Voorstel: schrap fanboy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Bepaalde woorden op de frontpage zijn "not done", zoals bijvoorbeeld: Microsoft schrijven als Micro$oft. Dat was ooit een hype: alles schrijven als micro$oft of Bill Gate$. Te pas en te onpas werd het woord gebruikt. Tegenwoordig heb ik gemerkt dat het een hype op de frontpage is om iedereen die een voorstander of tegenstander is, gelijk te benoemen als: 'fanboy'.

Het woord wordt, vind ik ten minste, te vaak en te snel gebruikt. Gebruik liever iets als 'Apple advocate', zo ging het vroeger. De wars tussen OS/2 en Windows advocates bv. ( Wikipedia: Operating system advocacy )..Of zeg: "jij bent zeker een voorstander van Appple he". In plaats van: "Jij bent een Apple fanboy".

Het heeft een irritante lading nu het zo vaak gebruik wordt, en te vaak in te lichte gevallen. Iemand is niet gelijk een fanboy als hij positieve dingen zegt over iets.

Daarom een voorstel: voeg het woordje fanboy toe aan de lijst van ongewenste woorden op de frontpage.

Let op: dit topic is absoluut niet bedoeld om dergelijke discussies zelf te bespreken (het gehalte aan "wars" op de FP). Enkel en alleen om het gebruik van het woordje fanboy.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is alleen maar symptoon bestrijding. Je moet bij de bron zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:03:
Nope. Er is niks mis met goede of heftige discussies over OS (of consoles whatever) - en dat wil ik verder ook buiten dit topic laten (daar bestaan al andere draadjes over).

Waar het mij om draait is het gelijk anderen uitmaken voor "fanboy", dat is echt zo'n dooddoener en vet irritant in discussies.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Iemand een fanboy noemen is sowieso al op de man spelen en gaat je geen punten opleveren. Verder, het lijkt me niet handig om mensen op te gaan voeden. Dat werkt niet en levert alleen maar irritatie op. Als de enige boodschap van een reactie is om iemand een fanboy te noemen kan daar gewoon een -1 aan gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het woord fanboy gaat verbieden verzint men wel weer wat anders. Dus nogmaals, je moet bij de bron zijn.

Verder wat RoD dus al zegt, gewoon -1 geven en vooral niet op dat soort berichten reageren. geen voedingsbodem geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Misschien moet je eerst bij jezelf beginnen, want jij strooit zelf ook vaak genoeg met dit woord....

Iets met pot, ketel en de kleur zwart?

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 18-03-2010 21:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wildhagen schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:13:
Misschien moet je eerst bij jezelf beginnen, want jij strooit zelf ook vaak genoeg met dit woord....

*zucht*

Dat was duidelijk sarcastisch bedoeld. Een uitlaatpost van de opgebouwde frustaties over het niveau van de discussies van de afgelopen dagen op de frontpage.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar maar, echte tweakers draaien toch Android? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:16:
[...]

*zucht*

Dat was duidelijk sarcastisch bedoeld.
Zou ik ook zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:16:
[...]

*zucht*

Dat was duidelijk sarcastisch bedoeld. Een uitlaatpost van de opgebouwde frustaties over het niveau van de discussies van de afgelopen dagen op de frontpage.
Yeah right, beetje doorzichtig.

En als dit wel zo zou zijn, dan beschouw je toch alle posts met dat woord ook gewoon als sarcasme? Probleem opgelost! Of mag alleen jij dat soort termen gebruiken ofzo?

Je komt gewoon volstrekt niet geloofwaardig over als je met dit soort voorstellen komt, terwijl je zelf het woord ook te pas en te onpas gebruikt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier een paar voorbeelden van de afgelopen dagen wat ik dus bedoel:

Patriot in 'nieuws: Microsoft zet previewversie Internet Explorer 9 online'
Verwijderd in 'reviews: Final Fantasy XIII'
Relief2009 in 'reviews: Final Fantasy XIII'
MorosMyrddin in 'nieuws: Windows Phone 7 ontbeert copy/paste-functie en microsd-support'
Daejji in 'nieuws: Windows Phone 7 ontbeert copy/paste-functie en microsd-support'
Jack Flushell in 'nieuws: HTC HD2 krijgt geen update naar Windows Phone 7'
Tha_TE in 'productreview: Microsoft Windows 7 Ultimate (NL Retail) review door LLuke'
terwijl je zelf het woord ook te pas en te onpas gebruikt.
Geef eens recente voorbeelden van reacties van mij op de FP waarin ik dat woord gebruik, afgezien van de laatste reactie waarin dat duidelijk sarcastisch was bedoeld in het totale plaatje. Ik denk dat het nog lastig voor je gaat worden mij dat woord op FP-reacties vaak (te pas en te onpas) te vinden, iig heeel weinig op de afgelopen 300 reacties. oid. maar goed, jij weet het vast beter dus kom maar op!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik krijg daar uit die zin dat hij het heeft tegen de "fanboys van apple" dat is geen verwijt naar niemand toe, als je je niet een apple fanboy voelt zegt de zin ook dat het niet aan je gericht is.

Dat is IMO niet het op de man spelen, hij gebruikt het woord fanboy wel maar dat is niet gelijk aan iemand er voor "uitmaken".

@ hier boven , ja inderdaad, dat is flamen en iemand uitmaken voor apple fanboy.

Ik ben niet voor een verbod op het woord fanboy ofzo, het hangt er alleen af van hoe het gebruikt word, als iemand zich zelf fanboy noemt is dat geen flame of troll ofzo.

Idemdito met als er een stukje tekst gericht is aan "de fanboys" dan is dat niet wijzen naar een persoon maar naar een onzichtbare groep als het ware.

[ Voor 23% gewijzigd door BGB4rn op 18-03-2010 21:32 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Of je nu uit wordt gemaakt voor fanboy of appeltjesadvokaat, ze zijn snel genoeg achter de betekenis en dan begint het gedoe weer van voren af aan. Wat schiet je hiermee op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Niks. Daarom ben ik het ook met RoD eens om de op-de-man-spelende reacties af te straffen en alles gewoon te laten zoals het al is.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je kan inderdaad terecht signaleren dat het wegzetten als fanboy een nieuw fenomeen is zoals evolutie van onlineactiviteiten altijd nieuwe dingen oplevert. De vraag is alleen: is het erg?
Mijns inziens is het eerste deel van het antwoord al hierboven gegeven, mensen vinden desnoods andere woordkeuzes om mensen makkelijk af te serveren dus voor fanboy (of troll) een speciale censuurregel te verzinnen hoeft van mij niet. Net zoals ik ei'k geen probleem heb met Mickeysoft, M$ en andere meuk. Want het blijft toch de contekst waarin iets staat. M$ opzichzelf voegt niets toe en is daarmee -1 materiaal, een betoog dat aantoont dat het MS alleen om het geld gaat (duh) en daarbij onoirbare middelen gebruikt a la Office '95 dat vervolgens de conclusie vastzet op m$ krijgt van mij wel sympathie. (in tegenstelling tot de matige -1-automoderatoren).
Dus ook fanboy, op zichzelf voegt het niets toe en is het -1, gestaafd en opgenomen in een betoog heeft niemand er last van.

Deel 2 van mijn antwoord is de evolutie van zichzelf: het gaat wel weer verder. Nu denkt het publiek dat de afservering terecht is, morgen denkt het publiek dat het wel erg goedkoop afserveren is en wordt de juiste moderatie alsnog neergezet. En overmorgen heeft de fanboy-poster een nieuwe troll of een nieuw betoog.

Voortaan aub iets minder op de man spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:03:
Symptoombestrijding en censuur. Volgens mij is de enige goede manier om dit aan te pakken het geven van goede beoordelingen dmv moderatie.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1