Toon posts:

Computer start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oma belde net, ze vertelde dat de computer niet meer wou opstarten. Oke, computer is al 5jaar oud, en is tweedehans gekocht.
Ze vertelde mij dat als ze de computer opstart, er een blauw schermpje voorkomt (Niet bsod). Het komt zo kort in beeld dat je niet kan zien wat het is, voeding misschien?

Maar goed, mijn oma is verslaafd aan msn-en, en dus wil ze graag een nieuwe.

Nu is eigenlijk mijn vraag hoe kan ik alle gegevens van de oude pc op de nieuwe krijgen? (Misschien is het ook een virus wat op de oude hardeschijf staat)

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:48
gewoon de HDD inde nieuwe pc zetten? als je al een kast hebt, en geen HDD nodig hebt en geen GPU, ben je echt snel klaar ;) .
Voor heel weinig geld.

p.s. Misschien eerst de HD in jou systeem testen?

[ Voor 15% gewijzigd door alaintje op 18-03-2010 19:56 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:35:
Oma belde net, ze vertelde dat de computer niet meer wou opstarten. Oke, computer is al 5jaar oud, en is tweedehans gekocht.
Ze vertelde mij dat als ze de computer opstart, er een blauw schermpje voorkomt (Niet bsod). Het komt zo kort in beeld dat je niet kan zien wat het is, voeding misschien?
BIOS misschien?

Ligt er niet wat op het toetsenbord ofzo? :P
Maar goed, mijn oma is verslaafd aan msn-en, en dus wil ze graag een nieuwe.

Nu is eigenlijk mijn vraag hoe kan ik alle gegevens van de oude pc op de nieuwe krijgen? (Misschien is het ook een virus wat op de oude hardeschijf staat)
Inderdaad even de schijf overzetten, maar wil je niet eerst kijken wat er precies aan de hand is?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Er zijn programma's om de hele inhoud van een harde schijf over te zetten naar een andere harde schijf met een image. Een complete installatie van het besturingsprogramma verdient de voorkeur omdat er dan geen eventueel virus overgezet wordt.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Je kan ook voor een sata/ide naar USB converter gaan. Die kost misschien een euro of 30 maar die kan ook van pas komen als je een keer een probleem hebt met een andere HDD of iets in die geest.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Een optie is om een besturingsprogramma op de harde schijf van de nieuwe computer te zetten en de harde schijf van de oude computer in een usb-behuzing te zetten. Als alles nog werkt zijn de bestanden bereikbaar vanaf de nieuwe computer.
Pagina: 1