter ook al uitlegd de
Dune ondersteund zowel SMB als NFS. SMB wordt door Windows gebruikt, maar NFS geeft vaak betere prestaties. Aangezien mijn Windows 7 pc iedere keer ik een film via de yaDIS videowall wou starten aangaf dat het netwerk niet beschikbaar was, ik daarna mijn pc opnieuw moest opstarten, (die op zolder staat) en ik dat zat was, ben ik gaan proberen dit te gaan toepassen, echter het werkte niet gelijk out of de box samen met yaDIS, wel met de
Dune dat was geen probleem.
Zoals de TS Starter ook al schreef is
HIER een hele goede uitleg te vinden over hoe je de hanewin nfs server moet installeren. Deze uitleg tot op de letter gevolgd, dit werkt exact zoals het staat beschreven.
Tijdens de configuratie van de NFS server moet je het pad opgeven waar je bestanden staan en kun je er een andere naam aan geven, wat ik bijvoorbeeld zo heb gedaan: D:\Media\Films -name:W7Films
Deze laatste naam gebruik je bij de
Dune om een nieuwe netwerkmap aan te maken in je sources/bronnen tabblad. Bij NAAM: geef een herkenbare naam op, bij TYPE: kies hier NFS, bij SERVER: geef het IP-Nummer op van de bron-pc, en bij map kies je wat je hebt in gevuld als -name: bij de configuratie van de NFS Server in mijn geval dus MAP:/W7Films, als laatste bij protocol kies je voor TCP.
Als je nu verbinding maakt met de aangemaakte netwerkmap zul je zien dat je films/series gewoon kunt starten op de
Dune.
Nu yaDIS, dit gaf wat meer problemen, maar het gaat als volgt bij setup kies je de map waar je films staan dus in mijn geval: \\WIN7PC\Media\Films en als
Dune path stel je in: nfs://IP-NUMMER/W7Films. Hierna in yaDIS je films laten verwerken en opnieuw laten exporteren, en hierna kun je gewoon je film starten via de yaDIS videowall. (hehe eindelijk)

Vrouw ook blij.