Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
0080047324283 is niet bereikbaar (Seagate gratis ondersteuningsnummer)
0080099933311 is ook niet bereikbaar (Huawei gratis ondersteuningsnummer)

Zowel via VOIP als via mijn telecomprovider (Tringg: ik kan sowieso geen betaalde nummers bellen, of het buitenland) kan ik de bovenstaande nummers niet bereiken. Daarbij vind ik het raar dat het 0800-nummers zijn met een extra 0 ervoor.
Wikipedia: Toll-free telephone number

Is het gewoon via T-mobile, KPN, Vodafone en de standaard telecomproviders om gratis deze 008-nummers te bellen? Ik heb het via VOIP zowel met 12voip als budgetphone geprobeerd. Tevens heb ik het via Tringg geprobeerd en er een ticket voor ingeschoten: "De nummers die jij aangeeft in onderstaand mailtjes zijn internationale nummers. Dit zijn echter geen gratis nummers.".

Beide bedrijven hebben namelijk geen Nederlands nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33
Het zijn geen 008-nummers, maar 00800-nummers. Dat schijnen gratis internationale nummers te zijn, zoals de nationale 0800-nummers:
Een 00800 servicenummer maakt uw bedrijf internationaal bereikbaar, in meerdere landen via éénzelfde nummer. De internationale beller belt kosteloos. Als nummer-eigenaar betaalt u de gespreks/verkeerskosten. 00800 Is de internationale variant van 0800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, wel bizar dat het ook niet mogelijk is deze nummers te bellen via mijn voip-provider. Wel een mooie oplossing 00800-nummers natuurlijk, mits het bij mij ook werkt via één van de 3 oplossingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:48

Reptile209

- gers -

Een beetje een anti-climax misschien, maar waarom email je wel met je telecomprovider, maar niet met de support van Seagate? Dan omzeil je het hele nummer probleem... Of heb je iemand in de buurt die gewoon een vaste lijn van KPN heeft waar je effe kunt bellen ('t is toch gratis :P).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik reageer nog even, maar zie ook mijn Vodafone topic, voor de reden dat ik naar Huaweii wil bellen. En vorige week was ik met Seagate verbonden en toen werd er weer op allemaal afspraken terug gekomen (RMA beloften), kut-Texaan.

Maar ik hou er niet van om te veel via e-mail te doen, ik bel liever direct met de klantenservice, omdat je anders vaak weinig gedaan krijgt.